آب خاکستری قم کجا می‌رود؟

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: باید استفاده از پساب فاضلاب برای صنعت به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی استان در دستور کار قرار گیرد.

آب خاکستری قم کجا می‌رود؟

به گزارش ایسنا، دکتر علی جان صادق پور در دیدار دکتر محسن بهشتی معاون امور عمرانی استانداری قم با اشاره به اینکه شبکه فاضلاب پردیسان تقریباً تکمیل شده است، عنوان کرد: تنها مشکل در این منطقه نبود تصفیه‌خانه است؛ البته قول‌هایی برای تأمین زمین و اعتبارات ساخت تصفیه‌خانه داده شده که هنوز به نتیجه نرسیده است.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با تأکید بر اینکه در حال حاضر مشکل دفع فاضلاب پردیسان به صورت موقتی برطرف شده است، خواستار توجه جدی و تصمیم‌گیری سریع در این خصوص قبل از به وجود آمدن بحران شد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم اجرای طرح بازچرخانی آب خاکستری در مجتمع‌های بزرگ گفت: شرکت آب و فاضلاب آمادگی دارد تا مشوق‌های لازم را در اختیار این ساختمان‌ها قرار دهد اما در این خصوص نیازمند همکاری چندجانبه اداره راه و شهرسازی، نظام مهندسی و شهرداری هستیم.

دکتر صادق پور با بیان اینکه آب خاکستری حدود 60 درصد حجم فاضلاب‌های خانگی را تشکیل می‌دهد، بیان کرد: حفظ ذخایر آب شرب، کمک به آبیاری فضای سبز و عدم احداث تصفیه‌خانه فاضلاب جدید از جمله مزایای اجرای طرح بازچرخانی آب خاکستری است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب قم به اندازه شبکه‌هایی است که در شهر ایجاد شده و در صورت اجرای شبکه فاضلاب در مناطق دیگری از شهر، نیاز به تصفیه‌خانه جدید داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در ادامه با تأکید بر اینکه خشکسالی‌های مستمر سال‌های گذشته با بارندگی‌های اخیر جبران‌پذیر نیست، لزوم صرفه‌جویی و استفاده بهینه از منابع موجود را متذکر شد و گفت: باید استفاده از پساب فاضلاب برای صنعت به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی استان در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این خصوص اظهار کرد: با وجود پیگیری‌هایی که در این زمینه داشته‌ایم نتیجه‌ای حاصل نشده، زیرا صنعت با وجود استفاده از آب شبکه با قیمت پایین انگیزه‌ای برای استفاده از پساب ندارد.

صادق پور، کمبود منابع تأمین آب استان و انتقال آب از فاصله دور به قم را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: استان باید به دنبال راهکاری برای استفاده صنعتگران پساب باشد تا بتوانیم بهترین بهره را از منابع آبی موجود ببریم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان