ماهان شبکه ایرانیان

چهار شگرد دلالان برای نرخ‌سازی مجازی خودرو

اگر در طی هفته گذشته سری به بازار خودرو زده باشید متوجه قیمت های عجیب و غریب و نجومی خودرو ها خواهید شد

اگر در طی هفته گذشته سری به بازار خودرو زده باشید متوجه قیمت های عجیب و غریب و نجومی خودرو ها خواهید شد. قیمت ها به صورتی تصاعدی و بی منطق افزایش پیدا می کند که حتی رسانه های آنلاین نیز از اطلاع رسانی درباره آن ها عقب می مانند.
به نقل از دیجیاتو، کاملا مشخص است که این قیمت ها غیرواقعی بوده و عده ای به دنبال نرخ سازی مجازی برای خودروها می باشند. گروه های قیمت ساز به 4 روش ممکن نرخ سازی کرده و سبب آشفتگی در بازار خودرو می شوند.
نرمال سازی قیمت: اعضای این گروه‌ها سعی می‌کنند در نقش خریدار و فروشنده اقدام به درج آگهی در سایت‌های آگهی رایگان کنند.
حذف آگهی‌های واقعی (ارزان‌تر) به دو طریق: نخست، مراجعه به سرعت و به شکل گروهی به سراغ شخص آگهی‌دهنده تا متقاعد شود که خودروی خود را به اصطلاح «مفت» می‌فروشد. در حالت دوم و در صورتی که فرد صاحب آگهی ارزان‌تر، آگهی خود را تغییر ندهد، اعضای گروه آن را در سایت مرجع ریپورت (گزارش) می‌کنند.
تغییر قیمت سایت‌های مرجع: پس از انجام اقدامات ابتدایی در سایت‌های رایگان آگهی، یکی از اقدامات مکمل این گروه، تماس‌های مکرر با سایت‌های مرجع قیمت خودرو است تا در بخش «تماس با ما» سایت اعلام کنند که این محصول را همین امروز با قیمت خاصی خریده یا فروخته‌اند.
تحت تأثیر قراردادن نمایندگی‌های خودرو: با توجه به این که نمایندگی‌ها، کار واسطه‌گری خودرو را نیز انجام می‌دهند، اعضای گروه، از نمایندگی‌ها قیمت روز خودرو را می‌پرسند تا ببینند آیا اقدامات آن‌ها در بازار تأثیرگذار بوده است یا خیر؟ اما از سوی دیگر، به تعداد زیاد با یک نمایندگی بزرگ تماس می‌گیرند و می‌گویند که خودروی خاص را با قیمت (قیمت بالایی که در گروه تلگرامی توافق شده است) برای فروش دادند.
در این شرایط، وزارت صمت برای مقابله با آشفتگی و التهاب بازار مصوبه جدیدی را تصویب کرده است که بر اساس سهم فروش فوری خودروسازان 10 درصد افزایش یافته و آن ها می توانند 30 درصد از تولیدات خود را به صورت فروش فوری عرضه کنند. البته عده ای معتقد اند که این افزایش فروش خود نوعی سوداگری و سودجویی از وضعیت بازار است، در حالی است که، هنوز خبری از تحویل به موقع خودروهای خریداری شده به مشتریان در سال 97 نشده است.
براساس اخبار منتشر شده تعهدات معوق ایران خودرو و سایپا در یک ماهه سال جاری و سال گذشته به بیش از 780 هزار دستگاه خودرو رسیده است و از طرف دیگر این دو خودروساز به ترتیب 65 هزار و 40 هزار دستگاه خودرو ناقص در انبار های خود موجود دارند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان