ماهان شبکه ایرانیان

چگونه بعد از بحث کردن آرام شویم

بعد از بحث کلامی با یک فرد، ممکن است همچنان آرام نشده باشید و نسبت به فرد احساس بدی داشته باشید.

 برای ایجاد رابطه ای عادی با فرد مورد نظر باید به قدر کافی آرام باشید. با این چگونه همراه باشید تا با روش های آرام شدن و کنترل خویشتن بعد از بحث آشنا شوید.

 

۱. از موقعیت مورد نظر دور شوید.

از مهم ترین گام های آرام شدن بعد از بحث دور شدن از شرایطی است که شما را به یاد آن می اندازد. به جای دیگری بروید و به منظره های دیگری نگاه کنید. سعی کنید به چیزهایی نگاه کنید که شما را از فکر کردن به بحث دور میکند.

 

۲. از طریق فعالیت های آرامش بخش خشم خود را تخلیه کنید.

برخی فعالیت ها مثل نوشتن خاطرات روزانه، درست کردن یک چیز هنری برای تخلیه ی احساسات، باغبانی و کندن علف های هرز، درددل با حیوان خانگی (مطمئن شوید کسی آن دور و بر نیست) از راهکار های خوب است. می توانید با یک دوست صمیمی هم در این رابطه صحبت کنید. اگر نمی خواهید فرد مورد بحث را بدنام کنید و تصویر بدی از وی بسازید، همه چیز را بدون ذکر نام برای دوستتان تعریف کنید. به هر حال روزی شما دو نفر آشتی می کنید، اما تصویر همسر یا آشنای شما برای همیشه در ذهن دوستتان خراب شده است.

 

۳.  بیرون بروید و قدم بزنید.

اگر ماندن در خانه و حرف زدن در تخلیه ی عصبانیت کاری برای شما نمی کند از منظره های اطراف لذت ببرید و سعی کنید به زیبایی های دور و اطراف فکر کنید.

قدم زدن

 

۴. یک حمام گرم بگیرید.

یک لیوان چای یا قهوه ی داغ بنوشید و استراحت کنید. حتما بعد از یک بحث طولانی به قدری خسته هستید که این کار باعث شل شدن عضلات و آرامش اعصاب می شود.

 

۵. برنامه ی تلویزیونی مورد علاقه ی خود را ببینید.

سعی کنید برنامه های خنده دار را انتخاب کنید. اغلب پیش می آید که وقتی عصبانی هستید، از شانس بد برنامه ی تلویزیونی شما هم به بحث و دعوا می پردازد یا فیلمی در مورد دعوای زوجین پخش میکند. خیلی بدشانسی می خواهد، اما متاسفانه زیاد پیش می آید. کانال را عوض کنید و هر چیزی به غیر از این موضوع را تماشا کنید، حتی مستندی در مورد قورباغه های جنگل های آمازون.

 

۶ . به کارهای منزل بپردازید.

شستشو و سابیدن ظروف تاثیر خوبی در تخلیه ی خشم دارد. تمیز کردن منزل و مرتب کردن اتاق ها و کمدها به ذهن آشفته ی شما پس از بحث نظم می دهد. در حین کار هم می توانید خود را تخلیه کنید و هم به صورت بی طرف و در آرامش و سکوت به کارهای خود فکر کنید.

خانه داری

 

۷. به دوستتان زنگ بزنید و در مورد چیزهای خنده دار، هر چیزی به جز آن بحث، صحبت کنید.

اگر دوستی ندارید که با او درددل کنید و فردا موضوع را از دهان همه نشنوید، از او استفاده ی بهینه ی دیگری بکنید. به هر حال شاید بتوانید از خاطرات گذشته حرف بزنید و کمی بخندید. یا حتی بهتر، شاید بتوانید قرار یک سینما بگذارید.

 

۸. فکر کنید.

بعد از اینکه کمی آرام شدید، در مورد بحث و علل وقوع آن فکر کنید. احتمالا الان که کمی از بحث گذشته و آرام تر شده اید، می توانید به جای دیدی احساساتی، دیدی بی طرف داشته باشید. با این حال سعی کنید در حین فکر کردن به بحث دوباره عصبانی نشوید.

 

۹. سعی کنید مصالحه کنید.

وقتی خوب به علل وقوع بحث به صورت بی طرف فکر کردید، به راه حل های رفع تنش بین خود و فرد مورد نظر فکر کنید. سعی کنید با او کنار بیایید. با این حال تنها زمانی سعی کنید مجددا به بحث اشاره کنید که فرد مقابل هم آرام شده است. در غیر این صورت مجددا بحث بالا می گیرد.

مصالحه کردن

 

۱۰. با شخص ثالثی در این رابطه مشورت کنید.

اگر به توافق نرسیدید، با فرد مورد نظر به این نتیجه برسید که هر کس می تواند نظر خود را در این رابطه داشته باشد.

 

۱۱. به کارهای تفریحی بپردازید.

اگر مسئله آنقدر مهم نیست و تا حدی حل شده است و فقط کمی دلخوری مانده است، پیشنهاد انجام کاری لذت بخش را به فرد مورد نظر بدهید. رفتن به یک گردش یک روزه یا پیک نیک، انجام تعمیرات در خانه یا رفتن به شهربازی در این حالت به ایجاد پیوند مجدد بین شما کمک می کند.فعالیت های خنده دار حس خشم، نفرت و عصبانیت را از وجود شما دور می کند.

 

۱۲. کینه جو نباشید.

بعد از تمام شدن بحث و صحبت کردن در مورد آن هر دو آن را دفن کنید. بعد از هر بار شروع مجدد بحث به بحث ها و مشکلات قبلی اشاره نکنید. در حین کارهای روزانه یا وقتی تنها هستید به مشکلات و بحث های خود با همسر یا آشنایان فکر نکنید. این کار باعث بروز احساسات منفی در شما می شود و وقتی با او روبه رو می شوید دچار نوعی حس عصبانیت فروخورده هستید که هر لحظه و با هر محرکی ممکن است فوران کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان