ماهان شبکه ایرانیان

در سه قسمت باقیمانده‌ی Game of Thrones منتظر چه چیزی باشیم؟

با وجود باقی‌ماندن سه قسمت از فصل آخر، به نظر می‌رسد «بازی تاج و تخت» شروعی دوباره خواهد داشت. از همان قسمت اول سریال، ما منتظر نبرد میان انسان‌ها و مردگان بودیم

هشدار:

با وجود باقی‌ماندن سه قسمت از فصل آخر، به نظر می‌رسد «بازی تاج و تخت» شروعی دوباره خواهد داشت. از همان قسمت اول سریال، ما منتظر نبرد میان انسان‌ها و مردگان بودیم. اما حالا که جنگ تمام شده و آریا استارک قهرمانانه پادشاه شب و به دنبال آن تمام ارتش مردگان را از بین برده است، وقت آن رسیده انسان‌ها بر سر پادشاهی وستروس بجنگند. در حال حاضر سرسی بر روی تخت پادشاهی نشسته است.

همچنین بخوانید:
Game of Thrones: “چشم‌های سبز” ملیساندر جرقه‌ی نظریه‌هایی در مورد نفر بعدی که آریا می‌کشد را می‌زند

اما به قدرت رسیدن اهمیت زیادی برای دنریس دارد، دنریسی که تمام عمرش را با این هدف زندگی کرده است. جان نیز یکی دیگر از مدعیان قدرت است که به نظر می‌رسد خیلی تمایلی به پادشاهی ندارد. تیریون، سانسا، جیمی و آریا نیز می‌توانند به قدرت برسند.
برای شما از سوالاتی که نوشته‌ایم که برای یافتن پاسخ آن‌ها باید منتظر نیمه‌ی دوم فصل هشتم این سریال باشیم.

شمال به چه کسی می‌رسد؟

سانسا و دنریس باید با یک‌دیگر متحد شوند تا بتوانند دشمن مشترک‌شان سرسی را شکست دهند. به نظر می‌رسید این دو در قسمت دوم که دنریس به سانسا در مورد علاقه‌اش به جان گفت، به هم کمی نزدیک شدند. اما تا سانسا در مورد حکمرانی وینترفل صحبت کرد، اوضاع بهم ریخت.
عطش دنریس برای قدرت رسیدن در قسمت‌های اخیر بیش از پیش شده است. وقتی یارا گریجوی از دنریس خواست تا اجازه دهد جزایر آهنین مستقل باقی بمانند، به او گفت که باید درباره‌ی آن فکر کند. دنریس حتی این‌چنین پیشنهادی به سانسا نکرده است. سانسا نیز وقتی در سرداب در خطر مرگ بود هم مخالفت خودش با دنریس را پنهان نکرد.

آیا جیمی سرسی را خواهد کشت؟

پیش‌گویی‌ها بخش مهمی از «بازی تاج و تخت» را تشکیل می‌دهند، با اینکه تا اینجا سرنوشت خیلی از آن‌ها مشخص شده است اما هنوز نتیجه‌ی پیش‌گویی در مورد والونگار (به معنای برادر کوچک)، کسی که سرسی را خواهد کشت، مشخص نشده است. با توجه به این قسمت از پیش‌گویی که در کتاب‌های “نغمه‌‌ی یخ و آتش” آر.آر مارتین آمده است، سرسی مدت زیادی تصور می‌کرد تیریون او را به قتل خواهد رساند. با این حال این احتمال وجود دارد که جیمی این کار را بکند. البته والونگار می‌تواند هر برادر کوچک‌تری باشد، نه لزوما برادر کوچک‌تر سرسی! این به این معنا است که متحد فعلی سرسی، یورون هم می‌تواند او را به قتل برساند. نظریه‌ی دیگری هم وجود دارد که اگر تیریون یا جیمی بمیرند، آریا ‌می‌تواند با پوشیدن صورت آن‌ها سرسی را به قتل رسانده و نام او را از لیستش خط بزند.

آیا تصاویری که دنریس از مقر پادشاهی دیده بود، به حقیقت می‌پیوندد؟

در فصل دوم دنریس برای نجات دادن اژدهاهایش به “خانه‌ی فناناپذیران” House of the Undying رفت و در آن‌جا تصاویر مختلفی را دید. یکی از آن‌ها کال دروگو و پسرش را بود، آزمونی که باید در مقابل آن مقاومت می‌کرد. تصویر دیگر شمال و احتمالا آن‌سوی دیوار را نشان می‌داد، اتفاقی که در فصل هفتم شاهد آن بودیم. تصویر سوم خرابه‌های پوشیده از برف تالار اصلی مقر پادشاهی را نشان می‌داد. با توجه به اینکه سقف تالار از بین رفته بود، می‌توانیم تصور کنیم که یکی از اژدهاهای دنریس آن را از بالا به آتش کشیده و از بین می‌برد. حتی برن نیز پیش از این تصویر پرواز یک اژدها بر روی مقر پادشاهی را دیده بود.

در نهایت چه کسی حکومت خواهد کرد؟

اولین احتمال: سرسی لنیستر
می‌توانیم بپذیریم سرسی واقعا ملکه‌ی بدی است. او انتقام‌جو و خشن است و پیش از این هم اشتباهات زیادی کرده است. با اینکه او لیاقت پادشاهی ندارد، اما ممکن است در نهایت حکومت به او برسد. دنریس هنگام فهمیدن پدر و مادر واقعی جان واکنش نگران‌کننده‌ای از خود نشان داد. به نظر می‌رسید بیشتر از اینکه نگران ارتش مردگان باشد، از به خطر افتادن پادشاهی خودش با وجود ادعای پادشاهی جان ترسیده است. احتمالا سرسی میان این دو را بهم زده و منتظر می‌ماند تا خودشان یکدیگر را از دور خارج کنند.
دومین احتمال: جان اسنو
جان به دنبال قدرت نیست. رهبری هیچ‌وقت انتخاب خود او نبوده و فقط وقتی این کار را قبول کرد که بشریت در خطر بود. حالا که ارتش مردگان از بین رفته‌اند احتمال دارد جان بخواهد زندگی آرامی را در پیش بگیرد. البته اگر او و استارک‌ها دنریس را به عنوان یک حاکم خطرناک تشخیص دهند، شرایط عوض می‌شوند و او مجبور می‌شود مدعی قدرت باشد.
سومین احتمال: دنریس تارگرین

در تئوری، دنریس همیشه یکی از واضح‌ترین گزینه‌ها بوده است و هدف اصلی‌اش به قدرت رسیدن بوده است. اما در نهایت باز هم دنریس در وستروس یک خارجی به حساب می‌آید که مشاوره‌های ضد‌ونقیضی از دستیارانش می‌گیرد. او دیگر جورا را که طرفدار سازش با تیریون و سانسا بود را هم در کنار خود ندارد.
چهارمین احتمال: یک شخصیت دیگر
هرچه بیشتر می‌گذرد، سانسا نیز به گزینه‌ی مناسب‌تری تبدیل می‌شود. سانسا ثابت کرده است که از هر شرایطی نجات پیدا کرده و همان‌طور که آریا اشاره کرد، باهوش‌ترین شخصیت سریال است. برادرش برن که آینده را می‌بیند هم می‌تواند مشاور خوبی برای او باشد. او وفاداری برین را دارد که می‌تواند عضو خوبی برای گارد ملکه باشد. هم‌چنین با وجود آریا که خطرناک‌ترین زن وستروس است، تیم خوبی را در کنار خود خواهد داشت.

آیا اصلا تخت پادشاهی باقی خواهد ماند؟

به نظر می‌رسد دنریس شعار خودش، “شکستن چرخ قدرت” ، را فراموش کرده است. با این احتمالا این کار تنها راه رسیدن وستروس به آرامش باشد. بعید است که سریال با اولین انتخابات وستروسی به پایان برسد، اما ممکن است جان و دنریس به توافقی رسیده و مشترکا حکومت کنند. و یا حتی یک راه‌کار دراماتیک‌تر اینکه آن‌ها می‌توانند وستروس را بین چند شخصیت سریال تقسیم کنند.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی الیانا داکترمن در سایت www.time.com است.؛

quote color=”#000000″ bgcolor=”#dd0000″]کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.[/quote]

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان