در پاسخ به حملات ائتلاف سعودی؛

استفاده از عایق صوتی ایرانی در پروژه ساخت هتل

استفاده از عایق صوتی ایرانی در پروژه ساخت هتل
به گزارش روز چهارشنبه ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، محصول عایق صوتی نانویی زهرا مزروعی فارغ‌التحصیل دکتری نساجی از دانشگاه صنعتی اصفهان که در دوره چهارم به عنوان یکی از طرح‌های موفق نانومچ معرفی شد، با پشتیبانی یک شرکت سرمایه گذار وارد مسیر تجاری سازی شد طوریکه این فناوری در حال حاضر به مرحله تولید انبوه رسیده است.
این عایق صوتی نانویی که پیش از این به صورت نیمه صنعتی تولید شده بود، اخیرا به دلیل قیمت پایین و کیفیت مناسب برای عایق کاری کف پوش هتلی در منطقه 22 تهران مورد استفاده قرار گرفته و تاکنون بیش از 25 هزار مترمربع از این عایق به عنوان کف‌پوش در این پروژه استفاده شده است.
حامد فریدونی، سرپرست این پروژه در شرکت سرمایه گذار می‌گوید: «تا پیش از این، از عایق‌های صوتی وارداتی استفاده می‌کردیم، بعد از آشنایی با این محصول نانویی شرکت نگین رز سپاهان، تست‌هایی روی آن انجام شد و پس از اطمینان از عملکرد این محصول، خرید و استفاده از این عایق نانویی در پروژه ساخت هتل کلید خورد.»
وی می‌افزاید: یکی از دلایل جایگزینی این عایق با عایق وارداتی، قیمت پایین آن بود طوری که قیمت این عایق نانویی نصف محصولات مشابه خارجی است. همچنین عملکرد این عایق در آزمایش‌های ما تایید شده و تاییدیه فنی مرکز تحقیقات مسکن را نیز دارا است.
زهرا مزروعی طراح این عایق صوتی نانویی نیز درخصوص اقدامات اخیر برای حفظ مالکیت فکری این فناوری می‌گوید:این فناوری پیش از این در دفتر اختراعات USPTO فایل شده و در حال حاضر در مسیر ثبت در دفتر اختراعات آمریکا و چین است.
وی می‌افزاید: «این عایق صوتی توسط مرکز تحقیقات مسکن مورد ارزیابی فنی قرار گرفته و گواهی فنی توسط این مرکز به عایق صوتی نانویی اعطاء شده است.»
این عایق نانویی نتیجه پروژه دکتری خانم مزروعی در دانشکده نساجی دانشگاه اصفهان است. این پروژه دانشجویی تحت نظارت دکتر اکبر خدامی، هئیت علمی دانشکده نساجی دانشگاه اصفهان انجام شده است.
علمی ** 1836 **1485
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان