طرز تهیه کمپوت شلیل با طعم و مزه ایده آل

شلیل یکی از میوه های تابستانی بسیار خوشمزه می باشد که از آن در طرز تهیه کمپوت شلیل استفاده می شود.

طرز تهیه کمپوت شلیل با طعم و مزه ایده آل

کمپوت یکی از بهترین دسر ها می باشد که به عنوان میان وعده می توان استفاده کرد، همچنین دارای فیبر و مواد مغذی می باشد و برای افراد بیمار جزو غذا های راحت هضم محسوب می شود، در ادامه مطلب قصد داریم طرز تهیه کمپوت شلیل را به شما عزیزان آموزش دهیم.

در مطالب قبلی شما عزیزان با طرز تهیه انواع کمپوت ها از جمله: کمپوت موز، کمپوت کیوی، کمپوت آلبالو و کمپوت سیب آشنا کردیم در این مقاله شما را با روش تهیه کمپوت شلیل آشنا خواهیم کرد.

طرز تهیه کمپوت شلیل با طعم عالی

مواد لازم جهت تهیه کمپوت شلیل

  • شلیل کال :1/2 کیلو
  • آب : یک لیوان
  • شکر : یک لیوان

طرز تهیه کمپوت شلیل با طعم عالی

برای درست کردن کمپوت شلیل ابتدا شلیل ها را به مدت یک دقیقه داخل آب جوش بریزید و بعد از زمان یک دقیقه بلافاصله در آب سرد قرار دهید تا پوست آن ها به راحتی جدا شود و حالا آن را به دو نیم تقسیم کنید و هسته آن ها خارج کنید.

در این مرحله از طرز تهیه کمپوت شلیل حالا آب و شکر را درون قابلمه با هم مخلوط کنید سپس اجازه دهید بر روی حرارت باشد تا مخلوط شکر و آب غلیظ شود.

 زمانی که شربت کمپوت به غلظت مورد نظر خود رسید تکه ها شلیل را داخل قابلمه بریزید سپس بعد از اینکه تکه های شلیل پخته شدند حرارت را خاموش کنید فقط دقت داشته باشید که شلیل ها نباید له شوند.
حالا آن را در جای مناسب قرار دهید و بعد از خنک شدن، کمپوت ها را درون بطری های شیشه ای قرار دهید و درب آن را محکم ببندید سپس در یخچال نگهداری کنید. نوش جان.

روش تهیه کمپوت شلیل

نکات تکمیلی

1.این کمپوت خوشمزه را می توان در کنار انواع بستنی های ساده مانند بستنی سنتی و وانیلی میل کرد.

2. این دستور تهیه را می توانید برای کمپوت هلو نیز استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان