عادت های خوبی که موفقیت شما را در سال ۹۶ رقم می زنند

همه چیز به عادات شما بستگی دارد

همه چیز به عادات شما بستگی دارد. اگر عاداتی را اتخاذ کنید که توانایی سوق دادن شما به سمت اهداف‌تان را داشته باشند، می‌توانید سال 96 را به بهترین سال خود تبدیل کنید. اگر بتوانید داشتن فعالیت روزانه را تبدیل به یک عادت کنید، می‌توانید نتایج عالی‌ای را در سال 96 کسب کنید. همچنین گاهی اوقات، برای رسیدن به موفقیت، می‌دانیم که می‌توانیم به فردی موفق تبدیل شویم و لازم نیست عادت‌های زیادی به زندگی‌مان اضافه کنیم، بلکه باید از برخی عادات بد دست‌ برداریم. برای خواندن ادامه‌ی مطلب با بنیتا همراه باشید.

عادت

عادت یکی از مهم‌ترین اصولی است که موفقیت شما را تعریف می‌کند. اگر شما عادات قدرتمندی را فرا بگیرید، زندگی خود را به سمت اهداف و رؤیاهای خود نزدیک‌تر خواهید کرد. اگر شما عادات بیهوده مانند تماشای بیش از حد تلویزیون یا تنبل بودن را فرا بگیرید، زندگی خود را هدر خواهید داد. سال 96 همین نزدیکی‌هاست. به سال 95 نگاهی بیندازید، چه کارهایی انجام داده‌اید؟ آیا به اهداف خود رسیده‌اید؟

اگر 95 سالی پربار برای شما بوده است، عالی است! به مسیر خود ادامه دهید و موفقیت بیشتری را در سال 96 کسب کنید. اگر 95 برای شما سال خوبی نبوده است، از اشتباهات درس بگیرید و به سمت سال 96 پیش بروید. زمان راه‌اندازی مجدد و تمرکز بر آینده رسیده است. خب چگونه می‌توانیم این کار را انجام دهیم؟ بیایید شروع به خلق عاداتی کنیم که ما را به سمت موفقیت سوق می‌دهند و مطمئناً زندگی ما را در سال 96 پر از پیروزی و فراوانی خواهند کرد.

1- عادتی که می‌خواهید فرا بگیرید را شناسایی کنید

ابتدا باید عاداتی که می‌خواهید فرا بگیرید را شناسایی کنید. تلاش برای پرورش 10 عادت جدید و متفاوت به‌ صورت هم زمان فقط تمام سعی شما را به هدر خواهد داد. تنها روی پرورش یک عادت تمرکز کنید. شما همیشه می‌توانید عادات بیشتری را در ماه‌های بعد اضافه کنید، البته ترجیحاً بعد از اینکه روی یک عادت مسلط شدید. 

فعلاً یک عادت را شناسایی کنید و در موردش بنویسید. به عنوان مثال، عاداتی که شما می‌خواهید در سال 96 داشته باشید عبارتند از: بیدار شدن از خواب هر روز ساعت 5 صبح، هر روز تمرین کردن در ورزشگاه، خواندن یک کتاب 30 دقیقه در روز و یا نوشتن یک مقاله 1000 کلمه در روز. از این پنج عادت، ممکن است بیدار شدن از خواب در ساعت 5 صبح را به عنوان اولین عادت خود انتخاب کنید. به‌ هر حال مطمئن شوید عادتی که اتخاذ می‌کنید چیزی است که می‌توانید هر روز انجام دهید.

2- برای انجام عادت زمان‌بندی کنید

زمان بندی

هنگامی که شما عادات خود را شناسایی کرده‌اید، برای آنها زمان بندی کنید. این مرحله بسیار مهم است چرا که موفقیت در اتخاذ عادت، به زمانی که برای رسیدن به هدف صرف می‌کنید بستگی دارد. زمان‌بندی شما را مجبور به توسعه عادت جدید خواهد کرد. اگر می‌خواهید در سال 96 هر روز به مدت 30 دقیقه مطالعه داشته باشید، چه زمانی را می‌خواهید به خواندن در هر روز اختصاص دهید؟ به همین ترتیب، اگر می‌خواهید تمرین در ورزشگاه را به یک عادت تبدیل کنید، چند ساعت و برای چه مدتی می‌خواهید این عادت صورت بگیرد؟

3- عادت‌های‌تان را به ترتیب مرتب کنید

هنگامی که عادت خود را شناسایی کردید و زمان‌بندی آن را ایجاد کردید، به عادت‌های‌تان نظم و ترتیب دهید. فقط لازم است عادت جدید را قبل یا بعد از یک عادت قدیمی وارد کنید. برای مثال، اگر عادت جدیدتان خواندن به مدت 30 دقیقه هر شب قبل از خواب است، این کارها را می‌توانید انجام دهید:

«پس از مسواک زدن، یک کتاب را به مدت 30 دقیقه خواهم خواند.»
«قبل از اینکه لباسم را عوض کنم، یک کتاب را به مدت 30 دقیقه خواهم خواند.»
«قبل از اینکه لامپ اتاق را خاموش کنم، یک کتاب را به مدت 30 دقیقه خواهم خواند.»
«پس از خاموش کردن کامپیوتر و تلویزیون، یک کتاب را به مدت 30 دقیقه خواهم خواند.»

هر روز صبح پس از آنکه از خواب بلند شدم و به حمام رفتم، به آشپزخانه می‌روم، یک فنجان آب می‌نوشم. پس از آن، چند حرکت کششی انجام خواهم داد. بعد می‌نشینم و اهدافم را می‌نویسم. و پس از آن، یک کتاب را انتخاب می‌کنم و به مدت 30 دقیقه می‌خوانم. هر عادتی یکی پس از دیگری مانند یک واکنش زنجیره‌ای اتفاق می‌ا‌فتد. به این صورت می‌توانید عادات خود را ایجاد کنید.

4- پاداش شما چیست؟

مردم کارها را انجام می‌دهند چون پاداشی برای آنها وجود دارد و معمولاً از طریق این چرخه یک عادت ایجاد می‌شود. پاداشی که شما پس از کار کردن در ورزشگاه گرفته‌اید چیست؟ چگونه به خود پاداش می‌دهید پس از آنکه وقت خود را با خواندن به مدت 30 دقیقه در هر روز صرف کردید؟ اگر می‌خواهید یک عادت را رشد دهید، باید پاداشی نیز به آن اختصاص دهید. به عنوان مثال، پس از نوشتن یک مقاله 1000 کلمه‌ای، برای خودتان یک میان وعده تهیه کنید، یا به مدت پنج دقیقه استراحت کنید و یا شبکه‌های اجتماعی را بررسی کنید.

برای اینکه مردم به فعال بودن عادت کنند پاداش می‌تواند بسیار قدرتمند باشد. از این رو، برای عادت‌های روزمره خود، پاداش کوچکی در نظر بگیرید. شاید پس از مدتی، چند پاداش کوچک‌تر را بتوان با پاداش بزرگ‌تری مانند نوشیدنی با دوستان و یا یک گشت ماهانه به سینما و یا اسپا جایگزین کرد.

5- تکنیک جری ساینفیلد را اجرا کنید

تکنیک جری ساینفیلد

اگر می‌خواهید وزن‌تان را کم کنید اولین کاری که انجام می‌دهید چیست؟ خودتان را وزن می‌کنید. اندازه گیری بسیار مهم است زیرا، بدون آن، هرگز نمی‌توانید بگویید که در حال پیشرفت یا پسرفت هستید. در اینجا با استفاده از روش بسیار آسان جری ساینفیلد شما می‌توانید عاداتی که به تازگی فراگرفته‌اید را اندازه گیری کنید.

یک تقویم تهیه کنید و هر روز بعد از موفقیت در انجام عادت جدید، یک X بزرگ و قرمز در تاریخ همان روز در تقویم بکشید. مأموریت شما این است رسم X بزرگ و قرمز را بدون شکستن زنجیره ادامه دهید. هر بار که شما 30 دقیقه خواندن را انجام دادید، یک X بزرگ در تقویم خود بکشید، این به شما یادآوری می‌کند که آن کار را انجام داده‌اید. هر روز بعد از نوشتن مقاله‌ی  1000 کلمه‌ای، یک X در تقویم خود بکشید.

هر چقدر که زنجیره X طولانی‌تر باشد، بهتر است. هر زمان که شما به تقویم خود نگاه می‌کنید، می دانید که در حال پیشرفت هستید، می‌دانید که در حال کسب نتایج رضایت بخشی هستید. روش ساینفیلد به این صورت کار می‌کند. ساینفیلد روشی بسیار آسان و ساده برای اندازه گیری عملکردتان است، و نیز روشی بسیار قدرتمند برای اینکه مطمئن شوید کارتان را انجام داده‌اید.

6- از طریق پرورش عادات خوب، موفقیت ایجاد کنید

تمرکز خود را بر روی ایجاد یک عادت خوب در یک ماه محدود کنید و نه چیزی بیشتر از آن. هر چقدر روی ایجاد عادات بیشتر، تلاش کنید، کمتر به نتیجه می‌رسید. بهتر است یک پروژه را به اتمام برسانید تا اینکه ده پروژه نیمه کاره را در دست داشته باشید. اگر این روش را دنبال کنید، 12 عادت را در سال پرورش داده‌اید. آیا می‌توانید تصور کنید که چگونه این 12 عادت، موفقیت را در زندگی شما تحت تأثیر قرار خواهند داد؟

افراد موفق در آنچه انجام می‌دهند استاد می‌شوند چرا که آنها اصول پایه را بهبود می‌بخشند. آنها هر روز روی تسلط بر اصول، تمرکز و تمرین می‌کنند. مردم متوسط، موفق به دیدن اهمیت اصول نمی‌شوند. آنها به دنبال حفظ ایده‌ی جدید بعدی هستند. به همین دلیل افرادی که روزانه برای تعیین هدف‌شان تمرین می‌کنند، شانس بیشتری در رسیدن به اهداف خود دارند. تعیین هدف چیزی نیست که شما یک بار انجام دهید و سپس آن را فراموش کنید، تعیین هدف چیزی است که شما باید هر روز انجام دهید. اگر می‌خواهید به موفقیت برسید، ابتدا باید با تسلط بر اصول شروع کنید و این یعنی ایجاد عاداتی که منجر به کسب موفقیت می‌شوند.

عادات بد

عادات خاصی وجود دارند که تقریباً همگانی هستند. اگر شما دست از این عادات بردارید، موفق‌تر خواهید شد. برخی از آنها را می‌توانید همین امروز کنار بگذارید، در حالی که برخی دیگر ممکن است کمی طول بکشد. همان‌طور که می دانیم سال جدید نزدیک است، پس فکر کردن به جنبه‌ها و عاداتی که باید در سال 96 در زندگی کنار بگذاریم ارزشش را دارد. اگر می‌خواهید موفق باشید از عادات زیر دست بردارید:

1- سبک زندگی ناسالم
2- نگرش و ذهنیت کوتاه مدت
3- فرصت‌ها و ایده‌های کوچک
4- بهانه‌ها
5- طرز فکر ثابت و بدون تغییر
6- سحر و جادو
7- کمال گرایی
8- چند وظیفه‌ای بودن
9- کنترل کردن همه چیز
10- بله گفتن به چیزهایی که اهداف شما را پشتیبانی نمی‌کنند
11- افراد سمی
12- نیاز به محبوبیت
13- وابستگی به شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون

عادات خوب

همچنین سه عادتی که نسبت به بقیه‌ی عادات عملکرد بهتری دارند عبارتند از:

  • هر روز کتاب خواندن
  • خود اندیشی و مدیتیشن
  • امتحان کردن ایده‌ها و فرصت‌های جدید

در آخر توصیه می‌کنیم مطالب 10 مانعی که جلوی ثروتمند شدن شما را گرفته اند و با این 5 قانون روانشناسان، زندگی راحت‌ تری خواهید داشت را نیز مطالعه کنید.

 منبع: بنیتا


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان