ماهان شبکه ایرانیان

بررسی فیلم‌های ویل فرل

ویل فرل Will Ferrell بعد از جدایی از «پخش زنده‌ی پنج‌شنبه شب» SNL یکی از موفق‌ترین حرفه‌های کاری را در میان بازیگران این برنامه داشته است. او بیش از یک دهه است که در کمدی‌های استودیویی با بودجه‌ی زیاد حضور داشته است. به همین دلیل تصمیم‌گرفتیم به بررسی تعدادی از فیلم‌های فرل بپردازیم، این بررسی بر اساس میزان تاثیرگذاری فرل در فیلم‌ها انجام شده است، به این معنا که در کدام فیلم ویل فرل توانسته است خودش را بهتر نشان دهد.
10- Anchorman 2: The Legend Continues 2013به طور کلی ساختن دنباله‌ها به طور کلی کار پرریسکی است، اما این موضوع در مورد فیلم‌های کمدی دو چندان می‌شود، چرا که ایجاد حال و هوای فیلم اول می‌تواند کار بسیار سختی باشد. میزان علاقه‌تان به «گوینده 2» Anchorman 2 به این بستگی دارد که تا چه حد می‌توانید صحنه‌ی دعوای بی‌مزه‌ی پرده‌ی سوم third-act فیلم را که همه‌ی ما سعی داریم آن را از حافظه‌مان پاک کنیم را تحمل کنید. با این حال در کل دلیل موفقیت این کمدی، مشابه فیلم اول است: ران برگاندی Ron Burgundy که آمدنش به نیویورک و تلویزیون تاثیر کمی در کاهش نژادپرستی و اعتماد به نفس زیاد او داشته است. این دنباله به هیچ‌وجه به اندازه‌ی فیلم اصلی خنده‌دار نیست.
9- Stranger Than Fiction 2006فرل یکی از دو نامزدی جوایز گلدن گلوب Golden Globe خودش را برای این فیلم از آن خود کرد. او در این فیلم در نقش هارولد کریک Harold Crick یک مامور جدی و بی‌روح خدمات درآمد داخلی Internal Revenue Service. جلوی دوربین رفته است. این کمدی-درام تماشایی به خاطر روایت‌گویی خاص آن به شدت مخاطبان را جذب خود می‌کند: مردی معمولی صدای کسی (اما تامپسون Emma Thompson) را می‌شنود که داستان زندگی‌اش را روایت می‌کند. «عجیب‌تر از داستان» به فرل این اجازه را داد تا جنبه‌ی عاشقانه‌ و احساساتی‌ خودش را به تصویر بکشد.
8- Zoolander 2001این فیلم درست قبل از «مدرسه‌ی قدیمی» Old School به سینماها آمد و آخرین بازی فرل در یک نقش مکمل جزئی در کمدی‌ از این دست بود. موگاتوی Mugatu فرل شخصیتی کاملا جدید و غیرتکراری، مهره‌ای در دنیای مد بود که نقشه‌ی ترور نخست‌وزیر مالزی Malaysia را در سر داشت. کل ایفای نقش او به خاطر صحنه‌ی شست و شوی مغزی brainwashing scene این فیلم می‌ارزد.
7- The Other Guys 2010بعد از مدتی فرل مسیر کاری‌اش را عوض کرده و درام را امتحان ‌کرد. با این حال او در نقش آلن گمبل Allen Gamble،نیروی پلیس نیویورک NYPD آن‌قدرها هم متفاوت نبود. «اون یکی‌ها» یکی از معدود کمدی‌‌های فرل است که شخصیت او یک آدم بی‌شعور احمق و پر سر و صدا و با اعتماد به نفس بالا نیست. «اون یکی‌ها» تنها همکاری فرل و کارگردان آدام مک‌کی Adam McKay است که این ستاره در نوشتن فیلم‌نامه‌ی آن به کمک مک‌کی نیامده است.6- The Lego Movie 2014به طرز عجیبی می‌توان گفت این فیلم بهترین ایفای نقش درام فرل به شمار می‌رود. در بیشتر فیلم او صدای لرد بیزینس Lord Business بدجنس است، اما در پیچش سه پرده‌ای احساسی و هوشمندانه‌ی فیلم مشخص می‌شود که لرد بیزینس تنها زاده‌ی تخیل یک پسربچه است که پدر غیرقابل‌تحملش را به یک شخصیت ترسناک تبدیل کرده است. فرل در «فیلم لگو» به طرز فریبنده‌ای ساده ظاهر شده است و بیشترین اهمیت نقش او در پایان فیلم مشخص می‌شود: این فیلم ممکن است تنها فیلم او باشد که اشک را به چشمانتان می‌آورد .5- Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby 2006این فیلم دومین همکاری از میان پنج اثر مشترک فرل و کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس مک‌کی است. «شب‌های تالادگا» فیلم طنزی در مورد فیلم‌های ورزشی و نسکاری NASCAR شدن آمریکا است. «شب‌های تالادگا» را می‌توان نمونه‌ی بسیار خوبی از «روزهای تندر» Days of Thunder در نظر گرفت. ایمی آدامز Amy Adams در نقش معشوق ریکی Ricky ، شخصیت اصلی فیلم، بی‌نظیر ظاهر شده است. نکته‌ی نگفته‌ی دیگر در مورد فرل این است که او آنقدر باهوش و بخشنده است، که صحنه را با بازیگران دیگر به اشتراک می‌گذارد.
4- Old School 2003«مدرسه‌ی قدیمی» فیلمی بود که فرل را به شهرت رساند. بدون موفقیت او در این فیلم، فیلم‌هایی مثل «گوینده» Anchorman و بسیاری از کمدی‌های دیگر او شانسی برای ساخته شدن نداشتند. «مدرسه‌ی قدیمی» هنوز هم خنده‌دار است، که بخش زیادی از این موفقیت را مدیون وینس وان Vince Vaughn و فرل است. تمام کارهایی که فرل در این فیلم انجام می‌دهد، بسیار خنده‌دار است.
3- Elf 2003به احتمال زیاد بین تمام کمدی‌ها و برنامه‌های «پخش زنده‌ی پنج‌شنبه شب» فرل، این فیلم کریسمسی خانوادگی همان فیلمی است که خیلی‌ها آن‌ را دیده‌اند. با گذشت این همه سال از پخش آن، «الف» هنوز هم کمدی مناسب همه‌ی سنین است که به جای از بین بردن حال و هوای دیوانه‌وار فرل، آن را تا حد دوست‌داشتنی و منطقی‌ای کم می‌کند. چه دلیل موفقیت فیلم زویی دشانل Zooey Deschanel زیبا باشد یا هیجان برای احتمال حضور بابانوئل، در هر صورت بادی Buddy فارل نسخه‌ی دوست‌داشتنی و مهربان همه‌ی شخصیت‌‌های عجیبی است که او تابه‌حال جلوی دوبین برده است.
2- Step Brothers 2008این فیلم با اینکه سودد‌ه‌ترین کمدی فارل نبوده است اما می‌توان گفت عجیب‌ترین و دیوانه‌وار‌ترین آن‌هاست. به نظر می‌رسد فرل و مک‌کی با خودشان گفته‌اند حالا که قرار است مردم به آن‌ها پول بدهند تا فیلم بسازند، پس چرا عجیب‌ترین و کمدی‌ترین اثر خود را نسازند. شاید «گوینده» مشهورترین و دوست‌داشتنی‌ترین کمدی فارل باشد، اما این فیلم است که از اول تا آخر شما را می‌خنداند.
1- Anchorman: The Legend of Ron Burgundy 2004این فیلم نقشه‌ی راه برای نه تنها فارل، بلکه برای تعداد زیادی از افراد موج جدیدی از کمدی بود. با تماشای دنباله‌ی این فیلم حتما متوجه شدید که چه ‌قدر درست درآوردن این حال و هوا، کار سخت و تکرارنشدنی بوده است. سنجش خوب بودن یک کمدی با تعداد دیالوگ‌های معروف آن درست نیست با این حال مطمئن هستیم می‌توانید از میان دیالوگ‌های «گوینده»، جمله‌ای در مورد تمام شرایط زندگی‌تان پیدا کنید.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی ویل لیچ Will Leitch و تیم گریرسون Tim Grierson در سایت www.vulture.com بوده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان