ماهان شبکه ایرانیان

یک مقام مسئول اعلام کرد:

اقدامات نظارتی سازمان حمایت برای تنظیم بازار شکر

به گزارش اقتصادآنلاین، مجتبی ماجد، به نحوه رصد وضعیت بازار شکر و اعمال نظارت و کنترل برای مقابله با افزایش خودسرانه قیمت‌ها اشاره کرد و افزود: در این مدت، به منظور کنترل و تنظیم بازار شکر در مجموع 121 هزار و 471 مورد بازرسی از سطح مبادی تولید، تأمین و توزیع توسط بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در سطح کشور انجام شد که حاصل آن، تشکیل 4 هزار و 125 فقره پرونده تخلف به ارزش قریب به 640 میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: از مجموع پرونده‌های تخلف تشکیل شده، 5 فقره مربوط به واحدهای تولیدی به ارزش 575 میلیارد و 866 میلیون و 140 هزار ریال، 6 فقره مربوط به واحدهای بسته بندی به ارزش یک میلیارد و 363 میلیون و 450 هزار و 400 ریال، 316 فقره مربوط به واحدهای پخش و عمده فروشی به ارزش 42 میلیارد و 443 میلیون و 25 هزار و 700 ریال و 3 هزار و .798 فقره مربوط به تخلف واحدهای خرده‌فروشی به ارزش 19 میلیارد و 979 میلیون و 996 هزار و 551 ریال است که برای رسیدگی به ادارات کل تعزیرات حکومتی منعکس شده است.

مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با تأکید بر اینکه شکر به اندازه کافی برای مصارف مختلف صنفی، صنعتی و خانوار در بازار وجود دارد از استمرار نظارت جدی بر فرآیند تأمین و عرضه شکر در کشور خبر داد و گفت: این طرح همچنان با جلب مشارکت سایر نهادها و مراجع ذیربط از جمله تعزیرات حکومتی و اتاق‌های اصناف ادامه داشته و با واحدهای عمده و خرده فروشی که مبادرت به تخلفات تعزیری اعم از کم فروشی، گران‌فروشی، احتکار، اختفا و امتناع از عرضه و … می‌کند.

ماجد با تأکید بر اینکه وفق ضوابط و مقررات جاری برخورد مؤثر و بازدارنده معمول خواهد شد، اضافه کرد: همچنین تمهیدات لازم به منظور نظارت بر فعالیت واحدهای تولیدی به منظور حصول اطمینان از صحت عرضه مطلوب کالا در شبکه تعریف شده در سقف قیمت مصوب اتخاذ و حسب مورد اقدام قانونی در خصوص تخلفات احتمالی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: همه فروشگاه‌ها و مراکز خرید ملزم به نصب برچسب قیمت بر روی کالاهای مورد عرضه می‌باشند و همچنین مراکز خدماتی نیز باید نرخ‌نامه خود را در معرض دید شهروندان قرار دارند تا نحوه ارائه خدمات آنها شفاف باشد و در صورت خودداری از این کار با آنها برخورد قانونی انجام خواهد گرفت.

مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان موفقیت در برخورد با تخلفات صنفی و پایش هرچه بهتر بازار را در گرو همکاری و تماس همشهریان با سامانه 124 دانست و از آنان درخواست کرد که هرگونه تخلف مشهود از قبیل گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، عدم عرضه صحیح کالا، احتکار، عدم صدور فاکتور خرید و سایر تخلفات را از طریق سامانه مذکور گزارش کرده تا در اسرع زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان