طرز تهیه گراتن گوشت و بادمجان با طعم ایده آل

در این مطلب با طرز تهیه گراتن گوشت و بادمجان آشنا می شوید، امیدواریم این غذای خوشمزه را در منزل تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

طرز تهیه گراتن گوشت و بادمجان با طعم ایده آل

گراتن یک نوع تکنیک برای تهیه غذا می باشد و یکی از انواع گراتن ها که بسیار خوشمزه بوده و روش پخت آن به لازانیا شباهت دارد، گراتن گوشت و بادمجان است، از این رو قصد داریم در این بخش طرز تهیه گراتن گوشت و بادمجان را به شما عزیزان معرفی نماییم.

غذاهای زیادی وجود دارد که با استفاده از گوشت تهیه شده و می توان از آن به عنوان وعده پیش غذا، شام و نهار تهیه کرده و در کنار خانواده تان میل نمایید؛ گراتن گوشت با بادمجان یکی از انواع گراتن های خوشمزه است در آموزش های گذشته با نحوه پخت گراتن بادمجان، گراتن مرغ و کدو و نیز گراتن پاستا اشاره کردیم در این آموزش طرز پخت گراتن با گوشت و بادمجان را فرا خواهید گرفت.

طرز تهیه گراتن گوشت

مواد مورد نیاز

  • گوشت چرخ کرده : 300 گرم
  • بادمجان : 3 عدد متوسط
  • رب گوجه : 1 تا 2 قاشق غذا خوری
  • سیر: 2 حبه
  • پنیر پیتزا : 8 ورقه
  • قارچ : 6 عدد
  • آبلیمو : 2 قاشق غذا خوری
  • نمک، فلفل، زردچوبه و آویشن : به مقدار لازم
  • (توجه داشته باشید؛ مقدار مواد اولیه برای تهیه این نوع غذا برای چهار نفر مناسب می باشد.)

طرز تهیه گراتن گوشت

مواد لازم برای تهیه گراتن :

2 قاشق سوپ خوری آرد، 2 لیوان شیر، 20 گرم کره، نمک و فلفل به مقدار کم

طرز تهیه گراتن گوشت و بادمجان

حال برای تهیه گراتن گوشت و بادمجان، ابتدا لازم است تا بادمجان ها را پوست کنده و به صورت حلقه ای و به قطر نیم سانت برش بزنید، روی بادمجان ها را مقداری نمک بپاشید تا از تلخی آن کاسته شود و نیز روغن کمتری مصرف نماید، بعد از حدود نیم ساعت بادمجان ها را با آب سرد آب کشی کرده و درون صافی بریزید تا آب آن کشیده شود، سپس بادمجان ها را در روغن داغ سرخ کنید.

طرز پخت گراتن گوشت

در مرحله بعد دستور پخت گراتن گوشت، درون تابه را مقداری روغن بریزید و بگذارید تا خوب داغ شود، سپس پیاز را که قبلا به صورت نگینی خُرد کرده اید، در داخل آن ریخته و اجازه دهید تا طلایی رنگ شود، گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کرده و آن را تفت دهید، بعد از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد، قارچ های ورقه شده را به مخلوط اضافه می کنیم، در این حالت شعله را زیاد کرده و مواد را چند دقیقه تفت دهید تا آب قارچ ها خشک شود، سپس شعله را کم کرده و سیر رنده شده را به همراه مقداری نمک، فلفل، زردچوبه، آویشن و رب گوجه فرنگی به مخلوط اضافه کرده و تفت دهید.

طرز تهیه گراتن بادمجان و گوشت

روش تهیه سس گراتن گوشت

در ادامه طرز تهیه گراتن گوشت و بادمجان، در این مرحله می توانید با روش تهیه سس برای این نوع غذا آشنا شوید؛ به این ترتیب که مقداری کره را در داخل یک قابلمه کوچک ریخته و بر روی حرارت قرار دهید تا ذوب شود، سپس آرد را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا بوی خامی آرد گرفته شود.

روش تهیه گراتن گوشت

در مرحله بعد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و شیر را کم کم به مخلوط کره و آرد اضافه کنید، سپس نمک و فلفل را به آن بزنید و دوباره قابلمه را بر روی حرارت گذاشته و مدام هم بزنید تا کم کم غلیظ شود. بعد از تهیه سس، لازم است آن را به چهار قسمت تقسیم نمایید.

آموزش غذای گراتن گوشت

حال برای مرحله بعدی طرز تهیه گراتن گوشت و بادمجان باید بادمجان های سرخ شده را در کف یک ظرف به طور مرتب بچینید و یک قسمت از چهار قسمت سس را بر روی بادمجان ها ریخته و روی آن را نیز با پنیر پیتزا بپوشانید. سپس برای لایه بعدی، مایه گوشت آماده شده را روی پنیر پیتزا ریخته و بر روی این لایه نیز مانند مرحله قبلی یک قسمت دیگر از سس را ریخته و سپس دوباره، سطح مواد را با خمیر پیتزا می پوشانیم.

روش پخت گراتن گوشت

در آخر گراتن تهیه شده را در فر با دمای 18 درجه سانی گراد و به مدت یک ساعت قرار داده، به طوری که کاملا پخته شده و سطح آن طلایی رنگ شود. اکنون که با دستور پخت گراتن گوشت و بادمجان آشنا شدید، می توانید این غذای خوشمزه را در منزل تهیه کرده و سرو نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان