تولید انبوه پژو ۲۰۰۸ و دنا پلاس رسماً آغاز شد

پژو ۲۰۰۸ خودروی پرحاشیه است که بعد از برجام روند تولید آن در داخل کشور به گفتگو گذاشته شد و قرار شد اولین محصول شرکت ایکاپ باشد

پژو 2008 خودروی پرحاشیه است که بعد از برجام روند تولید آن در داخل کشور به گفتگو گذاشته شد و قرار شد اولین محصول شرکت ایکاپ باشد. اگر خاطرتان باشد، پژو 2008 تقریباً قرار بود اسفندماه سال گذشته تحویل داده شود و بعداً به سال جدید موکول شد و در نهایت امروز با حضور رئیس جمهور خط تولید این خودرو افتتاح شد.
در مورد پیشرانه نیز داستان طولانی دارد و ابتدا مدل 1.2 لیتری توربو مد نظر ایران خودرو بود و سپس 1.6 تنفس طبیعی نیز اضافه شد و حال که به تولید این خودو نزدیک شدیم، پژو 2008 با موتور 1.6 لیتری توربو و با توان 163 اسب بخار و 240 نیوتن متر است. روی پژو 2008 گیربکس 6 سرعته خودکار نصب خواهد شد و به صورت تک دیفرانسیل (جلو) عرضه می شود.

پژو 2008

پژو 2008

پژو 2008 اولین محصول ایکاپ، شرکت مشترک ایران خودرو و پژو فرانسه در ایران خواهد بود و به صورت سرمایه گذاری مستقیم از سوی طرف خارجی می باشد و بنا به انتقال دانش و تکنولوژی به ایران است.
همچنین برنامه ریزی شده تا 30 درصد تولیدات این شرکت برای صادرات در نظر گرفته شود.
قیمت پژو 2008 علارغم تمام اعلام های قبلی، بین 90 تا 100 میلیون تومان اعلام شده که البته باید تا عرضه آن و قیمت نهایی این خودرو در بازار آزاد صبر کنیم.

نمای داخلی پژو 2008

نمای داخلی پژو 2008

البته در حاشیه افتتاح خط تولید پژو 2008، تولید انبوه خودروی دنا پلاس نیز آغاز شد. همانطورکه می دانید، دنا پلاس نسخه کامل تری از خودروی ملی دنا است که به نام دنا پلاس به بازار عرضه می شود.
دنا پلاس دارای تجهیزات بهتری از جمله سانروف، دوربین عقب و یا سیستم چند رسانه ای است اما از نظر ظاهری تغییر خاصی نسبت به دنا معمولی اتفاق نیافتاده است.

در زیر می توانید توضیحات مختصری از پژو 2008 که توسط خودروبانک در خلال نمایشگاه خودرو تهران تهیه شده بود را مشاهده کنید. توجه داشته باشید که پیشرانه اعلامی بعداً تغییر کرده و حال با موتور 1.6 توربو تولید خواهد شد:

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر