طرز تهیه کمپوت سیب و اصولی که باید در تهیه این کمپوت خوش طعم رعایت کنید

در این آموزش با طرز تهیه کمپوت سیب خوشمزه و خوش طعم و نکات طلایی برای ایجاد طعم ایده آل آشنا خواهید شد که امیدواریم از طعم این کمپوت خانگی نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه کمپوت سیب و اصولی که باید در تهیه این کمپوت خوش طعم رعایت کنید

کمپوت از انواع خوراکی های خوشمزه است که با میوه های مختلف تهیه می شود. کمپوت سیب از پرطرفداترین انواع کمپوت ها است و شما می توانید این نوع کمپوت را در منزل به راحتی در منزل تهیه کنید. در طرز تهیه کمپوت سیب از شکر و سیب و آب و گلاب و آبلیمو استفاده می شود.

کمپوت موز، کمپوت آناناس و کمپوت آلبالو و کمپوت سیب از انواع روش ها برای تهیه کمپوت هستند و اگر شما تمایل دارید با کمک میوه های مختلف در منزل کمپوت تهیه کنید می توانید برای تنوع از این روش ها استفاده نمایید.

طرز تهیه کمپوت سیب

مواد لازم

  • سیب : 10 عدد
  • آب : سه لیوان
  • شکر : 6 قاشق غذاخوری
  • آبلیمو : یک قاشق غذاخوری
  • گلاب : یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه کمپوت سیب در منزل

برای تهیه کمپوت ابتدا پوست سیب ها را بکنید و وسط آن ها را به خوبی تمیز نمایید سپس سیب ها را در اندازه و شکل های یکسان برش بزنید. برای جلوگیری از سیاه شدن سیب ها آن ها را درون ظرف آب بریزید و آبلیمو را به سیب ها بیفزایید و بعد از گذشت چند دقیقه سیب ها را از درون محلول آب و آبلیمو بیرون آورید.
در مرحله بعدی طرز تهیه کمپوت سیب درون قابلمه تفلون یا لعابی سه لیوان آب و شکر را بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و اجازه دهید تا سیب ها مقداری بپزند.

پختن سیب

توجه داشته باشید که سیب ها نباید زیاد پخته شوند و در طول این مدت ممکن است بعضی از برش های سیب زودتر بپزند بنابراین بهتر است آن ها را از درون قابلمه بیرون آورید و در کاسه چینی قرار دهید.

روش تهیه کمپوت سیب
بعد از اینکه سیب ها پخته شدند آن ها را از درون شربت خارج کنید و غلظت شربت را تست نمایید و اگر شربت دارای غلظت مناسبی بود آن را روی برش های سیب بریزید توجه داشته باشید که میزان شربت مورد استفاده برای تهیه کمپوت باید دو لیوان باشد سپس کمپوت را در مکانی مناسب قرار دهید تا به خوبی سرد شود.

کمپوت سیب خوشمزه

نکاتی برای تهیه کمپوت سیب

  • بهتر است کمپوت سیب را به صورت تازه مصرف کنید.
  • در هنگام پوست کندن سیب ها سعی کنید آن ها را با احتیاط پوست بکنید تا شکل اصلی میوه سیب تغییر زیادی نکند.
  • از پختن زیاد سیب ها خودداری کنید زیرا له می شوند.
  • برای اینگه کمپوت سیب طعم و رنگ بهتری داشته باشد بهتر است مقداری زعفران به آن بیفزایید.
  • برای خوش طعم شدن کمپوت سیب می توانید به جای گلاب مقداری وانیل به آن اضافه کنید.

کمپوت سیب خوش طعم

امیدواریم از طرز تهیه کمپوت سیب با کمک مراحل ذکر شده نهایت لذت را ببرید و بتوانید کمپوت خوشمزه و سالمی را در منزل تهیه نمایید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان