انتشار دو مجموعه شعر و یک رمان

کتاب‌های «نادرشاه و دختر کولی» از علیرضا حسن‌زاده، «گُلِ صورتِ ساقی» از خسرو احتشامی و «قرارمان، رأس ساعت دلواپسی» از پوران کاوه به تازگی منتشر شده‌اند.

انتشار دو مجموعه شعر و یک رمان

 به گزارش ایسنا، رمان «نادرشاه و دختر کولی» نوشته علیرضا حسن‌زاده در 235 صفحه با شمارگان 330 نسخه و قیمت 23 هزار تومان در انتشارات مروارید منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: سرزمین کولیان کجاست؟ کولیان چون باد به همه جا می‌روند و اسیر خاک و خانه نمی‌شوند. کولیان از هند به ایران می‌آیند. از گذشته‌ها می‌دانند. رازهای آینده را فاش می‌کنند، قصه می‌گویند و با آوازی بهاری، غبار غم‌ها را که چون برگ‌های پاییزی بر سر و روی شهرها ریخته و در جان مردم خانه کرده است، از دل‌ها پاک می‌کنند. این رمان حکایتی از داستان کولیان در ایران است. از بهرام تا نادرشاه افشار و شاهان قاجار. نادرشاه دل به دختری کولی می‌بندد و برای وصل او تا هند می‌رود. آن‌که به کولی دل می‌بازد، میان رفتن و ماندن یا میان عشق و جنگ یکی را می‌باید انتخاب کند. فتح هند با فتح قلب دختری که از او می‌خواهد همه چیز را رها کرده و با او به همه جای جهان سفر کند. دختر کولی می‌گوید: «عاشق اسیر خاک و خانه نمی‌شود» اما او بر سردوراهی مانده است.

 همچنین مجموعه شعر «قرارمان، رأس ساعت دلواپسی» از پوران کاوه در 150 صفحه با شمارگان 550 نسخه و قیمت 21هزار تومان در نشر یادشده عرضه شده است.

 شعری از مجموعه که در پشت جلد کتاب آمده است: هنوز، با تو

حرف‌های نگفته‌ام، بسیار

کوچه‌های نگشته‌ام، بسیار

شعرهای نخوانده‌ام، بسیار...

باور کن

عشق نصیب کمی نیست

مثلا، همین سری که به دار دلت آویخته‌ام

دیگر کتاب نشر مروارید، مجموعه غزل «گل صورت ساقی» از خسرو احتشامی هونه‌گانی است  که در 88 صفحه با شمارگان 550 نسخه و بهای 14 هزار تومان راهی بازار شده است.

در نوشته پشت جلد آمده است:

 نقل شکوفه‌ها را دیشب حراج کردند

در کوچه تماشا گاری است پشت گاری

جفتی کبوتران چاهی ترانه‌خوانند

ای زمزم تن تو روح قنات جاری

در این قبیله‌ای که حتی اجاق سرد است

 برگرد و آتشم باش با هرم بی‌قراری

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان