شهردار منطقه یک در نشست خبری:

احتمال تخریب رستوران‌های دربند/ ولیعصر و شریعتی یک طرفه می‌شوند

اقتصادآنلاین- فائزه مومنی ؛ حمید موسوی، شهردار منطقه 1، در نشست خبری که امروز در محل شهرداری منطقه یک برگزار شد، از یک طرفه کردن بخشی از خیابان ولیعصر و شریعتی خبر داده و گفت: خیابان ولیعصر از پارک وی تا تجریش و از تجریش تا میدان قدس و خیابان شریعتی از قدس تا تقاطع پل صدر_ شریعتی یک طرفه خواهد شد. طرح‌های مطالعاتی این اقدام انجام شده و مراحل پایانی خود را می‌گذارند

او همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره سرریز فاضلاب‌های رستوران‌های دربند به رودخانه و تعیین تکلیف گود پرخطر تامین اجتماعی خیابان نیاوران اظهار کرد: ما برای پاکسازی ساخت و سازهای کنار رودخانه حتی نیاز به رای ماده 100نداریم. تجاوز به حریم رودخانه غیرقانونی است.جلسه‌ای با مقام قضایی برگزار کردیم و اعلام آمادگی کردیم که رستوران ها حاشیه رودخانه را تخریب کنیم.

او ادامه داد: 79ملک شهرداری که در اختیار افراد خاص است در منطقه 1 قرار دارد. برای‌شان اخطاریه صادر کردیم اما املاک را پس نمی دهند، قوه قضاییه باید ورود کند. همچنین از 62 پرونده برج_ باغ معروف، 45پرونده  در منطقه یک است که البته باید حقوق مکتسبه هم در نظر بگیریم.

موسوی با اشاره به وجود 89گود در منطقه یک و پرخطر بودن 45 گود، اضافه کرد: یکی از آن‌ها  گود 20متری تامین اجتماعی که باعث تخریب خانه‌های مجاورش شده، اگر  پرونده‌ها ساماندهی می شده این اتفاق نمی‌افتاد . در حال حاضر تامین اجتماعی گود را ایمن و از شرایط پر خطر خارج کرده است. شهرداری منطقه یک هم تیم مستقر در مجاورت گود دارد.

موسوی با بیان اینکه ملک فوق مجوز ساخت نداشته است، تاکید کرد: تامین اجتماعی با مجوز تجهیز کارگاه اقدام به ساخت و ساز کرده که غیرقانونی است، همچنین این سازمان ماهانه 10میلیون تومان به ساکنان واحدهای مجاور که خانه‌هایشان تخریب شده برای اجاره خانه پرداخت می‌کند.

شهردار منطقه یک با اشاره به اقدامات شهرداری منطقه یک طی مدت حضورش، گفت: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده برخورد با تخلفات در منطقه بود که نمونه آن تخریب ملکی در خیابان افتخاری و رستورانی در گردنه قوچک بود.

او رفع سد معبر در خیابان شهرداری را یکی دیگر از اقدامات انجام شده دانست و اظهار کرد: رفع سد معبر خیابان شهرداری توانست با رفع سد معبر از تضییع حقوق مردم را جلوگیری کند بدون کوچک‌ترین حاشیه و درگیری انجام شد که می‌تواند خود به عنوان یک الگوی مناسب در برخورد با بساط‌گستری باشد.

موسوی با بیان این‌که حل گره ترافیکی یکی از مهمترین اقداماتی که در دستور کار شهرداری منطقه یک قرار گرفته‌است، از اتصال خط یک مترو تهران به خط 3 خبر داد.

او افتتاح پل چپ‌گرد چمران یا همان پل نمایشگاه و همچنین تعریض خیابان رشید الدین در هفته دولت را از دیگر اقدامات منطقه در حل معضل ترافیکی دانست و اضافه کرد: مجموعه توچال یکی از معضلات ترافیکی برای منطقه ولنجک است و در حال حاضر پایانه گردشگری برای آن تعریف شده و این موضوع در حال بررسی طرح‌های اجرایی است که آیا این طرح به صورت مونوریل انجام شود و یا تراموا که در صورت تحقق آن ولنجک از ترافیک عبوری خلاص و ترافیک در قالب دسترسی محلی خواهد بود.

موسوی در اختیار گرفتن پارکینگ چیذر از دست پیمانکار و همچنین احداث پارکینگ عمومی در محله درکه را از دیگر اقدامات حوزه شهرسازی در منطقه یک شهرداری تهران عنوان کرد.

وی در ارتباط با پرونده تخلف مرکز تجاری پالادیوم نیز گفت: پیشنهاد سازمان بازرسی کل کشور درباره این پرونده ارجاع آن به کمیسیون ماده 100 بود که ما در ارتباط با آن رأی بدوی گرفتیم، البته مالک نسبت به این موضوع اعتراض و درخواست تجدید نظر داده است ولی هر حکمی که در ارتباط با این موضوع داده شود ما به صورت قاطع  اجرا خواهیم کرد.

شهردار منطقه یک تهران در پاسخ به پرسشی در ارتباط با موضوع عدم رعایت پیوست‌های ترافیکی فروشگاه‌ها و مراکز تجاری ساخته‌شده در منطقه اظهار کرد: پروانه این مراکز بر اساس طرح تفصیلی در پهنه های s و m صادر شده است و این در حالی است که این مراکز می‌بایست ملاحظاتشان را رعایت می‌کردند ولی پس از ساخته شدن مشخص شد که در برخی از این موارد بارگذاری بیش از میزان معمول در پلاک اتفاق افتاده است.

موسوی گفت: برخی از این موارد همچون اطلس مال و  پالادیوم در حال حاضر امکان تهیه پیوست ترافیکی را ندارند و ما به.دنبال آن هستیم تا در نزدیکی محل اطلس مال با اتصال خط یک بسته از بار ترافیکی این منطقه بکاهیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان