احمدی کچایی در گفت‌وگو با میزان:

حضرت خدیجه(س) جزو چهار زن برتر عالم است/ام المومنین، بزرگترین حامی رسول اکرم(ص) بودند

عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: «حضرت خدیجه(س)» جزو چهار زن برتر عالم است و در برخی روایات آمده که بعد از وفات ایشان پیامبر (ص) می‌فرماید خدای متعال محبت خدیجه را قسمت من کرد، بنابراین رسول خدا دوستدار این بانوی بزرگوار اسلام بودند.

مجید احمدی کچایی عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره ویژگی‌های شخصیتی «حضرت خدیجه(س)» گفت: نوع محبت و ارتباطی که «حضرت خدیجه(س)» با «پیامبر اکرم(ص)» داشتند می‌تواند الگویی برای جامعه اسلامی باشد، زیرا رسول خدا حتی در سخت‌ترین شرایط نیز با «حضرت خدیجه(س)» ارتباط بسیار خوبی داشتند و در زندگی مشترکشان کوچک‌ترین شکاف اندکی هم به چشم نمی‌خورد.

«حضرت خدیجه(س)» جزو چهار زن برتر عالم است/ام المومنین، بزرگترین حامی رسول اکرم(ص) بودند
احمدی کچایی یادآور شد: زمان وفات «حضرت خدیجه(س)» چندان مشخص نیست، اما گفته می‌شود که این بانوی بزرگوار اسلام بر اثر بیماری فوت شده‌اند و اگر بخواهیم زندگی ایشان  را بررسی کنیم می‌بینیم که رسول خدا(ص) بسیار به «حضرت خدیجه(س)» علاقه‌مند بودند به طوریکه در برخی منابع از زبان عایشه نقل شده که بار‌ها «رسول الله(ص)» ایشان را در مقابل وی وصف می‌کردند و همین امر باعث حسد عایشه می‌شد.

وی ادامه داد: نکته جالب دیگر از زندگی «حضرت خدیجه(س)» این است که «رسول خدا (ص)» تا زمانی که «حضرت خدیجه(س)» در قید حیات بودند با زن دیگری ازدواج نکردند.

این عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: یکی دیگر از نشانه‌های رابطه عمیق این بانوی بزرگوار اسلام با «رسول خدا (ص)» طبق آنچه در منابع آمده این است که پیامبر اکرم(ص) بار‌ها در فراق «حضرت خدیجه(س)» می‌گریستند و ایشان را بانویی بزرگوار اسلام معرفی می‌کردند.

وی افزود: «حضرت خدیجه(س)» جزو چهار زن برتر عالم است و در برخی روایات آمده که بعد از وفات «حضرت خدیجه(س)» پیامبر (ص) می‌فرماید خدای متعال محبت ایشان را قسمت من کرد، بنابراین رسول خدا دوستدار «حضرت خدیجه(س)» بود، زیرا وی زنی پارسا، با اخلاص و محو در خدا بود که چه به لحاظ اقتصادی و چه عاطفی حامی بزرگی برای «پیامبر اسلام(ص)» محسوب می‌شدند.

«حضرت خدیجه(س)» جزو چهار زن برتر عالم است/ام المومنین، بزرگترین حامی رسول اکرم(ص) بودند
احمدی کچایی با اشاره به اینکه«حضرت خدیجه(س)» مادر  حضرت «فاطمه زهرا(س)» است که هنر هر کسی نیست مادر بانوی دو عالم باشد، خاطرنشان کرد: زندگی حضرت خدیجه (س) به ما می‌آموزد که اگر کسی بنده و عبد صالح خدا باشد و هر لحظه به سمت خدا حرکت کند در زندگی مادی هم کمتر دچار مشکل می‌شود، اما تحمل این مشکل زمانی میسر می‌شود که انسان متوجه خداوند رحمان باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان