ماهان شبکه ایرانیان

بازیگران سریال The Mentalist الان کجا هستند؟

سازنده این اثر برونو هلر است، کسی که اکنون ساخت سریال «گاتهام» Gotham را برای شبکه رسانه‌­ای فاکس برعهده دارد

هشدار،

سازنده این اثر برونو هلر است، کسی که اکنون ساخت سریال «گاتهام» Gotham را برای شبکه رسانه‌­ای فاکس برعهده دارد. داستان «روانکاو» درباره پاتریک جین (با بازی سیمون بیکر)، مشاور اداره تحقیقات کالیفرنیا (CBI) است. او با قدرت ردیابی بسیار بالایی که دارد و همچنین با استفاده از توانا‌یی های نگرش فوق­العاده، مهارت‌­های روانکاوانه و قدرت فراجهان­‌بینی­‌اش (او در گذشته پیشگوی معروفی بوده است) پرونده‌­های مختلف را حل و فصل می­‌کند. سریال حول تعقیب قاتل زنجیره­‌ای رد جان جریان دارد، او همسر و دختر جین را به قتل رسانده است.

همچنین بخوانید:
بررسی سریال «The Umbrella Academy»: خانواده ابرقهرمان آقای هارگریوز دوباره با هم متحد می‌شوند

خط داستانی رد جان در نیمه اول فصل ششم به پایان می‌­رسد. زمانی که جین بالاخره هویت او را کشف می­‌کند و او را به قتل می‌­رساند. اما سریال تا یک فصل هفتم کوتاه­تر ادامه می‌­یابد و در نهایت همه چیز به خوبی و خوشی تمام می‌­شود. قسمت پایانی «روانکاو» در سال 2015 پخش شد. بنابراین ما تصمیم گرفتیم یک بررسی کلی از بازیگران این سریال داشته باشیم و ببینیم که آن‌­ها امروز چه کار می­‌کنند.

10 – Xander Berkeley ـ Thomas Mcallister

 زاندر برکلی مرده متحرک

ضدقهرمان اصلی داستان، یک قاتل سریالی به نام رد جان است که قاتل حداقل 28 نفر از جمله همسر و دختر پاتریک، است. در فصل ششم نشان داده می‌­شود که او کلانترِ شهرستان ناپا، توماس مک­الیستر است. اما در نهایت مشخص می‌­شود رد جان فراتر از یک قاتل سریالی معمولی است. مک­الیستر ریاست سازمان جنایی مخفی مقامات انتظامی کالیفرنیا را به عهده داشت که به عنوان انجمن بلیک شناخته می‌شد. سریال در نهایت توضیح می‌دهد که او چطور این همه مدت از دستگیری دوری می‌کرد. با این حال، در پایان هیچ چیز نمی‌توانست او را از خشم پاتریک جین نجات دهد.
شخصیت توماس مک­الیستر ملقب به رد جان توسط زاندر برکلی به تصویر کشیده می­‌شود که گرچه نقش اول منفی و ضدقهرمان اصلی داستان محسوب می­‌شود اما فقط در 5 قسمت این سریال ظاهر شده است. تا سال 2018 برکلی نقش گرگوری را در سریال «مردگان متحرک»‌ The Walking Dead شبکه ای­‌ام‌­سی آمریکا ایفا می‌­کرد.

9 – Michael Gaston ـ Gale Bertram

مایکل گستون Man in the High Castle

رئیس CBI، گال برترم، اولین حضورش در «روانکاو» را در فصل سوم تجربه می­‌کند. گرچه به نظر می‌رسید که او در ابتدا طرفدار روش‌های غیرمعمول جین بوده، اما وقتی که جین به او مظنون به قتل یا آدم‌ربایی شد، آهنگ رفتارش را تغییر داد. هم جین و هم تماشاگران به طور فزاینده­ای درباره برترم مشکوک بودند. او تبدیل شد به یکی از اولین کسانی که همه فکر می­‌کردند خود رد جان است.
گال برترم توسط مایکل گستن به تصویر کشیده می‌­شود که به ایفای نقش‌­های پرسروصدا مشهور است. مانند نقش­های فرماندار رویس در سریال «بازمانده برگزیده» Designated Survivor و نقش معاون رئیس CIA، تام کارتر، در سریال «نقطه کور» Blindspot. این اواخر، گستن در سریال «ساکن برج بلند» The Man in the High Castle حضور یافته است و یک نقش مثبت را بازی می­‌کند.

8 – (Aunjanue Elli (Madeline Hightower

آنجانو الیس

لیسبون و تیم او حتما روسای زیادی داشتند. در فصل دوم، مادلین هایتاور رئیس جدید دفتر CBI  ساکرامنتو شد و فوراً به همه اجازه داد بدانند که او تحمل هیچ کار مضحکی را نخواهد داشت. هایتاور مصمم بود همه کارها را از طریق کتاب انجام دهد. او ریگسبی و ون پلت را مجبور کرد تا به رابطه خود با یکدیگر پایان دهند و تهدید کرد اگر جین به همین منوال به نقض قوانین ادامه دهد، رئیس او، لیسبون شغلش را از دست خواهد داد. با این حال، با وجود رفتار بی‌­ا‌حساس او، هایتاور در زمان شکست رد جان به یک متحد و هم‌­پیمان جین تبدیل شد.
کاراکتر مادلین هایتاور توسط آنجانو الیس به تصویر کشیده شد که قرار است در دو برنامه تلویزیونی بعدی ظاهر شود: «شهرستان لاوکرَفت» Lovecraft County و «زمانی که آن‌ها ما را ‌ببینند» When They See Us. اخیراً الیس به عنوان بازیگر مهمان در سریال «بازمانده برگزیده» Designated Survivor نقش معاون رئیس‌جمهور، النور داربای را ایفا می­‌کند.

7 – (Pruitt Taylor Vince (J.J. Laroche

پروییت تیلور وینس ماموران شیلد

جی. جی. لاروچه در فصل سه به عنوان رئیس جدید واحد استانداردهای حرفه‌ای CBI، که مامور تحقیق درباره مرگ یک عضو شبکه رد جان است، وارد شد. به سرعت ثابت شد که لاروچه به اندازه جین باهوش است، او دمدمی مزاج است و روابط اجتماعی کمی دارد، همه این­ها او را به یکی از جذاب‌­ترین و سرگرم‌­کنند‌‌ه­ترین نقش­های مکمل «روانکاو» تبدیل کرد. همچنین لاروچه یک راز سیاه داشت؛ ‌او زبان تجاوزکننده به مادرش را در یک جعبه درب­دار در یک صندوق قفل شده نگه­داری می‌­کرد.
لاروچه با صدای یکنواخت صحبت می‌کرد و حرکات چشم را به صورت غیر متمرکز نشان می‌داد، چون پروییت تیلور وینس بازیگر با شرایطی تشخیص داده می‌شود که باعث می‌شود چشم‌های یک فرد بی‌اراده حرکت کنند. اخیراً پروییت تیلور وینس در نقش گریل در سریال « مأموران شیلد»‌ Agents of S.H.I.E.L.D. ظاهر شده است.

6 – (Joe Adler (Jason Wiley

جو آدلر آناتومی گری

در فصل ششم، داستان از ساکرامنتو کالیفرنیا به آستین تگزاس منتقل می‌­شود. و پس از انحلال CBI  و تبعید دو ساله جین به ونزوئلا آغاز می­‌شود. FBI با بی‌میلی از جین درخواست کمک کرد، اما قبل از این که او جواب بله را به آن­ها بگوید، پاتریک یک لیست از درخواست‌هایش را به آن‌ها داد. یکی از درخواست‌­های او این بود که او باید اولین کسی باشد که تنها با ترزا لیسبون کار خواهد کرد. به سرعت، جین، لیسبون و چو با چند تن از همکاران جدیدشان کار خود را برای FBI آغاز کردند.
یکی از اعضای تیم جدید آن­ها جیسون ویلی بود که با نام کایوت (گرگ صحرایی امریکای شمالی) هم شناخته می­شد، اما از او نپرسید چرا؟! مامور ویلی یک متخصص کامپیوتر بود که توسط جو ادلر به تصویر کشیده شد. اخیراً ادلر در یک قسمت از سریال تلویزیونی «پزشک خوب» The Good Doctor ظاهر شده است. او همچنین یک نقش مکمل به نام دکتر ایزاک کراس را در سریال «آناتومی گری» Grey’s Anatomy ایفا می­کند.

5 – (Owain Yeoman (Wayne Rigsby

اوین ییمن Turn

مامور وین ریگسبی، که توسط اوین یومان به تصویر کشیده شده ‌بود، مامور ارشد تیم لیسبون بود که اغلب با کیمبال چو و گریس ون پلت کار می‌کرد. ریگسبی به لیسبون وفادار بود، همیشه دستورها او را پیروی می‌کرد، اما به سرعت با یکی از برنامه‌های غیر متعارف جین همراه شد. او رابطه پیچیده‌ای با گریس ون پلت داشت که باعث شد روزی به او علاقه­‌مند شود. در نهایت آن دو با خوبی و خوشی به زندگی خود ادامه دادند.
اوین یومان بازیگر، این تیم را با یک خانواده ازهم‌­پاشیده مقایسه کرد و گفت که در آن سناریو ریگسبی باید برادر بزرگ و ازخودراضی و سلطه­‌جو خانواده باشد. یومان پس از رفتن از «روانکاو»، نقش بندیکت آرنولد را در سریال «تبدیل: جاسوسان واشنگتن» Turn: Washington’s Spies برعهده گرفت. 

4 – (Amanda Righetti (Grace Van Pelt

آماندا رییتی Colony

گریس ون پلت، مامور تازه CBI و متخصص کامپیوتر و هک کردن است. او بلافاصله با جین در مورد وجود “پدیده­های فراروان­شناختی واقعی” درگیری پیدا کرد. جین البته، ادعا می‌کرد که چنین چیزی وجود ندارد. در حالی که ون پلت اصرار داشت که طالع­بین­های واقعی وجود دارند، حتی با اشاره به یک پسر عموی طالع­بین که به او کمک کرد تا از جانب دیگری صحبت کند. با این حال، این دو عقاید متفاوت خود را کنار گذاشتند و دوستان خوبی برای هم­دیگر شدند.
گریس ون پلت توسط آماندا رییتی به تصویر کشیده شد. که اخیراً در سریال علمی­تخیلی شبکه آمریکا USA Network به نام «کلنی» Colony نقش­آفرینی می­کند. این نمایش، تصویری از آینده نزدیک لس­آنجلس که در آن همه چیز بد و ناخوشایند است، ارائه می­دهد و سرنوشت خانواده بومن را دنبال می‌کند که برای زنده ماندن تلاش می‌کنند و برای بازگشت آزادی، به مردم کمک می‌کنند.

3 – (Tim Kang (Kimball Cho

تیم کنگ کارآگاه مگنوم

کاراگاه کیمبال چو، عضو آرام و حواس­ جمع تیم است، که معمولاً هیچ­گونه احساسی از خود نشان نمی‌دهد. او تقریباً همیشه به طور مضحکی جدی به نظر می‌رسد و خند­ه‌­دارترین حرف­های تند و تیز را به زبان می­‌آورد. در یک صحنه بازجویی معروف، یک مظنون چو را تهدید کرد که “می‌توانم یک تماس تلفنی بگیرم و شغل را مثل یک نان تُست، برشته کنم”، که چو در جواب به او گفت: “این بسیار تاثیرگذار است. بهترین کاری که می‌توانم با یک تماس انجام دهم، سفارش یک پیتزاست. ” با وجود داشتن یک شخصیت ساختگی، خشک و بی­روح، او به کاراکتر مورد علاقه طرفداران سریال تبدیل شده است.
چو توسط تیم کانگ به تصویر کشیده می­ شود که در حال حاضر ستاره سریال «کارآگاه مگنوم» Magnum P.I. محصول شبکه CBS است. کنگ نقش کارآگاه گُردُن کاتسومُتو HBD را ایفا می­ کند و با وجود این که یک طرفدار بزرگ مگنوم نیست، اما معمولاً خدمات نجات­بخش خود را ارائه می‌دهد.  

2 – (Robin Tunney (Teresa Lisbon

رابین تونی The Fix

همکار و رئیس پاتریک جین در CBI، مامور ترسا لیسبون، توسط رابین تونی به تصویر کشیده می­شود. در ابتدا، لیسبون از این­که جین او را در پرونده­های مختلف همراهی می­کرد خوش­حال نبود، اما مثل یک قارچ، جین از طریق او رشد کرد و به موفقیت رسید. لیسبون همیشه جین را سرزنش می­کرد، چراکه جین از رویه­ها پیروی نمی­کرد، از لیسبون مشورت نمی­گرفت و به دستورات صریح او پایبند نبود. با این وجود، لیسبون همیشه از بینش او قدردانی می­کرد و حتی نزد روسای خود از او دفاع می­کرد.
رابین تونی، امسال با یک نقش اصلی در سریال حقوقی و درام ABC «اصلاح» The Fix به تلویزیون بازگشته است. سازنده این سریال مارکیا کلارک است. رابین تونی در نقش دادستان منطقه لس‌آنجلس، مایا تراویس است. او یک پرونده قتل جنجالی را که یک متهم مشهور را محاکمه می‌کند، از دست داده ‌است. داستان هشت سال به جلو می‌افتد و همین مرد یک‌بار دیگر مورد سوظن قرار می­‌گیرد و این مساله به مایا یک فرصت دوباره می‌دهد تا عدالت را در مورد او به اجرا درآورد.

 1 – (Simon Baker (Patrick Jane

سیمون بیکر

سیمون بیکر نقش روانکاو معروف، پاتریک جین را ایفا می­کند. او در گذشته یک طالع­بین قلابی و یک سلبریتی جزئی بوده است. او یک اشتباه بزرگ مرتکب می­شود و یک قاتل زنجیره ­ای ملقب به رد جان را در تلویزیون مسخره می­کند. این کار او باعث می­شود، رد جان همسر و دختر جین را به قتل برساند و در نهایت منجر به این می­شود که جین هدف زندگی­اش را انتقام گرفتن مرگ آنان قرار دهد. بیکر کار خود را به عنوان یک مشاور با CBI، با استفاده از مجموعه مهارت‌های خاص خود برای حل جرائم و جستجوی رد جان آغاز می‌کند.
سیمون بیکر اصالتاً اهل استرالیا است. او قرار است ستاره سریال تلویزیونی استرالیایی جدید «طبقه بالا» High Ground باشد، داستان سریال در سال 1930 رخ می­دهند و درباره یک شکارچی بخشنده و شجاع به نام تراویس (با بازی سیمون بیکر)‌ است. او با یک مرد جوان بومی شروع به تعقیب جنایتکاران می­کنند.
این مطلب برگرفته از نوشته Irina Curovic در سایتscreenrant.com است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان