«عُقاب»، «نان سنگک» و «کافکا» در نمایشگاه کتاب

ترجمه رمان «عُقاب» از اسماعیل کاداره و نمایشنامه‌های «نان سنگک» از فریده فرجام و «کافکا» از مهدی میرباقری به تازگی منتشر شده‌اند.

«عُقاب»، «نان سنگک» و «کافکا» در نمایشگاه کتاب

به گزارش ایسنا، رمان «عُقاب» نوشته اسماعیل کاداره با ترجمه محمود گودرزی در 93 صفحه، با شمارگان 550 نسخه و قیمت 9000 تومان در انتشارات مروارید منتشر و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است.
در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: مِکس، قهرمان رمان، بدون هیچ دلیل و توجیهی در مکانی خارج از فضا و زمان سقوط می‌کند، جایی که حکومتی خودکامه و مرموز برای سکونت افراد تنزل‌یافته در نظر گرفته است. در این دنیای سفلی، فرار چیزی نیست جز یک رویا، و همچنین دلیل مضاعف برای احساس گناهِ مبهمی که گریبانگیرِ شخصیت‌های رمان است. قهرمان داستان برای پیوستن به ان‌هایی که در دنیای بالا زندگی می‌کنند، از اسطوره‌ای کهن الگوبرداری می‌کند و سوار بر عقاب به بالا پرواز می‌کند، عقابی که در ازای کرایه‌ این سفر، گاه و بی‌گاه گوشت تنِ راکبِ خود را می‌طلبد.
اسماعیل کاداره بزرگ‌ترین نویسنده تاریخ آلبانی است. او دانش‌آموخته دانشگاه تیرانا و مؤسسه گورکی مسکو است، انتشار اولین رمانش ژنرال ارتش مرده در سال 1963 شهرتی بین‌المللی برای او به ارمغان آورد. برخی از رمان‌های دیگر او عبارتند از: آوریل شکسته، کنسرت، هیولا، مهتاب و ...
اسماعیل کاداره برنده جوایز ادبی متعددی بوده است، از جمله جایزه من بوکر در سال 2005.


همچنین نمایشنامه «نان سنگک» از فریده فرجام در قطع جیبی در  81 صفحه با شمارگان 550 نسخه و قیمت 6500 تومان در نشر یادشده عرضه شده است.
در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: کامی دوازده‌ساله است. مادرش نیمه‌شب او را دنبال نان سنگک می‌فرستند، اما برنمی‌گردد. چرا؟
جواد آقا... خوابین؟ اوا... این در که قفله! کامی... کامی کجایی بچه‌جون؟ اوا.. این خون دیگه چیه؟ لابد دعوا شده. پناه بر خدا... همسایه‌ها گفتن به خبرهایی شده‌ها...
 

نمایشنامه «کافکا» از مهدی میرباقری نیز در قطع جیبی در 62 صفحه با شمارگان 550 نسخه و قیمت 6500 تومان در انتشارات مروارید منتشر شده است.
در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: این نمایشنامه اقتباس از زندگی و آثار فرانتس کافکا با تأکید روی رمان «مسخ»‌اش است.
فرانتس کافکا: خاطرات خوش اگر با غم عجین باشد طعم بهتری دارد، من در واقع غمگین نیستم بل جویای لذتم. ادبیات بستر مناسبی برای اندوه‌بازی است.
ماکس‌ برود: من تو را می‌شناسم فرانتس. بیش از زندگی به نابودی و ویرانی خود علاقه‌مندی.
فرانتس کافکا: آدم سرازیری‌ها را معمولا تند می‌رود.

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 23 اردیبهشت در شهر آفتاب برپاست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر