ماهان شبکه ایرانیان

رتبه‌بندی تمام فیلم‌های رابرت زمیکس ـ قسمت اول

رابرت زمکیس Robert Zemeckis به عنوان یک فیلم‌ساز نقص‌هایی دارد، که از مهم‌ترین‌های آن‌ها می‌توان به علاقه‌اش به انتخاب آهنگ‌های نامناسب فیلم اشاره کرد

 

رابرت زمکیس Robert Zemeckis به عنوان یک فیلم‌ساز نقص‌هایی دارد، که از مهم‌ترین‌های آن‌ها می‌توان به علاقه‌اش به انتخاب آهنگ‌های نامناسب فیلم اشاره کرد. اما او قلبی بزرگ و کمال‌گرایی راحت و پر از شادی دارد، و معتقد است برای آدم‌های خوب اتفاق‌های خوب می‌افتد و همه‌چیز در آخر کار ختم به خیر خواهد شد.
در ادامه، به بهانه‌ی اکران فیلم «به مارون خوش آمدید» Welcome to Marwen از زمکیس 19 فیلم او که اکران سینمایی شده‌اند را رتبه‌بندی کرده‌ایم:

19٫ Beowulf 2007داستان این فیلم درباره‌ی شعری حماسی است که همه در مدرسه می‌خوانند و همه از آن متنفرند، و به نظر می‌رسد تنها انگیزه‌ی ساخت یک فیلم انیمیشنی سه بعدی از آن، داشتن نسخه‌ای سه بعدی از آنجلینا جولی Angelina Jolie برای بازی‌های کامپیوتری است تا طرف‌دارانش درباره‌ی او خیال‌پردازی کنند. فروش این فیلم اساسا به خاطر همان یک صحنه بود و باقی داستان چندان از آن فراتر نمی‌رود.

18٫ A Christmas Carol 2009ما این فیلم کریسمسی جیم کری Jim Carrey را به فیلم کریسمسی دیگرش، «چگونه گرینچ کریسمس را دزدید» How the Grinch Stole Christmas، که شناخته‌شده‌تر است ترجیح می‌دهیم. کری Carrey در این فیلم نقش اسکروج Scrooge، و همچنین سه روح که در عید سال نو به دیدن او می‌آیند را بازی می‌کند، و زمکیس Zemeckis در این فیلم به اعماق سرنوشت بی‌رحمانه و وحشت‌آوری که در انتظار اوست — مگر آن‌که شیوه‌ی زندگی خود را تغییر دهد — می‌رود.

17٫ The Polar Express 2004زمکیس Zemeckis در این فیلم انیمیشنی که با اقتباس از کتاب کودکان اثر کریس وان آلزبورگ Chris Van Allsburg ساخته شده است، دنیایی مجازی را برای ما به تصویر می‌کشد که در آن گروهی از کودکان سفر شبانه‌ای به قطب شمال را آغاز می‌کنند تا بابانوئل را ملاقات کنند. بخش‌های زیادی از «قطار سریع‌السیر قطبی» The Polar Express شگفت‌انگیز است (تمام چیز‌هایی که شامل شخصیت‌های انسانی نمی‌شوند) و بسیاری از آن هم ترسناک است (شخصیت‌های انسانی).

16٫ Welcome to Marwen 2018در آوریل 2000 هنرمند بصری مارک هوگانکمپ Mark Hogancamp به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت؛ او به کسانی که به او حمله کردند گفته بود دوست دارد هر از گاهی کفش زنانه بپوشد. او برای مقابله با این آسیب شدید جسمی و روحی دنیایی خیالی از عروسک‌ها در جنگ جهانی دوم در بلژیک ساخت و در آن خودش در نقش یک قهرمان جنگی خشن نقش‌آفرینی کرد. زمکیس Zemeckis در این فیلم رنگ و بویی هالیوودی به این داستان داد و همچنین به اهمیت نیاز این مرد به پناه بردن به تخیلاتش پرداخت.

15٫ Back to the Future Part III 1990این فیلم پایانی دیوانه‌وار بر هیجان‌انگیز‌ترین مجموعه فیلم اکشن-کمدی سفر در زمان است. برای پایان دادن به مجموعه فیلمی که در آن سیرهای زمانی با همدیگر تلاقی می‌کنند و باعث تلاقی سیرهای زمانی بیشتری با یکدیگر می‌شوند، چه کار می‌کنید؟ یک وسترن می‌سازید؟! محیط وسترن قدیمی هیچ نکته‌ی مثبتی برای این مجموعه فیلم به همراه ندارد. این فیلم در نهایت سرنوشت خوب و مناسبی را برای شخصیت‌هایش رقم می‌زند، اما آیا واقعا مجموعه فیلم «بازگشت به آینده» Back to the Future را باید این‌طور تمام کرد؟14٫ What Lies Beneath 2000فرض را بر این می‌گذاریم که این فیلم 18 ساله نیازی به اخطار لوث شدن ندارد و مستقیم می‌رویم سر اصل مطلب: یکی از مهم‌ترین دلایل فروش فیلم «آنچه در زیر است» What Lies Beneath این بود که مشخص می‌شود هریسون فورد Harrison Ford شخصیت منفی داستان است. این فیلم ترسناک که فیلم‌نامه‌ی آن‌را کلارک گرگ Clark Gregg نوشته، درباره‌ی کلر Claire (با بازی میشل فایفر Michelle Pfeiffer) است که همسایه‌اش را زیر نظر دارد و متقاعد می‌شود که شوهر، همسرش را کشته است.

13٫ Allied 2016در این فیلم برد پیت Brad Pitt و ماریون کوتیلارد Marion Cotillard نقش جاسوس‌هایی را بازی می‌کنند که سعی دارند سفیر آلمان را در کازابلانکای 1942 خارج کنند و سرانجام عاشق هم می‌شوند. این فیلم در نیمه‌ی دوم خود تغییر می‌کند و شخصیت پیت Pitt کم کم به همسر خود و مادر بچه‌هایشان — که ممکن است یک جاسوس دو جانبه باشد — شک می‌کند.12٫ Contact 1997
جودی فاستر Jodie Foster در این فیلم نقش الی Ellie را بازی می‌کند، دانشمندی که متقاعد شده است حیات در خارج از کره‌ی زمین وجود دارد. و متیو مک‌کانهی Matthew McConaughey هم یک فیلسوف شلخته است که با الی ارتباط دارد.

11٫ I Wanna Hold Your Hand 1978اولین فیلم زمکیس کاملا مشخص کرد که تم آثار بعدی او چه خواهد بود: قدرت گذشته. داستان «می‌خواهم دستت را بگیرم» I Wanna Hold Your Hand درباره‌ی تعدادی نوجوان است که مصمم هستند قهرمان‌هایی که زندگی‌شان را نجات دادند از نزدیک ببینند. این را شاید بتوان رها‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین فیلم این کارگردان دانست.

10٫ Used Cars 1980اگر «ماشین‌های دست دوم» Used Cars تنها فیلم زمکیس بود که دیده‌اید، احتمالا فکر می‌کردید او کارگردانی است که همیشه سعی دارد توهمات مخاطب از رویای آمریکایی را در هم بشکند. اما زمکیس در واقع بزرگ‌ترین فیلم‌ساز طرف‌دار نظام سرمایه‌داری است. «ماشین‌های دست دوم» Used Cars داستان دوئل دلال‌های ماشین در لاس وگاس است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان