شناسه : ۱۶۱۶۸۱۶ - شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱
مدیرعامل شرکت بیمه ملت:
شرکتهای بیمهای برای جذب پرتفو، بداخلاقیهای حرفهای انجام میدهند
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، علی صلاحی نژاد گفت: "برخی از شرکت های بیمه به دلیل اینکه در پرداخت خسارت های خود دچار مشکل نقدینگی هستند،برای جذب پرتفو،بداخلاقیهای حرفه ای را انجام می دهند و از نرخ های کمی استفاده می کنند و این یک معضل درصنعت بیمه شده است."
وی افزود: این شرکت ها قطعا در سال های آینده به مشکل خواهند خورد، بهتر است که کالای کامل با قیمت مناسب به مردم ارائه شود و یک کالای ناقص به مردم فروخته نشود.
صلاحی نژاد تصریح کرد: سعی بیمه ملت هم بر این است که کالای کامل را با نرخ فنی و سود متعارف در اختیار مردم قرار دهد فارغ از اینکه سایر شرکت های بیمه به دنبال چه چیزی هستند.
مدیرعامل شرکت بیمه ملت تصریح کرد: به واسطه مجوز اتکایی معمولا در تمام ریسکهای کشور حضور داریم، از توانمندی های بالا در بحث نقدینگی برخورداریم و برای پوشش خسارت ها تا به امروز هیچ مشکلی نداشتهایم که بخواهیم برای جبران نقدینگی نرخ شکنی کنیم.
صلاحی نژاد در رابطه با برنامه های خود برای بیمه ملت، گفت: "اولین استراتژی در بیمه ملت، فروش بیمه های خرد از طریق توسعه شبکه فروش بود، زیرا پرتفو های خرد معمولا ماندگار و نقد هستند. سال 98، سال سخت اقتصادی است اما با تمرکز برفروش بیمه های خرد می شود بخشی از این مشکلات را حل کرد."
وی ادامه داد: " استراتژی بعدی حفظ توانگری بالای 200 و توانمند سازی بخش نیروی انسانی است، زیرا توانمندی بخش نیروی انسانی تاثیر مستقیم بر کارآمدی شرکت دارد."
مدیرعامل شرکت بیمه ملت بیان کرد: "سال گذشته استراتژی شرکت را از فروش زیاد به فروش سودآور تغییر دادیم، سعی کردیم پرتفوهایی که سودآوری خوبی دارند جذب کنیم که یک بخشی از آن محقق شد و ترکیب پرتفو شرکت نیز متناسب شد، برای سال 98 هم سعی می کنیم که عمده پرتفوها سودآور باشند چراکه در فروش بیمه نامه اگر هدف سود نباشد قطعا در سال های آینده شرکت بیمه به مشکل خواهد خورد."
صلاحی نژاد "بزرگترین چالش شرکت های بیمه در سال 98 را فروش دانست" و افزود: "در سال گذشته شوک های اقتصادی مانند افزایش قیمت ارز سبب کاهش درآمدهای مردم و بالارفتن هزینه های زندگی شد، از سوی دیگر به دلیل اینکه بیمه در ایران یک کالای لوکس به حساب می آید، شرایط اقتصادی تاثیر مستقیم بر فروش آن خواهد داشت."
وی، خاطرنشان کرد: "برای عبور از این شرایط و بهبود فروش، اولین گام فرهنگ سازی است زیرا مردم از محصولات بیمه ای بدرستی آگاهی ندارند، از سوی دیگر بهتر است که شرکت های بیمه محصولات خود را ناقص نفروشند چرا که این مساله بیشترین صدمه را به صنعت بیمه خواهد زد."