ماهان شبکه ایرانیان

بررسی تازه‌ترین آثار اقتباس شده از نوشته‌های استیون کینگ

این روزها، دوران خوبی برای طرفداران استیون کینگ است. چرا که با اقتباس آثار زیادی از روی نوشته‌های این خبره‌ی ژانر ترسناک، اسم او بیش از پیش بر سر زبان‌‌ها افتاده است. به همین دلیل سعی کردیم به بررسی برخی از آثار استیون کینگ بپردازیم.

این روزها، دوران خوبی برای طرفداران استیون کینگ است. چرا که با اقتباس آثار زیادی از روی نوشته‌های این خبره‌ی ژانر ترسناک، اسم او بیش از پیش بر سر زبان‌‌ها افتاده است. به همین دلیل سعی کردیم به بررسی برخی از آثار استیون کینگ بپردازیم.

فیلم‌‌های ساخته شده و دنباله‌دار

It: Chapter Two

دنباله‌ی فیلم موفق «آن» که در سال 2017 فروش خوبی در گیشه داشت، ششم سپتامبر بر روی پرده می‌رود. قسمت دوم آخرین اقتباس از رمان محبوب سال 1986 کینگ دوباره تیم بازیگران فیلم قبلی را دور هم جمع خواهد کرد. از بازیگران جدید این فیلم هم می‌توان به خاویر دولن، جیک ویری و جس ویکسلر اشاره کرد. «آن: قسمت دوم» می‌تواند به بزرگ‌ترین اقتباس از آثار کینگ تبدیل شود.

Doctor Sleep

درست دو ماه بعد از پخش «آن: قسمت دوم»، یعنی هشتم نوامبر، «دکتر اسلیپ» به سینماها خواهد آمد. این فیلم که دنباله‌ی فیلم «درخشش» است، از روی رمان 2013 کینگ به همین نام ساخته شده است. در این فیلم ایوان مک‌گرگور در نقش دنی تورنس بالغ جلوی دوربین رفته و به دنبال معنای نیروی خاص خودش یا همان درخشش خودش می‌گردد. در این فیلم ربکا فرگوسن، کارل لامبلی و الکس اسوئی Alex Essoe به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم‌های آماده‌ی اکران

In the Tall Grass

امسال منتظر اکران این فیلم نیز هستیم: اقتباس نت‌فلیکس از رمان سال 2012 کینگ که به همراه پسرش جو هیل بر روی آن کار کرده است. این سریال که وینچنزو ناتالی کارگردانی و نوشتن فیلم‌‌نامه‌ی آن را برعهده داشته است، داستان یک خواهر و برادر را دنبال می‌کند که بعد از شنیدن صدای گریه‌ی یک پسربچه در یک علفزار پهناور به دنبال او می‌روند و در نهایت متوجه می‌شوند که راهی برای فرار وجود ندارد. در این فیلم که تاریخ دقیق پخش آن هنوز مشخص نیست پاتریک ویلسون، لیسلا د اولیویرا، هریسون گیلبرستون، ایوری ویتد، ریچل ویلسون و ویل بیوئی جونیور جلوی دوربین رفته‌اند.

Rest Stop

الکس راس پری نوشتن فیلم‌نامه و کارگردانی اقتباسی از روی داستان کوتاه سال 2003 کینگ به همین نام را برعهده دارد. این داستان جایزه‌ی ملی مجلات را برای بهترین داستان تخیلی در سال 2004 از آن خود کرد. این فیلم یک داستان هیجانی تعقیب و گریزی است که ماجرای پیچیده‌ی دو زن را بعد از برخوردشان در یک استراحتگاه بین راهی روایت می‌کند. به نظر می‌رسد فیلم‌نامه‌ی پری تفاوت‌های زیادی با داستان کینگ داشته باشد، به طور مثال جنسیت شخصیت‌های اصلی عوض شده و در فیلم برخلاف داستان اصلی بر روی دو شخصیت تمرکز می‌شود.

فیلم‌های در دست ساخت

Firestarter

در سال 2017 فیلم‌نامه‌نویس برنده‌ی جایزه‌ی اسکار آکیوا گلدزمن و تهیه‌کننده جیسون بلام از همکاریی‌شان برای ساخت اقتباسی از رمان «آتش افروز» سال 1980 خبر دادند. این فیلم داستان دختر جوانی را روایت می‌کند که قابلیت آتش‌افروزی داشته و ماموران دولتی به دنبال او هستند. گلدزمن که به همراه اسکات تیمز بر روی فیلم‌نامه‌ی این فیلم کار می‌کند اعلام کرده است که آن‌ها برای نوشتن این فیلم‌نامه بر روی رمان اصلی تمرکز کرده و کاری به اقتباس سال 1984 آن ندارند.

Stationary Bike

اکتبر سال گذشته کینگ، حق استفاده از داستان کوتاه سال 2003 اش، “دوچرخه‌ی ثابت” را به دانشجویان آکادمی فیلم بلاینای گونت در ویلز فروخت. این داستان ماجرای هنرمندی را روایت می‌کند که به او گفته شده است میزان کلسترول خونش بسیار بالا رفته است. او که با هدف لاغر شدن شروع به دوچرخه سواری می‌کند، در نهایت به این کار معتاد می‌شود.

Mile 81

فوریه امسال مشخص شد که کارگردان آلیستر لگراند کارگردان اقتباسی از رمان سال 2011 کینگ خواهد بود. آلیستر این فیلم را بر اساس فیلم‌‌نامه‌ای به قلم خودش و لوک هارویس جلوی دوربین خواهد برد. فیلم داستان پیت 12 ساله، برادرش و گروهی از افراد دنبال می‌کند که در تلاش برای فرار از تسخیر شدن توسط یک نیروی عجیب و غریب هستند. به نظر می‌رسد کارهای تولید این فیلم پاییز امسال آغاز شود.

The Tommyknockers

آوریل سال پیش خبرهایی مبنی بر تصمیم یونیورسال برای ساخت فیلمی بر اساس رمان علمی-تخیلی ترسناک سال 1987 کینگ به همین نام، شنیده شد. در گذشته از این کتاب برای ساخت سریال کوتاه سال 1993 شبکه‌ی ای‌بی‌سی نیز استفاده شده بود. کتاب داستان ساکنین یکی از شهرهای مین را روایت می‌کند که شی عجیبی را در جنگل پیدا می‌کنند. آن‌ها بعدا متوجه می‌شوند که این شی بخشی از یک فضاپیمای بیگانگان است ومی‌تواند از خودش یک نوع گاز ساطع کند. در نهایت ماجرا آنقدر به هم می‌ریزد که تنها یک نفر می‌تواند همه را نجات دهد.

سریال‌های تلویزیونی در حال پخش

Castle Rock

در سال‌‌های گذشته از روی داستان‌‌ها و کتاب‌‌های کینگ سریال‌های تلویزیونی زیادی ساخته شده‌ است، با این حال هیچ کدام از آن‌ها از نظر جاه‌طلبی و گستردگی به پای «کسل راک» نمی‌رسد. این سریال شبکه‌ی هولو تعداد زیادی از شخصیت‌های محبوب و شناخته‌ شده‌ی این نویسنده را دور هم جمع می‌کند.

Mr. Mercedes

این درام جنایی شبکه‌ی آدینس بر اساس رمان‌های سه‌گانه‌ی بیل هادجز کینگ ساخته شده است. این درام جنایی خشن حالا فصل سوم خود را در پیش دارد. در این سریال برندن گلیسون و هری تردوی به ایفای نقش پرداخته‌اند. سریال داستان گلیسون را به عنوان یک کارآگاه روایت می‌کند که به دنبال دستگیر کردن قاتل زنجیره‌ای ملقب به آقای مرسدس (تردوی) است.
علاوه بر این‌ها، چندین سریال نیز از روی آثار این نویسنده در درست تولید هستند که می‌توان به «داستان لیزی»، «زیبایان خفته»، «غریبه» The Outsider، «برج تاریک» و «ایستادگی» اشاره کرد.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی کیت اربلند در سایت www.indiewire.com است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان