برنامه‌های عملیاتی طرح تحول قضایی کشور ابلاغ شد

با تصویب طرح تحول قوه قضاییه و واگذاری مسئولیت ابلاغ، نظارت وگزارش پیشرفت اجرای برنامه به معاونت راهبردی، برنامه‌های عملیاتی تحول قضایی توسط معاونت راهبردی به واحد‌های ستادی قوه قضاییه ابلاغ شد. تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۰۹ تیر ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۲۹۳۶۷

برنامه‌های عملیاتی طرح تحول قضایی کشور ابلاغ شدبه گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، پس از تایید کلیات سند تحول قضائی توسط مقام معظم رهبری، رئیس قوه قضائیه آیت الله رییسی، طرح تحول قوه قضائیه را تصویب و مسئولیت ابلاغ، نظارت و گزارش مستمر پیشرفت اجرای آن را به معاونت راهبردی واگذار نمودند.

در این راستا معاونت راهبردی، راهبرد‌ها و برنامه‌های عملیاتی تحول قضائی را برای تعیین فعالیت‌های اجرایی با زمان‌بندی کوتاه مدت و میان مدت جهت اجرا به معاونت‌ها، سازمان‌ها و مراکز وابسته به دستگاه قضائی ابلاغ نمود.

خاطر نشان می‌گردد طرح تحول قوه قضائیه پس از آسیب شناسی مشکلات دستگاه قضائی و با أخذ نظرات و تشکیل کارگروه‌های تخصصی کارشناسی و برگزاری جلسات متعدد و طرح در شورای معاونین قوه قضائیه تهیه شده است.

از راهبرد‌های اساسی این طرح برای حل مشکلات دستگاه قضائی: «کاهش حجم فزاینده پرونده‌های ورودی و مانده به دستگاه قضایی، تقویت مدیریت عمومی با تأکید بر برنامه‌ریزی، سازماندهی، هدایت و نظارت سازمانی، تقویت کیفیت رسیدگی قضائی با تأکید بر اتقان آراء، تقویت منابع مالی و سرمایه انسانی و استقلال نسبی مالی و اداری قوه قضائیه، ارتقاء سلامت اداری قوه قضائیه و مبارزه با فساد، ارتقاء سرمایه اجتماعی و افزایش رضایت‌مندی مردم و اعتماد عمومی به قوه قضائیه» می‌باشد.
 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان