دادستان جیرفت به میزان خبرداد

رهایی هفت زندانی محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم

سلامی گفت: هفت نفر محکوم به قصاص نفس با رضایت اولیای دم، از چوبه دار رهایی یافتند. تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۳۸۷۵۴

رهایی هفت زندانی محکوم به قصاص با رضایت اولیای دمدادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان گفت: طی چهار ماهه‌ ابتدای سال 98 با رضایت اولیای دم هفت نفر محکوم به قصاص نفس از اعدام رهایی یافتند.

سلامی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌ها و صفات ارزشمند مردم جنوب استان کرمان داشتن روحیه گذشت و ایثار است، اظهار داشت: طی دو سال گذشته تا به امروز با رضایت اولیای دم، 17 نفر محکوم به قصاص نفس در زندان جیرفت از چوبه دار رهایی یافتند.

وی از اقدامات خداپسندانه خانواده‌های اولیای دم که با شجاعت و تقوا از حق قصاص خود گذشت نموده اند قدردانی کرد و افزود: ضرورت دارد فرهنگ گذشت و بخشایش بیش از گذشته در جامعه ترویج داده شود تا بازهم شاهد چنین صحنه‌های زیبایی در جامعه باشیم.

این مقام قضایی عنوان کرد: در راستای سیاست‌های کلی قوه قضائیه و دادگستری استان کرمان، مبنی بر حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان، در چهار ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش 14 درصدی ورودی به زندان جیرفت را داشته ایم.

شایان ذکر است با ورود سلامی دادستان جیرفت، قاضی ناظر زندان و برگزاری جلسات متعدد با هدف صلح و سازش و وساطت رئیس زندان جیرفت، روحانیون، معتمدین و متنفذین محلی و تعدادی دیگر از خیرین و نیکوکاران با خانواده اولیای دم، زمینه رهایی این افراد از قصاص نفس فراهم شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان