لاجوردی در گفت‌وگو با میزان:

طرح لباس‌های امروزی اکثرا کپی‌برداری از مدل‌ها غربی است/نمایشگاه عفاف و حجاب فرصتی خوب برای ایجاد رویکردی نوین در جامعه است

طراح و فعال حوزه البسه اسلامی گفت: متاسفانه خیلی از الگوها و طرح‌هایی که در البسه از جمله روسری و شال وجود دارد در حال حاضر کپی و الگوبرداری از مدل‌های غربی است و حضور و فعالیت طراحان داخلی در چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند راهکاری مناسب برای مقابله با این روند باشد.

رضا لاجوردی طراح و فعال حوزه البسه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص دلیل حضور خود در نمایشگاه عفاف و حجاب امسال گفت: واقعیت امر چندین دلیل متنوع را می‌توانم درباره حضورم در نمایشگاه عفاف و حجاب امسال مطرح کنم که مهمترین آن بستر خوبی بود که نمایشگاه برای عرضه خوب محصولات ایرانی - اسلامی و سنتی پدید آورده است.

وی در همین راستا ادامه داد: به شخصه اعتقاد دارم فعالیت کارگروه مد و لباس در زمینه عفاف و حجاب فعالیت بسیار مثبتی است و ما هم به عنوان عضو کوچک‌تری از این کارگروه وظیفه داریم تا در قدم‌هایی مثبت این کارگروه را همراهی کنیم که معتقدم نمایشگاه عفاف و حجاب یکی از همین قدم‌های مثبت در این زمینه است.

عفاف و حجاب باید در جامعه فراگیر شود/بسیاری از طرح‌های لباس کپی‌برداری از مدل‌ها غربی است///////////////////////سه شنبه

این فعال عرصه لباس با اشاره به ترویج کپی برداری از طرح‌های غربی در البسه امروزی اضافه کرد: متاسفانه خیلی از الگوها و طرح‌هایی که در البسه از جمله روسری و شال وجود دارد در حال حاضر کپی و الگوبرداری از مدل‌های غربی است و حضور و فعالیت طراحان داخلی در چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند راهکاری مناسب برای مقابله با این اتفاق است.

وی در خصوص ترویج حجاب اسلامی از طریق نمایشگاه‌هایی مثل نمایشگاه عفاف و حجاب تاکید کرد: قطعاً برگزاری چنین رویدادهایی در جامعه تاثیرگذار است، سال قبل این نمایشگاه در کنار نمایشگاه قرآن برگزار می‌شد و به همین دلیل مخاطب خاص خود را داشت اما آوردن نمایشگاه به یک محیط عمومی تر طیف مخاطب بیشتری را به ما می‌دهد. مخاطبی که شاید حتی برای تفریح در بوستان آب و آتش آمده اما جذب آثار می‌شود.

عفاف و حجاب باید در جامعه فراگیر شود/بسیاری از طرح‌های لباس کپی‌برداری از مدل‌ها غربی است///////////////////////سه شنبه

این طراح لباس اضافه کرد: معتقدم بحث حجاب و عفاف و پرداخت تخصصی به این مقوله در شروع کار است اما من مطئنم که این اتفاق در آینده نه چندان دور بازخوردهای بسیار خوبی خواهد داشت. بدون شک هر اقدامی در شروع آزمون و خطاهای خود را خواهد داشت و این دوره از نمایشگاه هم می‌تواند برای دوره‌های بعدی نتایج خوبی را به بار بیاورد.

وی درباره امکان جذب مخاطب نوجوان و جوان به مقوله عفاف و حجاب افزود: ما باید در طراحی به مرحله ای برسیم که جامعه در چهارچوب قواعد پوششی قرار گیرد و از طرفی منطبق با بدنه جامعه نوین باشد. ما باید در طراحی لباس امروز سلیقه جوان و نوجوان امروز را بشناسیم و آن را به مخاطب ارائه دهیم. 

وی با اشاره به استقبال مخاطبان از طرح‌های ایرانی اسلامی تصریح کرد: در این چند روز از نمایشگاه با استقبال بسیار خوبی از طرح های ایرانی اسلامی روبرو شدیم، جالب اینجاست که مخاطبان خارجی نمایشگاه هم به طرح های جدید و به روز استقبال بسیار زیادی کردند.

عفاف و حجاب باید در جامعه فراگیر شود/بسیاری از طرح‌های لباس کپی‌برداری از مدل‌ها غربی است///////////////////////سه شنبه

این طراح لباس در همین راستا اذعان کرد: ما وقتی با نسل جوان روبرو می شویم با اتفاقی به نام ارائه خوب روبرو هستیم، ما باید محصولمان را به شکلی خوب به جوانان ارائه کنیم تا آنها با تمایل قلبی و با شوق به سمت پوشاک داخلی بیایند.

لاجوردی با تاکید بر شناخت درست سلیقه نسل جوان خاطرنشان کرد: مخاطب امروز از میان نسل نوجوان و جوان است، این نسل به راحتی قانع نمی‌شود و با اطلاعات بسیار بیشتری با همه مسائل برخورد می‌کند، شبکه‌های اجتماعی امروز موج شدیدی به راه انداخته که جوانان به شدت با آن ارتباط دارند پس ما نمی‌توانیم با طرح های قدیمی این مخاطب را جذب کنیم و برای حفظ روند عفاف و حجاب باید تلاش کنیم و بروز باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان