حضور جایزه مهرگان در نمایشگاه کتاب

جایزه مهرگان برای نخستین‌بار در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کند و در بخش فرهنگی نمایشگاه (غیرتجاری) غرفه دارد.

حضور جایزه مهرگان در نمایشگاه کتاب

به گزارش ایسنا، دبیرخانه جایزه مهرگان اعلام کرده به رغم محدودیت فضای اختصاص‌یافته کوشش خواهد کرد تا زمینه دیدار و گفت‌وگوی نزدیک تعدادی از داوران و برگزیدگان جایزه مهرگان را با خبرنگاران و بازدیدکنندگان فراهم کند. برگزاری سه نشست تخصصی نیز در سالن اجتماعات نمایشگاه با حضور داوران مهرگان ادب، مهرگان طلایی و مهرگان علم پیش‌بینی شده است که در آن مسائل روز و مرتبط با ادبیات داستانی و محیط زیست ایران مطرح می‌شود و علاقه‌مندان با شیوه‌های داوری و ارزیابی آثار در جایزه مهرگان آشنا می‌شوند. زمان و مکان برگزاری نشست‌های تخصصی جایزه مهرگان به این شرح است:

جایزه مهرگان علم روز دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه 1398 از ساعت 11:30 تا 12:30  در سالن استاد مطهری نشستی با موضوع «ضرورت تألیف کتاب‌های علمی به زبان ساده » و «مشکلات محیط زیست ایران از نگاه داوران جایزه مهرگان علم» برگزار خواهد کرد. هوشنگ ضیائی دبیری اسن نشست را بر عهده دارد و  اسکندر فیروز (بنیان‌گذار محیط زیست ایران)، محمد درویش و مژگان جمشیدی (از داوران جایزه مهرگان علم) سخنران این نشست هستند.

جایزه مهرگان طلایی نیز روز  چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه 1398 از ساعت 15:30 تا 16:30  در سالن استاد توران میرهاد نشستی را با عنوان  «نگاهی به ادبیات داستانی ایران در بیست‌ساله گذشته» و  «معرفی 42 رمان برگزیده جایزه مهرگان ادب در سال‌های 1378 تا 1397» برگزار خواهد کرد. در این نشست از  داوران ادوار گذشته جایزه مهرگان ادب، زنده‌یادان کریم امامی، علی‌محمد حق‌شناس و فتح‌الله بی‌نیاز یاد خواهد شد.  ثریا قزل‌ایاغ، پروین سلاجقه، مهدی غبرایی، مژده دقیقی و علیرضا سیف‌الدینی (از داوران جایزه مهرگان طلایی) سخنرانان این نشست هستند و دبیری نشست بر عهده عنایت سمیعی است.

 همچنین جایزه مهرگان ادب روز  پنجشنبه 12 اردیبهشت‌ماه 1398 از ساعت 16:30 تا 17:30  در سالن استاد مطهری، نشستی را با عنوان  «شیوه‌های داوری و ارزیابی آثار در جایزه مهرگان ادب» و «بررسی کلی رمان‌ها و مجموعه داستان‌ها در دوره بیستم جایزه مهرگان ادب» برپا می‌کند.  علیرضا زرگر دبیری نشست را  بر عهده دارد و  جواد اسحاقیان، حسین آتش‌پرور، لیلا صادقی، سیاوش گلشیری، ابوالفضل حسینی، جواد پویان و مانی پارسا (از داوران جایزه مهرگان ادب) سخنرانان این نشست هستند.

داوران حاضر در نشست‌های یادشده در کنار دیگر داوران جایزه مهرگان، در مدت 10 روز برگزاری نمایشگاه کتاب برای دیدار و گفت‌وگو با بازدیدکنندگان و خبرنگاران در غرفه جایزه مهرگان به تناوب حضور خواهند داشت. برنامه حضور داوران و نویسندگان از سوی دبیرخانه جایزه اعلام خواهد شد.

غرفه جایزه مهرگان در بخش فعالیت‌های فرهنگی در شبستان اصلی (نیم‌طبقه دوم) قرار دارد و از ورودی 15 شبستان قابل دسترسی است.

سی‌ و دومین  نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 4 تا 14 اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی برگزار می‌شود.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان