بسته فرهنگی میزان؛

استقبال ویژه از نمایشگاه قرآن و عفاف و حجاب/پیش‌تولید سریال جدید کارگردان یتیم خانه ایران آغاز شد

بیست و چهارمین روز از اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به استقبال ویژه مردمی از نمایشگاه عفاف و حجاب و نمایشگاه قرآن کریم اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، بیست و چهارمین روز از اردیبهشت ماه 1398 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به استقبال مردمی از نمایشگاه عفاف و حجاب اشاره کرد.

کتاب الکترونیک هیچ‌گاه جایگزین کتاب کاغذی نمی‌شود/ کسانی که بهانه قیمت بالای کتاب می‌آورند اهل کتاب خواندن نیستند

مدیر انتشارات تیمورزاده گفت: به زعم من بهای کاغذ تاثیر بسزایی در کاهش خرید کتاب نداشته و در این باره نمایشگاه امسال هم آزمایش خوبی بود چراکه کسانی که دنبال کتاب کاغذی هستند همیشه آن را دنبال می‌کنند و معتقدند کتاب، کالای گران قیمتی نیست، بنابراین کسانی که بهانه قیمت کتاب می‌آورند اصلا اهل کتاب خواندن نیستند.

فرهاد تیمورزاده مدیر مسئول انتشارات تیمورزاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره افزایش مخاطب کتاب‌های الکترونیک گفت: اینکه فکر کنیم کتاب الکترونیک بتواند جایگزین کتاب دو تا سه هزار صفحه‌ای کاغذی شود، درست نیست.

وی بیان کرد: کسانی که اهل کتاب کاغذی بودند هنوز هم مخاطب کتاب کاغذی هستند و افرادی که خواننده کتاب‌های الکترونیک هستند نیز همچنان به خواندن کتاب‌های کاغذی تمایل دارند.

مدیرمسئول انتشارات تیمورزاده تاکید کرد: کتاب الکترونیک کارکرد خود را دارد و چندان برای مطالعه به طور کلی مناسب نیست و از نگاه من بیشتر برای کار پژوهشی، تحقیقاتی و تهیه مقاله مناسب است، چراکه سیستم جستجو دارد و افراد می‌توانند مطالب متنوعی را بخوانند.

تیتر
وی درباره اینکه آیا کتاب الکترونیک می‌تواند جایگزین کتاب کاغذی شود اظهار کرد: ما در کتابفروشی خودمان کتاب‌های الکترونیک پزشکی زیادی داریم که نسخه کاغذی آنها نیز موجود است اما با این وجود اقبال به کتاب‌های کاغذی بیشتر وجود دارد این در حالی است که قیمت کتاب الکترونیک 30 هزار تومان و قیمت کتاب کاغذی 700 هزار تومان است، اما اکثر افراد کتاب کاغذی را ترجیح می‌دهند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

استقبال ویژه از بخش عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن/تلاشی ارزشمند برای فهم آسان نهج البلاغه در این دوره

در برخی از غرفه‌های بخش عفاف و حجاب انواع مقنعه و روسری با طرح و و رنگ‌های متنوع مشتریان زیادی را به غرفه‌ها جذب می‌کرد، البته محصولات این بخش صرفا به همین اجناس خلاصه نمی‌شد چراکه در اکثر غرغه‌ها چرخ‌های خیاطی و خیاطانی حاذق حضور داشتند که با روی باز سفارش برش و دوخت انوع چادر را می‌پذیرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، دومین روز از بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در حالی سپری شد که بسیاری از بازدیدکنندگان در کنار خانواده‌هایشان در مصلی امام خمینی (ره) حاضر شده بودند.

لحظات عرفانی افطار و اقامه نماز جماعت یکی از زیباترین صحنه‌هایی بود که بازدیدکنندگان این رویداد مهم دینی ترسیم کردند.

استقبال ویژه از بخش عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن/
خانواده‌ها با شنیدن اذان مغرب و عشا در حیاط شبستان حضور یافتند و سفره ساده افطاری خود را با دیگر بازدیدکنندگان شریک می‌شدند.

لحظه افطار در طبقه دوم شبستان مصلی امام خمینی (ره) هم صفای دیگری داشت، غرفه‌داران در حالی که بعد از اقامه نماز مشغول خوردن افطاری مختصر خود بودند با رویی باز از بازدیدکنندگان استقبال می‌کردند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

پیش تولید سریال جدید ابوالقاسم طالبی آغاز شد/سریالی با محوریت مسائل روز جامعه

کارگردان فیلم "یتیم خانه ایران" گفت: به یاری خدا با اتمام مراحل نگارش فیلمنامه، پیش تولید جدیدترین سریالم از دیروز آغاز شد و گروه تمام تلاش خود برای تولید اثری مطلوب را انجام خواهد داد.

ابوالقاسم طالبی نویسنده،کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص آخرین وضعیت جسمانی خود گفت: خدا را صد هزار مرتبه شکر که در حال حاضر وضعیت جسمانی‌ام بسیار خوب است. مدت زیادی از مشکلات قلبم گذشته و بسیار سر حال و خوب هستم.

وی با اشاره به شروع پروژه جدید خود در مقام کارگردان افزود: به یاری خدا با اتمام مراحل نگارش فیلمنامه، پیش تولید جدیدترین سریالم از دیروز آغاز شد و گروه تمام تلاش خود برای تولید اثری مطلوب را انجام خواهد داد.

تیتر
کارگردانسریال یتیم خانه ایران درباره مضمون این اثر اضافه کرد: این سریال نسبت به آثار پیشین متفاوت بوده و در حال و هوای امروز ساخته شده و به نوعی یک سریال با محوریت مسائل اجتماعی خواهد بود.

طالبی درباره نام جدیدترین اثر خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر زود است که در مورد نام اثر خبری بدهم، فعلاً این سریال تلویزیونی در مرحله پیش تولید است و هنوز هیچ پیش بینی در خصوص زمان کلید خوردن پروژه وجود ندارد، تنها خبری قطعی این است که نویسندگی و کارگردانی آن را شخصاً بر عهده خواهم داشت.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

طرح لباس‌های امروزی اکثرا کپی‌برداری از مدل‌ها غربی است/نمایشگاه عفاف و حجاب فرصتی خوب برای ایجاد رویکردی نوین در جامعه است


 طراح و فعال حوزه البسه اسلامی گفت: متاسفانه خیلی از الگوها و طرح‌هایی که در البسه از جمله روسری و شال وجود دارد در حال حاضر کپی و الگوبرداری از مدل‌های غربی است و حضور و فعالیت طراحان داخلی در چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند راهکاری مناسب برای مقابله با این روند باشد.

رضا لاجوردی طراح و فعال حوزه البسه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص دلیل حضور خود در نمایشگاه عفاف و حجاب امسال گفت: واقعیت امر چندین دلیل متنوع را می‌توانم درباره حضورم در نمایشگاه عفاف و حجاب امسال مطرح کنم که مهمترین آن بستر خوبی بود که نمایشگاه برای عرضه خوب محصولات ایرانی - اسلامی و سنتی پدید آورده است.

وی در همین راستا ادامه داد: به شخصه اعتقاد دارم فعالیت کارگروه مد و لباس در زمینه عفاف و حجاب فعالیت بسیار مثبتی است و ما هم به عنوان عضو کوچک‌تری از این کارگروه وظیفه داریم تا در قدم‌هایی مثبت این کارگروه را همراهی کنیم که معتقدم نمایشگاه عفاف و حجاب یکی از همین قدم‌های مثبت در این زمینه است.

عفاف و حجاب باید در جامعه فراگیر شود/بسیاری از طرح‌های لباس کپی‌برداری از مدل‌ها غربی است///////////////////////سه شنبه

این فعال عرصه لباس با اشاره به ترویج کپی برداری از طرح‌های غربی در البسه امروزی اضافه کرد: متاسفانه خیلی از الگوها و طرح‌هایی که در البسه از جمله روسری و شال وجود دارد در حال حاضر کپی و الگوبرداری از مدل‌های غربی است و حضور و فعالیت طراحان داخلی در چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند راهکاری مناسب برای مقابله با این اتفاق است.

وی در خصوص ترویج حجاب اسلامی از طریق نمایشگاه‌هایی مثل نمایشگاه عفاف و حجاب تاکید کرد: قطعاً برگزاری چنین رویدادهایی در جامعه تاثیرگذار است، سال قبل این نمایشگاه در کنار نمایشگاه قرآن برگزار می‌شد و به همین دلیل مخاطب خاص خود را داشت اما آوردن نمایشگاه به یک محیط عمومی تر طیف مخاطب بیشتری را به ما می‌دهد. مخاطبی که شاید حتی برای تفریح در بوستان آب و آتش آمده اما جذب آثار می‌شود.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان