ماهان شبکه ایرانیان

در دیدار وزیر دفاع و سردار سلامی مطرح شد؛

همراه اول و ایرانسل در حمایت مالی روبیکا دخالتی ندارند

همراه اول و ایرانسل در حمایت مالی روبیکا دخالتی ندارند
به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا در حاشیه برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول بحث‌های زیادی مطرح شد که محوریت اغلب آن‌ها به بالا بردن هزینه خدمات همراه اول و نحوه همراهی آن با اپلیکیشن روبیکا بود.
رئیس هیات مدیره مجمع عمومی همراه اول در این خصوص گفت: برای اپلیکیشن روبیکا هنوز شرکتی به ثبت نرسیده و تنها به‌عنوان یک پروژه همراه اپراتور ایرانسل با آن همکاری داریم. حمایت ما به این شکل است که دیتا در اختیارشان قرار می‌دهیم.
مهدی اخوان بهابادی در تشریح جزئیات بیشتر این ماجرا گفت: یکی از روش‌های جدید در حوزه درآمدزایی همین کاری است که ما انجام می‌دهیم. زمانی که شبکه‌ها تجهیز می‌شوند، امکان بهره‌برداری 100 درصدی از آن وجود ندارد، با این که تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا نهایت بهره‌برداری صورت بگیرد، اما همیشه مقدار اندکی باقی می‌ماند.
وی افزود: راهکاری که برای استفاده از این فضای خالی ارائه شد، این بود که از ظرفیت خالی، برای ایجاد پروژه‌های مشترک استفاده کنیم.
الان این اپلیکیشن سود مالی برای ما به همراه ندارد اما زمانی که به یک شرکت و شرکت روز به روز بزرگ‌تر شود و ارزش شرکت بالا برود، قطعاً به نتیجه مطلوبی خواهیم رسید.
اخوان بهابادی افزود: شاید در نگاه اول این‌طور به نظر برسد که نتوانسته‌ایم ظرفیت خالی‌مان را به پول نقد تبدیل کنیم، اما اصل ماجرا این است که وقتی ارزش شرکت روبیکا بالا برود، سهامداران همراه اول نیز سهم خواهند برد و این کار یک شکل از سرمایه‌گذاری است.
او در خصوص این که چه کسانی حامی مالی این اپلیکیشن هستند، گفت: در این جا همکاری چندجانبه است و چند مجموعه کوچک دیگر نیز حمایت مالی انجام می‌دهند اما دو اپراتور سهم عمده دارند و احتمالاً طی چند هفته آینده خبرهای خوبی در این خصوص منتشر خواهیم کرد.
وی افزود: روبیکا اکنون 26 میلیون کاربر دارد که همین مسئله نشان می‌دهد، این پروژه بزرگ و موفق است. همراه اول اثبات کرد می‌تواند در چنین حوزه‌هایی نیز فعالیت کند. نمی‌توانم در خصوص میزان موفقیت این اپلیکیشن چیزی بگویم اما اوضاع خوبی است و بیش از آن‌چه فکرش را کنید برای همراه اول، عایدی خواهد داشت.
اخوان بهابادی در ادامه به درخواست بالا رفتن هزینه خدمات همراه اول که از سوی سهامداران مطرح می‌شد اشاره کرد و گفت: ما دراین‌باره دست روی دست نگذاشته‌ایم، در جلساتی که برگزار می‌کنیم تمام تلاشمان را به کار می‌گیریم تا بهترین اتفاق رقم بخورد.
او افزود: کاری که شرکت همراه اول باید به‌عنوان تیم مدیریت انجام می‌داد، رشد درآمد بود که به‌صورت قابل توجهی اتفاق افتاده است. با تمام مسائل مربوط به تعرفه که سهامداران به آن گلایه دارند و البته گلایه‌شان درست است، اما درآمد و سود شرکت افزایش داشته است.
برخی افراد اعتقاد دارند آینده اپراتورها باید به سمت حوزه‌های دیگر غیر از وویس (صدا) برود. اخوان این رویکرد را احساسی می‌خواند و می‌گوید: به فراموشی سپردن وویس و رفتن به سمت دیتا، یک رویکرد احساسی است. بر اساس واقعیت و آماری که ما در دست داریم، همچنان بخش عمده از درآمد اپراتورها، بر پایه وویس و فروش دیتاست. اگر این حوزه را رها کنیم، مسیر خطرناکی پیش روی‌مان قرار خواهد گرفت.
وی افزود: کسب‌وکار اصلی همچنان وویس است، قبول داریم شیب رشد آن کمی کُند شده اما نباید رهایش کرد. پرداختن به دیگر حوزه‌ها نیز کاری است که باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم اما نمی‌توان توقع داشت که این حوزه‌ها تا دو سال دیگر جایگزین وویس شوند.
او خاطرنشان کرد: ورود ما به سمت‌وسوی 5G سخت خواهد بود و باید جنگ کنیم تا وارد این حوزه شویم. تحریم اقتصادی موضوع امروز و دیروز ما نیست، سال‌هاست که در این جنگ دائمی درگیر هستیم. طرف مقابل ابتکاری به خرج می‌دهد و ما در مقابل ابتکار دیگری نشان می‌دهیم.
علمی **9207** 1055
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان