چگونه دوباره عاشق همسرتان شوید؟

افرادی که ازدواج را یک مقصد یا هدف می‌بینند بیشتر ممکن است دچار سرخوردگی و ناامیدی شوند. این افراد بعد از ازدواج وقتی که شور و هیجانات اولیه فروکش می‌کند، تعجب می‌کنند: «من چطور این آدم آزاردهنده را برای ازدواج انتخاب کردم که این همه با من متفاوت است؟!»

چگونه دوباره عاشق همسرتان شوید؟
افرادی که ازدواج را یک مقصد یا هدف می‌بینند بیشتر ممکن است دچار سرخوردگی و ناامیدی شوند. این افراد بعد از ازدواج وقتی که شور و هیجانات اولیه فروکش می‌کند، تعجب می‌کنند: «من چطور این آدم آزاردهنده را برای ازدواج انتخاب کردم که این همه با من متفاوت است؟!»

آیا ازدواج را یک مقصد می‌دانید یا یک مسیر؟ اگر ازدواج را به عنوان یک مسیر می‌بینید پس احتمال اینکه موفق شوید خیلی بیشتر است. افرادی که ازدواج را یک مقصد یا هدف می‌بینند بیشتر ممکن است دچار سرخوردگی و ناامیدی شوند. این افراد بعد از ازدواج وقتی که شور و هیجانات اولیه فروکش می‌کند، تعجب می‌کنند: «من چطور این آدم آزاردهنده را برای ازدواج انتخاب کردم که این همه با من متفاوت است؟!»

چگونه دوباره عاشق همسرتان شوید

همسران می‌توانند همدیگر را آزار بدهند

آدمها به طور کلی رفتارهای آزاردهنده نسبت به هم کم ندارند، پس کسی را برای ازدواج انتخاب کنید که کمترین آزار را به شما برساند. اگر ازدواج را یک مسیر ببینید، درک خواهید کرد که همه‌ی ازدواج‌ها تجربیات خوشایند و ناخوشایند دارند. وظیفه‌ی ما این است که مدام در حال یاد گرفتن مهارت‌هایی باشیم که بدانیم چطور با چالش‌های زندگی موثرتر برخورد کنیم و چگونه رویکردی را در پیش بگیریم که رشد ما را هم به عنوان یک فرد و هم به عنوان یک زوج در بر داشته باشد.

ازدواج به عنوان تجربه‌ای برای رشد

ازدواج را مانند یک مسیر دیدن یعنی اینکه بدانید زندگی مشترک نیاز به صرف روزانه‌ی انرژی برای حفظ سطح ایده‌آلی از هیجانات و تغذیه‌ی روحی و عاطفی دارد. اگر تمرین روزانه برای تقویت پیوند زناشویی‌تان را تبدیل به یک عادت کنید، خیلی ساده‌تر خواهد شد و می‌توانید به روتین‌هایی دست پیدا کنید که ارتباط صمیمی‌تان با همسرتان به طور مطلوب حفظ شود. اگر چنین کنید، شور و هیجان وارد رابطه‌تان شده و زندگی را بدون همسرتان تصور هم نمی‌توانید بکنید.

یاد بگیرید که تفاوت‌های‌تان را بپذیرید و به آنها احترام بگذارید. برای برقراری یک ارتباط مثبت و سازنده و برای اینکه در نوع خودتان بهترین باشید، باید بتوانید ازدواج را یک مسیر ببینید نه یک مقصد.

ازدواج ماهیتی متغیر دارد

اگر بپذیرید که ازدواج و زندگی مشترک یک پدیده‌ی ثابت نیست بلکه مدام در حال تغییر است، می‌توانید از هم حمایت کرده و به هم کمک کنید تا هر دوی‌تان رشد کرده و رابطه‌تان را هر روز بهتر کنید. می‌توانید دقت و حساسیت‌تان را نسبت به نیازها و خواسته‌های همسرتان بیشتر کنید و ضمنا نسبت به خواسته‌ها و هدف‌های خودتان نیز آگاه‌تر شوید. ما انسان‌ها این توانایی را داریم که بدون اینکه خودمان را فراموش یا گم کنیم، به نیازها و رویاهای یک نفر دیگر هم اهمیت بدهیم.

حفظ شادی یک زندگی مشترک بدون تردید به بلوغ فکری نیاز دارد. ما برای اینکه موفق شویم نیاز داریم که توافق و مدارا کنیم و طبق شرایط، انعطاف پذیر باشیم نه اینکه ازدواج را مقصدی ببینیم که با رسیدن به آن، دیگر احساس مسئولیت نکنیم و همه چیز را رها نماییم. زن و مرد هر دو باید به هم در حفظ تعادل زندگی مشترک کمک کنند و فراز و نشیب‌ها را با هم پشت سر بگذارند. مطمئنا انتخاب هوشمندانه‌ی شریک زندگی، اولین قدم مهم است اما مهم‌تر از آن، حفظ پویایی زندگی زناشویی است که رابطه را ماندگار می‌کند. مانند یک مسیر دانستن زندگی مشترک، این امکان را به شما می‌دهد که دوباره و دوباره عاشق همسرتان شوید.

دو نفره‌های‌تان را پرُرنگ‌تر کنید

شاید توصیه‌ی مسخره‌ای به نظر برسد اما واقعا موثر است و به همین دلیل هم زیاد تکرار می‌شود. شما و همسرتان هر چقدر هم که مشغله‌ی کار و زندگی و بچه‌ها را داشته باشید، باز هم باید برای اوقات دو نفره‌تان ارزش قائل باشید و به هیچ قیمتی آن را از دست ندهید. با هم به دور از چشم بچه‌ها جاهایی که دوست دارید بروید و شور و حال دوران آشنایی‌تان را بارها و بارها زنده کنید.

با هم حرف بزنید

چگونه دوباره عاشق همسرتان شوید

این توصیه هم احتمالا خنده دار به نظر می‌رسد اما واقعیت این است که متاسفانه بیشتر زن و شوهرها به غیر از حرف‌های روزمره حرف دیگری برای گفتن به هم ندارند. بیشتر افراد با دوستان و همکاران خود زیاد گفتگو می‌کنند و گپ می‌زنند اما برای همسران خود که باید بهترین دوستان‌شان باشند انگار حرفی ندارند. آیا روزهایی را به یاد می‌‌آورید که در حال آشنایی بودید و زیاد با هم گپ می‌زدید؟ حتما در مورد رویاها و نقشه‌های آینده‌تان، ترس‌ها و امیدهای‌تان زیاد حرف می‌زدید. بسیار خب، باز هم این کار را بکنید و فراموش نکنید که واقعا با تمام وجودتان به هم گوش بدهید.

رمانتیک باشید

آخرین باری که با همسرتان عشقبازی کردید به خاطر دارید؟ رمانتیک بودن ممکن است برای هر زوجی تعریف خاصی داشته باشد اما وجه مشترک همه‌ی این تعاریف، توجه و عشق ورزی نسبت به همسر است. شیوه‌ی رمانتیک خودتان را پیدا کنید و از آن لذت ببرید.

خیلی از خانم‌ها به اشتباه تصور می‌کنند مرد باید همیشه آغازکننده باشد اما خوب است بدانید که مردها نیز نیاز دارند که با عشق و علاقه‌تان غافلگیرشان کنید و پیشقدم برای عشقبازی باشید. اساس عشقبازی احترام و توجه است و مرد و زن به یک اندازه به آن نیاز دارند.

خوبی‌های همسرتان را به رُخش بکشید

این هم یکی از عادت‌های فراموش شده در زندگی شلوغ و پرهیاهوی امروز است. همه‌ی آدمها خوبی‌هایی دارند که باید از سوی دیگران دیده و تحسین شود. بین همسران این عادت بسیار باارزش است و تحسین همسر احساسی در وجود فرد ایجاد می‌کند که تحسین هیچکس دیگری چنین تاثیری ندارد.

بهترین دوست همسرتان باشید

سعی کنید آنقدر با همسرتان صمیمی باشید که هر وقت نیاز به مشورت و همفکری داشت سراغ شما بیاید. شما می‌توانید با جلب اعتماد همسرتان بدون اینکه از او انتقاد کنید بهترین دوست او بشوید و کمکش کنید به هدف‌هایش برسد.

با هم بخندید و خوش بگذارنید

با هم فیلم‌های خنده دار نگاه کنید و بخندید و از لحظات‌تان لذت ببرید. چیزهایی هم هستند که فقط شما دو نفر آن را می‌فهمید و به آن می‌خندید. یادتان نرود زن و شوهرهایی که با هم می‌خندند با هم می‌مانند.

برای محبت کردن به دنبال بهانه نباشید

آغوش و بوسه فقط برای اتاق خواب نیست. هر زمانی از روز و در هر موقعیتی می‌توانید همسرتان را با بوسه و آغوش‌تان غافلگیر کنید. تماس فیزیکی از بهترین راه‌های صمیمیت میان زوج‌هاست.

وقتی همسرتان عصبانی است واکنش نشان ندهید

وقتی همسرتان از چیزی عصبانی است و پرخاش می‌کند با مقابله به مثل کردن واکنش نشان ندهید. صبر کنید تا عصبانیت‌ او فروکش کند و آرام شود. در واقع سکوت شما او را زودتر آرام می‌کند و متوجه اشتباهش خواهد شد. این کار شما احترام‌تان را پیش او بیشتر می‌کند. اختلافات و چالش‌های زندگی مشترک، محکی برای عمق پیوند و کیفیت رابطه‌تان هستند.

وسوسه‌ی انتقاد از همسرتان را کنترل کنید

اگر یاد بگیرید که خوبی‌های همسرتان را ببینید، دست از انتقاد و سرزنش همسرتان برخواهید داشت. و وقتی انتقاد کردن را کنار بگذارید، می‌توانید خوبی‌های همسرتان را ببینید. اگر تصمیم بگیرید دوباره عاشق همسرتان شوید، خوبی‌های او مثل روز اول پُررنگ‌تر شده و کمتر روی ضعف‌هایش تمرکز خواهید کرد.

بدگمان نباشید

فرض کنید همسرتان به شما پیشنهاد می‌کند چند روزی به خانه‌ی پدر و مادرتان بروید. او این توصیه را با هدف استراحت دادن به شما کرده است اما شاید شما تصور کنید که او قصد دارد شما را از خانه دور کند تا چند روزی با دوستانش خوش بگذارند. فورا فرضیه سازی نکنید و به همسرتان بدگمان نشوید. شما باید آنقدر عاقل باشید که عقیده و طرز فکر همسرتان را بشناسید.

همسرتان را همان طوری که هست بپذیرید

همه‌ی ما عادت‌های خوب و بد داریم و خود شما هم از این قاعده مستثنی نیستید. شاید همسرتان اغلب فراموش می‌کند قبل از خروج از خانه چراغ‌ها را خاموش کند. یا شاید خود شما عادت دارید دمپایی‌های دستشویی را خیس کنید. این تفاوت‌های جزئی چیزی نیستند که بابت آنها شخصیت هم را زیر سوال ببرید یا بحث و دعوا راه بیندازید. البته خیلی خوب است که تلاش کنیم بهتر باشیم اما قبول کنید که هیچکس ایده آل نیست. همسرتان را همان طوری که هست دوست داشته باشید.

اشتباه همسرتان را به او گوشزد کنید اما مراقب کلمات‌تان باشید

مهربان بودن با همسر و خوش رفتاری با او به این معنی نیست که رفتارهای نادرستش را ندیده بگیرید. اگر به شما ثابت شده که همسرتان مرتکب خطایی شده است باید با او مقابله کنید. از او بپرسید چرا چنین کاری کرده است اما قبل از آن، اول مطمئن شوید که اشتباه نمی‌کنید و بعد چیزهایی که می‌خواهید بگویید را بررسی کنید. از کلمات درست برای انتقال پیام‌تان استفاده کنید و احساس‌تان را نسبت به خطایی که کرده به زبان بیاورید.

همین که این مطلب را تا اینجا خوانده‌اید و تلاش‌تان را می‌کنید تا عشق‌تان را تر و تازه نگه دارید نشان می‌دهد که در مورد رابطه‌تان جدی هستید و برای خودتان و همسرتان ارزش قائلید. پس تلاش‌تان را با تمرین کردن نکاتی که گفتیم ادامه دهید و دوباره بیشتر و بیشتر عاشق همسرتان شوید.

منبع : برترینها

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان