میتسوبیشی خودروساز ژاپنی مدعی شده صاحبان انگلیسی خودروی شاسی بلند هیبریدی میتسوبیشی اوتلندر PHEV فقط نیمی از مسافت متوسط هفتگی خود را در حالت الکتریکی میپیمایند، که اساسا تاثیر محیط زیستی این مدل را کاهش میدهد.
میتسوبیشی در فروش این خودرو که تولید آن اکتبر سال گذشته تعطیل شد، با پیشنهاد کمک هزینهی 2500 تا 4500 پوندی به خریداران با توجه محدوده آلودگی کمتر مدل، تقاضای مشتریان را برای خودروهای هیبریدی افزایش داد.
با توجه به یک نظرسنجی سفارش داده شده توسط میتسوبیشی که توسط گروهی مستقل انجام شد، بیش از دو سوم صاحبان میتسوبیشی اوتلندر PHEV هر روز و 90٪ آنها هفتهای 2 الی 3 بار خودروی خود را شارژ میکنند.
میتسوبیشی میگوید نتایج این نظرسنجی برخلاف هدف اصلی میتسوبیشی اوتلندر PHEV است که باید کمتر شارژ شوند و مشتریان آن را فقط برای پرداخت مالیات کمتر میخرند.
بخش عمدهای از خودروهای میتسوبیشی اوتلندر PHEV در منازل مشتریان شارژ میشوند، و فقط 23٪ صاحبان آنها از ایستگاههای شارژ عمومی استفاده میکنند، که میتسوبیشی میگوید این تصور غلط را رد میکند که PHEVها از دسترسی خودروهای الکتریکی به واحدهای شارژ الکتریکی جلوگیری میکنند.
میتسوبیشی میگوید خودروی بعدی 25٪ صاحبان اوتلندر PHEV در انگلیس یک خودروی صرفا الکتریکی خواهد بود ، که به این نکته اشاره میکند که فروش انگیزشی هیبریدها به دولت کمک میکند تا در ماموریت خودش برای به پایان رساندن فروش خودروهای بنزینی و دیزلی تا سال 2040 به موفقیت برسد.
درخواست کمپانی چند روز پس از این خبر اعلام شد که فروش خودروهای پلاگین هیبرید در ماه آوریل 34٪ کاهش داشته است ، که نتیجه مستقیم لغو کمک هزینههای مالی برای خرید خودروهایی به جز خودروهای صرفا الکتریکی توسط دولت است.
اوتلندر PHEV پرفروشترین خودروی پلاگین هیبرید در انگلیس است و حدود 45000 نسخه از آن در جادههای این کشور در حال تردد هستند.