Game of Thrones: &#۸۲۲۰;چشم‌های سبز&#۸۲۲۱; ملیساندر جرقه‌ی نظریه‌هایی در مورد نفر بعدی که آریا می‌کشد را می‌زند

همچنین بخوانید:تیتراژ آغازین جدید Game of Thrones چه چیزی به ما می‌گوید؟

آریا قتل شوکه‌کننده‌ای در خلال جنگ وینترفل انجام داد، اما ممکن است این تنها سورپرایز کشنده‌ی این شخصیت تا پایان این سریال پرمخاطب نباشد.
آریا استارک (با نقش‌آفرینی میسی ویلیامز) و ملیساندر (با نقش‌آفرینی کریس فان هوتن) سرانجام پس از مدت‌ها انتظار در طول جنگ وینترفل یکدیگر را ملاقات کردند، و جمله‌ای مهم که در دیالوگ میان این دو از سوی ملیساندر به آریا گفته می‌شود، توجه طرف‌داران پر و پا قرص را تا ساعت‌ها پس از پخش قسمت سوم فصل هشتم این سریال شبکه‌ی اچ‌بی‌او، «شب بلند»، به خود جلب کرد. ملیساندر کسی است که آریا را بر می‌انگیزد تا با پادشاه شب مقابله کند، و به او می‌گوید: “چشم‌های قهوه‌ای، چشم‌های سبز، چشم‌های آبی… چشم‌هایی که تو برای همیشه آن‌ها را خواهی بست.”

پیش‌بینی ملیساندر از سه شخصیت مهمی که آریا می‌کشد حکایت دارد. اشاره‌ی “چشمان آبی” به پادشاه شب باز می‌گردد، که آریا در نهایت با خنجر استیل والرینش جان او را می‌گیرد. مرگ پادشاه شب منجر به نابودی تمام ارتش وایت واکرها و سقوط آن‌ها بر روی زمین می‌شود، و از آن چنین برداشت می‌شود که آریا عملا کسی است که پیروزی زندگان بر ارتش مردگان را رقم زد.

همچنین بخوانید:
تیتراژ آغازین جدید Game of Thrones چه چیزی به ما می‌گوید؟

غافلگیری باشکوه این قسمت جایی اتفاق می‌افتد که ملیساندر از آریا می‌پرسد: “به خدای مرگ چه بگوییم؟” این همان سوالی است که سیریو فورل، مربی و مشاور جنگی آریا، در فصل اول این سریال از او می‌پرسید. آریا پاسخ می‌دهد: “امروز نه.”
با خط خوردن “چشم‌های آبی” از پیش‌بینی ملیساندر در مورد آریا، طرف‌داران به دنبال این هستند که کشف کنند “چشم‌های قهوه‌ای” و “چشم‌های سبز” نمایان‌گر چه کسانی هستند که قرار است هدف‌های بعدی این قاتل استارک جوان باشند.

بسیاری معتقدند “چشم‌های قهوه‌ای” به والدر فری اشاره دارد. آریا والدر را در پایان فصل ششم با بریدن گلویش، به قتل رساند. این قتل، انتقام آریا بابت «عروسی خونین» بود که در آن والدر به خانواده‌ی استارک پشت کرد و به قتل برادر و مادر آریا، راب و کتلین، کمک کرد.

سوال اساسی در مورد پیش‌بینی ملیساندر هویت شخصیتی با چشم‌های سبز است که قرار است توسط آریا به قتل برسد. احتمالی وجود دارد که آریا این بخش پیش‌بینی را قبلا به سرانجام رسانده است، چرا که او در پایان فصل هفتم لیتل‌فینگر را اعدام کرد.

به نقل از اسکیر، لیتل‌فینگر در کتاب «بازی تاج و تخت» شخصیتی با چشمان سبز مایل به خاکستری توصیف شده، علی‌رغم این‌که بازیگر این شخصیت، آیدن گیلن، چشم‌های آبی دارد. یکی از محبوب‌ترین نظریه‌ها که پس از پایان جنگ وینترفل شروع به پا گرفتن کرد، این بود که آریا سرسی را — که چشمان سبز معروفی دارد — خواهد کشت.

سرسی چندین فصل است که در لیست کشت و کشتار آریا قرار گرفته است، بنابراین کشته شدن ملکه به دست آریا چندان هم دور از انتظار نخواهد بود.
یک پیچیدگی محتمل که ممکن است در پیش‌بینی ملیساندر وارد شود، پیش‌بینی دیگری از مگی غورباقه است. همان‌طور که در اوایل فصل پنجم دیدیم، سرسی این پیش‌گوی افسانه‌ای را ملاقات می‌کند تا پاسخ سوالاتی در مورد آینده را کشف کند. مگی پیش‌بینی کرده است که سرسی با شاه ازدواج می‌کند و تمام فرزندانش هم خواهند مرد، که هر دوی آن‌ها به واقعیت پیوست. در کتاب‌های جرج آر. آر. مارتین، مگی به سرسی می‌گوید که مرگ او به دست برادرش رقم خواهد خورد، یعنی تیریون یا جیمی.

مخاطبان پر و پا قرص این سریال، سال‌هاست پیش‌بینی می‌کنند جیمی کسی خواهد بود که سرسی را می‌کشد و داستان عاشقانه‌ی تاریک‌شان را خاتمه می‌دهد، اما فراموش نکنید که آریا توانایی آن‌را دارد به شکل هرکس که می‌خواهد در بیاید. آریا ممکن است به قالب دیگری دربیاید تا بتواند به سرسی نزدیک شود، و برای این کار صورت چه کسی بهتر از جیمی است؟ البته لازم به ذکر است که پیش‌بینی مگی درباره‌ی جزئیات مرگ سرسی در سریال دیده نمی‌شود و تنها در کتاب مارتین سرنوشت او این‌گونه رقم می‌خورد. این‌طور به نظر می‌رسد که پیش‌بینی ملیساندر در نهایت به این ختم می‌شود که مرگ سرسی به دست آریا اتفاق بیفتد.
حالا که پادشاه شب و ارتش او شکست خورده‌اند، «بازی تاج و تخت» سه قسمت پایانی خود را تمام و کمال صرف نبرد برای تصاحب تخت آهنین خواهد کرد. قسمت بعدی این سریال را دوشنبه خواهیم دید.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی زک شرف در وب‌سایت ایندی‌وایر است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان