خبرهای خوب از قیمت سیب‌زمینی و هندوانه

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، مصطفی دارائی نژاد با اشاره به کاهش 1000 تومانی قیمت سیب زمینی نسبت به هفته گذشته، گفت: عرضه زیاد باعث کاهش قیمت این محصول شده و نرخ آن بزودی به کیلویی 2000 تومان هم خواهد رسید ضمن اینکه درحال حاضر قیمت سیب زمینی کهنه در میدان مرکزی میوه و تره بار کیلویی 2500 تومان است.  

وی با بیان اینکه قبلا پیش بینی کرده بودیم قیمت سی50ب زمینی تا 15 مرداد به 3000 تومان می رسد، اما این اتفاق زودتر رخ داد، افزود: هم اکنون حدود 100 کامیون در انتظار تخلیه هستند و شرایط بازار در حدی خراب است که اگر تدبیری برای صادرات نشود سیب زمینی کاران به شدت متضرر خواهند شد.  

این فعال بخش خصوصی همچنین از کاهش قیمت پیاز، گوجه فرنگی و خیار خبر داد و افزود: پیاز حدود 30 درصد، گوجه فرنگی حدود 40 درصد و خیار 50 درصد نسبت به هفته گذشته ارزان شده اند و هم اکنون قیمت هرکیلوگرم پیاز بین 1000 تا 1500 تومان، گوجه فرنگی 1500 تا 2000 تومان و خیار 1000 تا 1500 تومان است.

به گفته دارائی نژاد قیمت تمامی میوه ها نیز در مجموع 10 درصد نسبت به هفته قبل دچار افت شده است.

وی با بیان اینکه هندوانه 80 درصد افت نرخ داشته است، افزود: قیمت هرکیلوگرم هندوانه در میدان مرکزی میوه و تره بار به 500 تومان رسیده و حدود سه روز است که 100 کامیون منتظر تخلیه هستند اما خریداری وجود ندارد.  

این مقام مسئول از عدم اجرای الگوی کشت در کشور انتقاد کرد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی مسئول این امر است و باید به کشاورزان کمک کند باید کشت با توجه به نیاز داخل و صادرات انجام شود درحال حاضر این محصولات می بایست از کشور صادر می شدند تا به کشاورزان آسیبی وارد نمی شد اما متاسفانه شاهد نابه سامانی در این حوزه هستیم.  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان