برترین خطوط هوایی ارزان‌قیمت در سال ۲۰۱۹

مانند هر سال نگاهی داریم به برترین خطوط هوایی ارزان‌قیمت در جهان به انتخاب اسکای‌ ترکس.

برترین خطوط هوایی ارزان‌قیمت در سال 2019

سفرهای هوایی معمولا گران‌قیمت هستند اما نه همیشه، برخی اوقات سفر با خطوط هوایی ارزان‌قیمت از قطارهم کم هزینه‌تراست.

مانند هر سال نگاهی داریم به برترین خطوط هوایی ارزان‌قیمت در جهان به انتخاب اسکای‌ ترکس.

یکی از معتبرترین رده‌بندی‌های جهانی در زمینه هوانوردی را اسکای ترکس ارائه می‌دهد و بر اساس رده‌بندی این موسسه بهترین پروازهای ارزان‌قیمت در سال 2019 مشخص شده‌اند؛ پروازهایی که در کنار بهای کم، کیفیت خوبی هم دارند.

بر اساس این ارزیابی ایرآسیا بهترین شرکت ارزان هوایی جهان است. این شرکت در کنار قیمت ارزان به دلیل سرویس مناسب به مسافران، رفتار دوستانه خدمه پرواز و کترینگ خوب بهترین پرواز ارزان‌قیمت جهان شده است.


خدمه ایرآسیا
شرکت ایرآسیا چند سالی است که در رده بهترین خطوط ارزان‌قیمت جهان جای دارد. این شرکت مالزیایی بیشتر تمرکزش در جنوب شرق آسیا است. این شرکت از بزرگ‌ترین کاربران ایرباس 320 در جهان است و یکی از بزرگ‌ترین سفارش‌های ایرباس 320 نئو را داشته است.

ایرآسیا که در سال 1993 میلادی راه اندازی شده دارای ناوگانی با 96 فروند هواپیما است. این شرکت البته سفارش 300 هواپیمای جدید را هم داده است.

در رده دوم بهترین خطوط ارزان‌قیمت جهان، شرکت ایزی‌جت قراردارد. پایگاه این شرکت بریتانیایی در فرودگاه لوتن لندن است. این شرکت که بیش از 600 مقصد پروازی را پوشش می‌دهد و بزرگترین شرکت هوایی بریتانیا است.


ایزی‌جت در شرم‌الشیخ مصر
ایزی‌جت علاقه عجیبی به ایرباس سری 320 دارد به‌گونه‌ای که تمام 323 فروند از ناوگان این شرکت را این سری ایرباس تشکیل داده است.

سومین خط پروازی ارزان‌قیمت خوب جهان نروژین ایر است. در چند سال گذشته خطوط هوایی اروپایی در میان بهترین خطوط هوایی جهان جای نداشتند، البته شرکت‌های اروپایی همچنان در میان خطوط هوایی ارزان‌قیمت جهان حضور پررنگی دارند.

این خط هوایی دومین خط هوایی قدرتمند در منطقه اسکاندیناوی است. این شرکت سالانه به بیش از 120 نقطه از جهان پرواز دارد.

این خط هوایی 162 هواپیما در ناوگان خود دارد که شامل 30 فروند ایرباس 321 نئو ، 112 فروند بوئینگ 737 سری 800، 18 فروند بوئینگ 737 مکس و 32 فروند بوئینگ 787 است. نروژین ایر البته در پی حادثه اخیر برای بوئینگ 737 مکس مجبور به زمین‌گیر کردن بخشی از ناوگان خود شد.

چهارمین شرکت در رده بهترین خطوط ارزان‌قیمت جهان شرکت ساوت‌وست ایرلاینز است. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های هوایی آمریکا و پایگاه اصلی آن در شهر دالاس است.


هواپیماهای 737 مکس ساوت‌وست فعلا زمین‌گیر هستند
در ناوگان این شرکت بیش از 688 فروند هواپیما در حال فعالیت است که همگی مدل بوئینگ 737 هستند. این شرکت نزدیک به 200 فروند بوئینگ 737 مکس سفارش داده که البته با اتفاقات اخیر برای این مدل فعلا تحویل آن متوقف شده است.

در رده پنجم بهترین خطوط ارزان‌قیمت جهان ایرآسیا ایکس قرار دارد. پایگاه این شرکت در شهر سلانگور مالزی و فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور، قطب اصلی پروازی آن است. سهام این شرکت در اختیار شرکت‌های ویریجین و ایرآسیا است.

این شرکت معمولا در مسیرهای دوربرد ارزان‌قیمت فعالیت می‌کند و به همین دلیل از هواپیمای پهن پیکر ایرباس 330 استفاده می‌کند. در مجموع این شرکت 24 فروند از این مدل را در ناوگان خود دارد و حدود 100 فروند از ایرباس 330 را هم سفارش داده است. پرواز‌های این شرکت بیشتر مسیر‌های دور در آسیا، استرالیا و آمریکا را پوشش می‌دهد.


فرودگاه کوالالامپور، فرودگاه اصلی دو خط هوایی ارزان‌قیمت برتر جهان است
جت‌استار ششمین شرکت برتر در زمینه پروازهای ارزان‌قیمت است. این شرکت استرالیایی در سال 2003 شکل گرفت و با شرکت ویرجین در استرالیا رقابت می‌کند. این خط هوایی هم اکنون زیر مجموعه اصلی‌ترین خط هوایی استرالیا، یعنی کانتاس است و پروازهای ارزان‌قیمت را برای این شرکت انجام می‌دهد.

دفتز مرکزی این خط هوایی در شهر ملبورن است و در مجموع 71 هواپیما در مدل‌های مختلف ایرباس 320 و بوئینگ 737 دارد.

شرکت‌های وست‌جت کانادا، ایندی‌گوی هند، رایان‌ایر ایرلند و یورو وینگز آلمانی در مکان‌های هفتم تا دهم بهترین خطوط هوایی قرار دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان