وقتی نمی‌دانیم کجای زندگی یک نفر ایستاده‌ایم...

فرقی نمی‌کند چقدر کسی را دوست دارید، قبل از اینکه وارد رابطه‌ای رسمی با او شوید باید بدانید کجای زندگی او ایستاده‌اید.

برترین‌ها: فرقی نمی‌کند چقدر کسی را دوست دارید، قبل از اینکه وارد رابطه‌ای رسمی با او شوید باید بدانید کجای زندگی او ایستاده‌اید.

نمی‌دانید بمانید یا ترک کنید؟

بستگی دارد، اگر تازه با مردی آشنا شده‌اید که احساس می‌کنید واقعا او را دوست دارید، پس هنوز زمان لازم است تا همدیگر را بشناسید و این موقعیتی است که بهتر است بمانید و صبر کنید. اما اگر مدتهاست مردی را می‌شناسید و دوستش دارید، اما مطمئن نیستید چه جایگاهی در زندگی او دارید، کار سختی است که بدانید چه باید بکنید.

چه باید بکنید وقتی نمی‌دانید کجای زندگی یک نفر ایستاده‌اید

وقتی مردی نمی‌گذارد بفهمید چه جایی در زندگی‌اش دارید یا در زندگی شما کم پیداست، کاملا طبیعی است که احساس آشفتگی و ناتوانی کنید. اگر با چنین مردی روبرو هستید، قدر و ارزش زیادی برایش قائل نباشید و رویش هیچ حسابی باز نکنید. او با رفتارهایش به شما می‌گوید که الویت او نیستید، پس دیگر لازم نیست از او بپرسید چه نقشی در زندگی‌اش دارید و رابطه‌تان به کجا قرار است ختم شود.

بودن در یک رابطه‌ی کج دار و مریز باعث نمی‌شود او بفهمد چقدر شما را می‌خواهد و دوست دارد در زندگی‌اش باشید، و ضمنا اولتیماتوم دادن به او نیز ممکن است شما را در یک موقعیت اجباری قرار دهد که برایش آماده نباشید. پس به جای این شل کن سفت کن‌ها یا اولتیماتوم دادن و ناامید کردن خودتان، توصیه‌هایی را که به شما ارائه می‌دهیم مدنظر داشته باشید.

چه باید بکنید؟

بسته به موقعیتی که ناچارا در آن قرار گرفته‌اید، نیاز به یک واکنش مناسب دارید:

موقعیت اول: او به شما نمی‌گوید یا نشان نمی‌دهد چه جایی در زندگی‌اش دارید

وقتی مردی به شما نمی‌گوید یا نشان نمی‌دهد کجای زندگی‌اش ایستاده‌اید، راه انتخاب را برای خودش باز می‌گذارد، زیرا هنوز شما را انتخاب نکرده است. او ممکن است شما را فقط برای رابطه جنسی بخواهد و نه بیشتر. اگر با او رابطه جنسی داشته‌اید، پس به احتمال زیاد بعد از اینکه ارتباط فیزیکی‌تان عادی شده، دیگر هیجانی برایش ندارید.

راه حل

خیلی از خانم‌ها به این امید در چنین موقعیتی می‌مانند که رابطه جنسی، ذهن و تصمیم مرد را تغییر دهد. اما در این پروسه، آن‌ها انرژی خود را صرف می‌کنند و به احساس پوچی و بی‌ارزش بودن می‌رسند و همین باعث می‌شود گرایش مرد به باز نگه داشتن انتخابش بیشتر شود. مردی اینچنینی ارزش وقت گذاشتن شما را ندارد و بهتر است با او قطع ارتباط کنید تا بتوانید با کسی آشنا شوید که لایق شماست و به شما نشان می‌دهد کجای زندگی‌اش هستید.

موقعیت دوم: او می‌گوید شما را می‌خواهد، اما رفتارش جور دیگری است

چه باید بکنید وقتی نمی‌دانید کجای زندگی یک نفر ایستاده‌اید

وقتی مردی به شما می‌گوید شما را برای زندگی می‌خواهد، اما رفتارش گاهی اوقات چیز دیگری نشان می‌دهد، پس باید بفهمید که او هنوز نمی‌تواند کاملا تصمیم بگیرد رابطه‌تان را به مرحله‌ی بعدی ببرد یا نه و اراده‌اش در این قصد، قوی نیست. ممکن است او دوست‌تان داشته باشد، اما به آزادی‌اش بیشتر بها بدهد؛ و اگر هنوز از رابطه‌ی قبلی‌اش به طور کامل روحش را بازیابی نکرده باشد، پس همچنان مسائلی دارد که باید با آن‌ها درگیر باشد و حل و فصل‌شان کند تا بتواند برای رابطه‌ای جدید آماده شود.

راه حل

چندان امید نداشته باشید که به رابطه شما به طور جدی نگاه کند. اگر سعی کنید در حل مشکلاتش به او کمک کنید، به احتمال زیاد خودتان ناامید و افسرده خواهید شد. او هنوز باید مسیر پُرچالش خودش را طی کند تا چیز‌هایی یاد بگیرد، پس به حال خود رهایش کنید. اگر او مسائلش را حل کند و بفهمد که شما را می‌خواهد و برایش مناسب هستید، خودش به سمت شما برخواهد گشت.

موقعیت سوم: او می‌گوید شما را نمی‌خواهد، اما رفتارش جور دیگری است

وقتی مردی می‌گوید شما را نمی‌خواهد، اما رفتارش چیز دیگری نشان می‌دهد یعنی می‌خواهد از مزایای مجرد بودن و بودن در یک رابطه، همزمان بهره ببرد! و اینگونه برایش راحت‌تر و بی‌دردسرتر است.

راه حل

وقتی از شما می‌خواهد مثل یک همسر و شریک زندگی با او باشید نپذیرید. چون این کار باعث می‌شود هدفش تقویت شود. اگر واقعا او را دوست دارید، مثل یک رابطه جدی با او برخورد نکنید و تنها یک دوست معمولی برایش باشید. سپس ببینید چگونه واکنش نشان می‌دهد. واکنش او، قصد واقعی‌اش را آشکار خواهد کرد.

موقعیت چهارم: او می‌گوید و نشان می‌دهد که شما را می‌خواهد

چه باید بکنید وقتی نمی‌دانید کجای زندگی یک نفر ایستاده‌اید

وقتی مردی به شما می‌گوید که شما را برای زندگی می‌خواهد و رفتارش هم چنین نشان می‌دهد، باورش کنید. اگر باور او برای‌تان سخت است، احتمالا به این دلیل است که فکر نمی‌کنید لایق او باشید (مثلا تصور می‌کنید او آنقدر خوب است که سزاوارش نیستید).

راه حل:

با خودتان روراست باشید و مشخص کنید چرا و به چه علت‌هایی فکر می‌کنید آنقدر ارزش ندارید که در کنار چنین مردی باشید و سعی کنید با ارزش قائل شدن برای خودتان و باور خوبی‌های‌تان، نگاه‌تان را نسبت به خودتان بهتر کنید. صرفا این جمله که «من به اندازه‌ی او خوب نیستم» کافی نیست، با دقت و کنجکاوی و آگاهی قضاوت خودتان را بررسی کنید.

هر بار که این فکر سراغ‌تان آمد، با همان دقت و موشکافی بررسی‌اش کنید. هر چه بیشتر تفکرتان را بررسی کنید و به آن اهمیت بدهید، خواهید دید که این فکر کم کم دست از سرتان برمی‌دارد. این شیوه را برای تمام افکاری که مانع خودباوری‌تان می‌شوند به کار ببرید.

موقعیت پنجم: او می‌گوید و نشان می‌دهد که شما را نمی‌خواهد

اگر مردی می‌گوید و نشان می‌دهد که جایی در زندگی‌اش ندارید، باورش کنید. اگر باورش نکنید، یعنی او را بهتر از چیزی که واقعا هست می‌بینید و گویی همیشه منتظرید واکنش مثبتی از سوی او دریافت کنید.

راه حل

به خودتان احترام بگذارید، این مرد را ترک کنید و اعتماد بنفس‌تان را حفظ کنید. به جای اینکه سعی کنید نظرش را تغییر دهید، به انتخاب او نیز احترام بگذارید. شما نمی‌توانید کسی را متقاعد کنید که برایش مناسبید. اگر مردی مناسب شما باشد، هم خودش و هم شما این را احساس خواهید کرد.

هنوز تردید دارید؟

اگر هنوز نمی‌دانید چه باید بکنید و مردی در زندگی شماست که رک و راست به شما نمی‌گوید چه جایگاهی در زندگی‌اش دارید، شم درون‌تان می‌داند. ببینید وقتی با او هستید چه احساسی نسبت به خودتان دارید و در فواصل دیدارهای‌تان و وقتی او را نمی‌بینید این احساس چگونه است.

او را ترک کنید اگر:

  • وقتی با او هستید یا به او فکر می‌کنید احساس خوبی ندارید
  • به این دلیل با او هستید که می‌ترسید مبادا نتوانید با مرد دیگری آشنا شوید

چه باید بکنید وقتی نمی‌دانید کجای زندگی یک نفر ایستاده‌اید

تصمیم تان را بیشتر بر مبنای رفتارهایش بگیرید تا حرف‌هایش. اگر او شما را بخواهد، چیز‌هایی می‌گوید و رفتار‌هایی دارد که به شما ثابت می‌شود چقدر برایش اهمیت دارید، و نیازی نیست حدس بزنید یا در بهت و گمراهی بمانید، چون با تمام وجودتان این خواستن را احساس می‌کنید. مردی که شما را می‌خواهد، پنهان‌تان نمی‌کند، به شما الویت می‌دهد و به چشم یک احتمال به شما نگاه نمی‌کند.

خودتان را مقصر ندانید

اگر در موقعیتی هستید که می‌فهمید مرد مقابل‌تان با اطمینان انتخاب‌تان نکرده و معلوم نمی‌کند کجای زندگی او هستید، خودتان را سرزنش نکنید و به خودتان نگیرید. چرا؟ چون هر چیزی که یک مرد می‌گوید یا هر رفتاری که دارد به میزان کامل بودن و خودشناسی خودش برمی‌گردد؛ اینکه کجای زندگی خودش ایستاده و از زندگی‌اش چه می‌خواهد، هدفش چیست، چه انتظاری از خودش دارد و .... واقعا این مسئله به خودش مربوط است نه به شما. شما فقط کسی هستید که در این مرحله از زندگی‌اش با او برخورد کرده‌اید.

چه باید بکنید وقتی نمی‌دانید کجای زندگی یک نفر ایستاده‌اید

اگر جزو افرادی هستید که بار‌ها ناامیدی و دل شکستگی و پس زده شدن را تجربه کرده‌اید، مدتی از رابطه‌ها فاصله بگیرید و بیشتر روی خودتان کنکاش و تمرین کنید و اجازه دهید به جایی برسید که مردی شما را تحسین کند، به شما احترام بگذارد و شما را بخواهد. یاد بگیرید که چرا باید بگذارید مردی با تمام وجودش شما را بطلبد.

منبع: themindsjournal

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان