خبر فوری: فیات کرایسلر به دنبال ادغام با رنو!

خبری که پیش از این همچنان یک شایعه تلقی می‌شد اکنون به واقعیت بدل شده است.

خبر فوری: فیات کرایسلر به دنبال ادغام با رنو!

خبری که پیش از این همچنان یک شایعه تلقی می‌شد اکنون به واقعیت بدل شده است.

کمپانی فیات کرایسلر اتومبیلز وقوع یک ادغام پیشنهادی با خودرو ساز فرانسوی یعنی رنو را به صورت رسمی اعلام کرده است.

در صورتیکه این موضوع با موافقت مسئولین مربوطه مواجه شود این ادغام 50/50 بلافاصله سومین خودرو ساز بزرگ در جهان بعد از کمپانی فولکس واگن گروپ و تویوتا با مجموع فروش 8٫7 میلیون خودرو را ایجاد خواهد نمود.

این حرکت همچنین باعث سقوط کمپانی جنرال موتورز به جایگاه چهارم می‌شود.

همچنین طبق اظهارات کمپانی فیات کرایسلر این ادغام حضور این دو کمپانی را در بازار‌ خودرو مناطق کلیدی و همچنین در بخش‌های مختلف خودرو که از خودرو‌‌های لوکس تا اتومبیل‌های مرسوم را کاملاً پوشش خواهد داد، پررنگ‌تر از قبل خواهد ساخت.

علاوه بر این صرفه جویی مبلغ 5٫6 میلیارد دلاری به صورت سالانه نیز دیگر مزیت ادغام این دو خودرو ساز در نظر گرفته می‌شود.

از این گذشته هیچ یک از این دو کمپانی برنامه‌ای برای تعطیلی هیچ کارخانه‌ای ندارند. تصمیم به ادغام دو شرکت همچنین به وسیله‌ی “ نیاز به اتخاذ تصمیمی جسورانه برای دستیابی به فرصت طلبی مورد نیازی که به وسیله‌ی تغییر شکل صنعت اتومبیل تحت تاثیر زمینه‌هایی همچون اتصالات، برقی سازی، و رانندگی خود مختار ایجاد شده، تقویت شد”.

ایده‌ی پیشنهادی ادغام ما بین این دو خودرو ساز تحت نظر یک شرکت سهام دار هلندی ثبت شده است.

به دنبال پرداخت مبلغ 2٫5 میلیارد یورو تحت عنوان سود سهام به سهام داران کمپانی فیات کرایسلر، پنجاه درصد از موجودیت ترکیب‌ شده‌ی مربوط به سهام جدید به هر دو کمپانی تعلق خواهد گرفت.

علاوه بر این باید توجه داشت که این ادغام نه تنها دو کمپانی فیات کرایسلر و رنو، بلکه متحدین کمپانی رنو یعنی شرکت‌های نیسان و میتسوبیشی را نیز در بر خواهد داشت.

در حالیکه اتحاد ذکر شده پیش از این با تولید بیش از 15 میلیون خودرو به صورت سالیانه بزرگ‌ترین نمونه در نوع خود تلقی می‌شد اما ارزش همکاری‌های جدیدی که در نتیجه‌ی ادغام دو کمپانی فیات کرایسلر و رنو به وقوع خواهند پیوست “ که همانطور که انتظار می‌رود صرفاً تحت عنوان متحدین عاید دو برند نیسان و میتسوبیشی خواهد شد، به صورت سالیانه و فزاینده برابر با یک میلیون یورو برآورد شده است”.

این موضوع به این معناست که هر یک از طرفین از مزایای فراوانی برخوردار خواهد شد.

دارایی‌های برند به تازگی ادغام شده اکنون به هر دو خودرو ساز این امکان را می‌دهد تا به رقابت در بازار‌هایی بپردازند که پیش از این هیچ یک به تنهایی قادر به انجام آن نبودند.

به این صورت که تمامی بخش‌های اصلی صنعت خودرو شامل خودرو‌های مرسوم تا اتومبیل‌های لوکس اکنون تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

به طور مثال کمپانی رنو پیش از این هیچگونه برند لوکس تمام عیاری را در اختیار نداشت. اما اکنون برند‌هایی همچون مازراتی و آلفا رومئو را به عنوان بخشی از دارایی‌های خود در دست دارد.

در سوی دیگر، کمپانی فیات کرایسلر نیز فاقد هرگونه برند مقرون به صرفه و یا دسترسی مداوم به بازار‌هایی همچون روسیه، آفریقا، و خاورمیانه بود.

این مشکل با اضافه شدن برند‌هایی همچون داچیا و لادا رفع شده است.

خودرو‌های تبلیغاتی کمپانی فیات کرایسلر یک دارایی کلیدی برای کمپانی رنو محسوب شده و از طرف دیگر این خودرو ساز فرانسوی دارای یک تجارت مالی پرسود است که کمپانی فیات کرایسلر می‌تواند از آن بهره ببرد.

کمپانی فیات کرایسلر بر خلاف رنو نه تنها حضوری پررنگ در بازار آمریکای شمالی از خود نشان داده بلکه این برند همچنین رهبری بازار خودرو در آمریکای لاتین را نیز بر عهده دارد.

کمپانی رنو همچنین به لطف مشارکت کمپانی فیات کرایسلر با شرکت‌هایی همچون Waymo ، BMW، و Aptiv به تکنولوژی‌های قابلیت تحرک و رانندگی خودکار چشمگیری نیز دست پیدا خواهد کرد.

از طرفی کمپانی فیات کرایسلر نیز می‌تواند از تخصص گسترده‌ی کمپانی رنو در زمینه‌ی خودرو‌های برقی بهره ببرد.

چنانچه پیش از این گزارش کردیم کمپانی فیات کرایسلر در زمینه‌ی توسعه‌ی بخش خودرو‌های برقی از رقبای خود عقب افتاده بود.

این دو خودرو ساز که به تازگی ادغام شده‌اند اکنون به چهارمین برند بزرگ خودرو ساز در آمریکای شمالی، برند شماره‌ی یک در آمریکای لاتین و خودرو ساز شماره‌ی دو در اروپا، خاورمیانه، و آفریقا تبدیل خواهند شد.

بر اساس آمار فروش هر دو شرکت در سال 2018 درآمد سالانه‌ی کمپانی ادغام شده می‌تواند به 170 میلیارد یورو برسد.

این در حالیست که سود عملیاتی می‌تواند به بیش از 10 میلیارد یورو رسیده و سود خالص بیش از 8 میلیارد یورو پیش بینی شده است.

روی هم رفته ادغام این دو خودرو ساز برند‌های زیر را زیر یک سقف قرار خواهد داد: رنو، نیسان، اینفینیتی، میتسوبیشی، داچیا، لادا، آلپاین، داتسون، ونیوسیا، فیات، کرایسلر، آلفا رومئو، مازراتی، داج، جیپ، و Ram.

خبر ادغام دو برند فیات کرایسلر و رنو نباید چندان غافلگیر کننده باشد. مدیر عامل سابق کمپانی فیات کرایسلر یعنی سرجیو مارکیونه پیش از پشت سر گذاشتن آخرین سال حضور خود در این کمپانی به وضوح اعلام کرد که به دنبال پیدا کردن شریکی برای این خودرو ساز ایتالیایی است.

به عقیده‌ی او اتحاد، برای پیشرفت کمپانی‌های خودرو ساز در آینده امری الزامی بود. او همچنین کسی بود که مسئولین دولت اوباما را برای موافقت با ادغام برند‌های فیات – کرایسلر متقاعد ساخت.

و اکنون جانشین مارکیونه یعنی مایک مَنلی در حال ادامه دادن این استراتژی است.

طی چند ماه گذشته بیش از پیش شایعاتی مبنی بر ادغام کمپانی فیات کرایسلر و یا هم پیمانی با کمپانی‌های پژو – سیتروئن (PSA) و یا رنو شنیده می‌شد.

کمپانی رنو که در تلاش برای پشت سر گذاشتن جنجال پیرامون مدیر عامل سابق خود یعنی کارلوس گون که در ژاپن به خلاف کاری مالی متهم شده است، اکنون می‌تواند فصلی تازه را در تاریخ طولانی خود آغاز کند.

ما همزمان با انتشار اطلاعات جدید شما را از جزئیات بیشتری همچون نام این کمپانی جدید آگاه خواهیم ساخت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان