با بخور صورت پوستی جوان و زیبا داشته باشید

دو تا سه قاشق غذاخوری گیاه خشک شده بابونه را درون دو لیوان آب جوش بریزید و آن را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید. سپس صورت خود را روی این بخار بگیرید.

با بخور صورت پوستی جوان و زیبا داشته باشید

 آیا می‌دانید سابقه استفاده از بخور به زمان روم باستان باز می‌گردد؟ به دلیل خواص درمانی آن در ادامه، به شما می‌آموزیم چگونه بدون دستگاه، بخور صورت انجام دهید و از خواص گیاهان دارویی برای زیبایی پوست بهره ببرید.

بابونه ؛ دشمن جوش‌های سر سیاه
دو تا سه قاشق غذاخوری گیاه خشک شده بابونه را درون دو لیوان آب جوش بریزید و آن را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید. سپس صورت خود را روی این بخار بگیرید. مراقب باشید فاصله ایمن را حفظ کنید تا به پوست صورت‌تان آسیب نرسد. بهترین حالت آن است که صورت‌تان را به مدت 10 دقیقه بخور دهید و پس از آن صورت خود را بشویید.


زنجبیل؛برای شادابی
دو قاشق غذاخوری پودر زنجبیل را در دو لیوان آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید. سپس این محلول را در یک کاسه متوسط بریزید، روی سر خود حوله بیندازید و صورت‌تان را بالای ظرف بگیرید. 10 دقیقه در این حالت باقی بمانید. طی این مدت می‌توانید به آرامی با نوک انگشتان صورت تان را ماساژ دهید. پس از گذشت 10دقیقه می‌توانید با کمک دستمال، جوش‌های سرسفید و سرسیاه خود را خارج کنید. در مرحله بعد نیز برای بسته شدن منافذ پوست، خیار رنده شده را به‌همراه آب لیمو ترش تازه برای 5 دقیقه روی صورت قرار دهید. در آخر هم پوست خود را با آب سرد بشویید.


گلاب؛ برای مقابله با چین و چروک
پنج قاشق غذا خوری گلاب را در 100 گرم آب جوش بریزید و به مدت 10 دقیقه صورت را بخور دهید.
لیمو ترش، نعناع و جعفری؛ برای از بین بردن جوش
در 0.5 لیتر آب مقداری نعناع و جعفری تازه بریزید، سپس پوست نصف یک لیمو ترش تازه را به آن اضافه کنید و بجوشانید. صورت خود را با بخار این محلول بخور دهید.

به یاد داشته باشید قبل از بخور باید صورت خود را با صابونی ملایم و بدون عطر که برای پوست شما مشکل ایجاد نمی‌کند، تمیز کنید. اگر پوست حساسی دارید یا دچار بیماری‌های عفونی فعال پوستی هستید، بی خیال بخور شوید. اگر پوست خشکی دارید، بلافاصله از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

منبع : خراسان

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان