مهمترین خواص پودر سفیده تخم مرغ و نکاتی که قبل از مصرف این پودر باید بدانید

خواص پودر سفیده تخم مرغ بسیار زیاد است و به دلیل اینکه از ارزش غذایی بالایی برخور دار است و به تقویت ماهیچه ها کمک می کند، بارها در برنامه غذایی ورزشکاران دیده اید.

مهمترین خواص پودر سفیده تخم مرغ و نکاتی که قبل از مصرف این پودر باید بدانید

یکی از با کیفیت ترین پروتئین های موجود در سفیده تخم مرغ آلبومین می باشد، پودر سفید تخم مرغ به دلیل داشتن مدت زمان نگهداری طولانی، جابه جایی راحت و همچنین داشتن حجم کم می توانید آن را جایگزین تخم مرغ کنید، در ادامه این مطلب شما را با خواص پودر سفیده تخم مرغ آشنا خواهیم کرد.

پودر سفید تخم مرغ

پس از جدا کردن کامل سفیده از زرده آن طی مراحل پاستوریزاسیون و خشک کردن آن را تبدیل به پودر سفیده تخم مرغ می کنند که داری خواص زیادی می باشد.

خواص پودر سفیده تخم مرغ

1. سفیده تخم مرغ به تقویت و ساخت ماهیچه های بدن کمک زیادی می کند زیرا دارای ویتامین های k، E، A، B12 و ریبوفلاوین و اسیدفولیک می باشد. و به راحتی جذب ماهیچه ها می شود.

2. سفیده برخلاف زرده تخم مرغ فاقد چربی و کلسترول می باشد و دارای پروتئین زیادی است.

3. سفیده تخم مرغ برای افرادی که چربی خون دارند مشکلی ندارد اما باید از مصرف زرده آن خودداری کنید.

4. در گروه ارزش غذایی سفیده تخم مرغ در بالاترین گروه قرار دارد و بعد از این ماست، پنیر ، شیر و گوشت قرار دارد.

5. سفید تخم مرغ آمینو اسیدهای مورد نیاز بدن را تامین می کند و همچنین هر سفیده تخم مرغ حدود 6 گرم پروتئین خالص می باشد که جذب بدن می شود.

6- یکی دیگر از خواص پودر سفیده تخم مرغ این است که به دلیل داشتن آمینو اسید آرژینین نیتریک اکسید را که باعث اتساع عروق خونی می شود را تحریک می کند در نتیجه باعث افزایش جریان خون در عضلات می شود.

7-آرژینین موجود در سفیده تخم مرغ باعث تقویت سطح هورمون رشد می شود.

خواص سفیده تخم مرغ

نکات مهم:

  • از مصرف سفیده تخم مرغ به صورت خام خودداری کنید زیرا، باعث می شود پروتئینی به نام آویدین وارد بدن شود که این پروتئین مانع جذب ویتامین H خواهد شد در نتیجه مشکلات چشمی و پوستی را به همراه دارد.
  • هیچوقت در مصرف مواد غذایی هرچقدر هم که مفید باشد زیاده روی نکنید میزان مصرف بستگی به شرایط فرد دارد، مصرف پروتئین اضافه بر نیاز بدن موجب افزایش بار کلیوی، آسیب های کبدی، پوکی استخوان، کاهش قدرت باروری در زنان، سنگ کلیه و … خواهد شد.
  • در هنگام مصرف پروتئین از نوشیدن آب غافل نشوید.

خواص پودر سفیده تخم مرغ

خواص پودر سفیده تخم مرغ بسیار زیاد است که در این مقاله شما را با چند مورد از خواص آن آشنا کردیم اما توجه داشته باشید که یک مواد غذایی هر چقدر هم مفید باشد باید طبق نیاز بدن آن را مصرف کرد. همچنین می توانید برای آشنایی با خواص زرده تخم مرغ کلیک نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان