کشتی دربستی و میهمانی روی دریا؛ تفریحات جدید پول‌دار‌ها

بازار تور‌های دریایی این روز‌ها داغ شده است. تور‌هایی که البته قیمت‌های گزافی دارند و مخاطب‌شان پول‌دار‌ها هستند. پول‌دار‌هایی که میهمانی‌هایشان را روی دریا برگزار می‌کنند یا شب‌ها روی عرشه و در سکوت دریا ماهیگیری می‌کنند.

روزنامه شهروند - پریسا اسلام‌زاده: بازار تور‌های دریایی این روز‌ها داغ شده است. تور‌هایی که البته قیمت‌های گزافی دارند و مخاطب‌شان پولدار‌ها هستند. پولدار‌هایی که میهمانی‌هایشان را روی دریا برگزار می‌کنند یا شب‌ها روی عرشه و در سکوت دریا ماهیگیری می‌کنند.

شرکت‌های برگزار‌کننده این تور‌ها که در فضای مجازی تبلیغات پروپیمانی راه انداخته‌اند، حتی کسانی را که شنای معمولی بلد نیستند، به زیر دریا می‌برند، تا دنیای شگفت‌انگیز آن را تماشا کنند و البته شرط آن‌ها بلدبودن شنا یا غواصی نیست، شرط فقط پول است!

میهمانی روی دریا

اجاره کشتی‌های خصوصی خلیج‌فارس و برگزاری میهمانی وسط دریا یکی از تب‌های رایج این روز‌های پولدارهاست که بازارش حسابی در فضای مجازی داغ شده است.

شما می‌توانید بخشی یا تمام صندلی‌های هواپیما را برای میهمانان‌تان رزرو کنید و آن‌ها را به یک میهمانی مفصل میان آب‌های نیلگون خلیج‌فارس دعوت کنید. قیمت تور هم به تعداد میهمانان‌تان و مسافت شهرتان تا کیش بستگی دارد و البته برای هر ساعت اجاره کشتی هم باید حداقل 3‌میلیون تومان پرداخت کنید.

کشتی دربستی ویژه پولدارها

البته این رقم فقط برای اجاره کشتی و ناخداست و اگر می‌خواهید در طول این یک ساعت یا حتی بیشتر، مراسم‌هایی مثل تولد، سالگرد ازدواج و … را داشته باشید، باید هزینه‌های جداگانه‌ای بابت سرو غذا، میوه، کیک و هر چیزی که مدنظرتان باشد، پرداخت کنید. اگر صد میهمان داشته باشید و برای هر میهمان حداقل 400‌هزار تومان بلیت رفت و برگشت کیش رزرو کنید، تا همین جای کار هزینه‌تان حدود 40‌میلیون تومان تمام می‌شود.

فرض کنید میهمانان‌تان 5 ساعت روی آب باشند. در این‌جا حداقل هزینه اجاره کشتی 15‌میلیون تومان می‌شود. چیزی حدود 10‌میلیون تومان هم برای پذیرایی و خدمات در نظر بگیرید، در مجموع چیزی حدود 70 – 60‌میلیون تومان حداقل هزینه میهمانی‌تان روی دریا می‌شود.

ماجرای این کشتی‌های تفریحی و خصوصی که این روز‌ها حسابی بین قشر مرفه جامعه تبدیل به تبی فراگیر شده‌اند، در نوع خود جالب توجه هستند.

این کشتی‌های تفریحی فقط در جزیره کیش کرایه داده می‌شوند و سازوکار آن‌ها هم به این شکل است که شرکت‌های تفریحی که در جزیره کیش تاسیس شده‌اند، بین صاحبان کشتی‌ها و متقاضیان واسطه هستند و به صورت آنلاین و حضوری این کشتی‌ها را اجاره می‌دهند.

از شمع‌آرایی در کشتی تا ماهیگیری با موسیقی!

یکی از معروف‌ترین و لاکچری‌ترین تفریحاتی که در جزیره کیش می‌توان آن را انتخاب کرد، کرایه همین کشتی‌های تفریحی و خصوصی است. قیمت کرایه این کشتی‌ها به صورت خصوصی از ساعتی 3‌میلیون تومان آغاز می‌شود و شما در یک کشتی ساکن می‌شوید که امکاناتش ممکن است از امکانات خانه‌تان هم کامل‌تر باشد. این کشتی‌های خصوصی معمولا از امکاناتی مثل اتاق‌خواب، آشپزخانه دارای مایکروفر، گاز، یخچال، سینک ظرفشویی و میز و مبلمان ناهارخوری، سرویس بهداشتی، سالن نشیمن، سکوی شیرجه و ماهیگیری، عرشه طبقه بالا با مبلمان و میز برخوردار هستند.

این کشتی‌ها از تمام امکانات ایمنی مثل جلیقه و حلقه‌های نجات، بی‌سیم و مکان‌یاب ماهواره‌ای برخوردار هستند و کرایه‌کننده کشتی حتی می‌تواند مکان و جهت حرکت را هم انتخاب کرده و آن را به اطلاع ناخدا برساند.

هزینه شمع‌آرایی برای سالن نشیمن یا اتاق خواب حدود یک‌میلیون و 500‌هزار تومان، گل‌آرایی برای یک اتاق 2‌میلیون و 500‌هزار تومان و میوه‌آرایی بین یک و نیم‌میلیون تا 3‌میلیون تومان می‌شود. اگر تمایل به پخش موسیقی زنده روی عرشه کشتی داشته باشید هم ما می‌توانیم به شما گروه پیشنهاد دهیم که برای اجرای یک ساعت موسیقی زنده بین 2 تا 3‌میلیون تومان دستمزد می‌گیرند.

این کشتی‌ها ظاهری بسیار لوکس و جذاب دارند و حتی در آن‌ها می‌توان مراسم‌های مختلف مثل سورپرایز، جشن تولد، عروسی، سالگرد یا هر مناسبت دیگری را برگزار کرد. امکان گل‌آرایی، تهیه وعده غذایی، میان‌وعده، میوه‌آرایی، شمع‌آرایی، تزیینات با بادکنک، کیک تولد، فینگرفود یا هر نوع امکاناتی که مدنظر داشته باشید، وجود دارد که البته هزینه این خدمات کاملا مجزا از کرایه کشتی است.

کشتی دربستی ویژه پولدارها

جالب است بدانید در این کشتی‌های لوکس تفریحی امکاناتی مثل سکوی دایو (شیرجه) و ماهیگیری نیز پیش‌بینی شده، حتی می‌توانید بخت و اقبال‌تان برای ماهیگیری را هم در این کشتی‌های تفریحی و لوکس امتحان کنید. اگر به پخش موسیقی زنده هم علاقه دارید، می‌توانید از شرکتی که اقدام به خرید بلیت کرده‌اید، بخواهید این امکانات را برایتان فراهم کنند که البته باید هزینه‌ای میلیونی برای چنین خدماتی پرداخت کنید.

وقتی از مسئول پذیرش شرکتی که برای گرفتن این اطلاعات با آن تماس گرفته‌ام، می‌پرسم هزینه تفریح یک ساعته با این کشتی‌ها به همراه سرو غذا و خدماتی مثل شمع آرایی، بادکنک‌آرایی و پخش موسیقی زنده چقدر می‌شود، پاسخ می‌دهد: «همه چیز بستگی به انتخاب شما دارد. هزینه شمع‌آرایی برای سالن نشیمن یا اتاق خواب حدود یک‌میلیون و 500‌هزار تومان، گل‌آرایی برای یک اتاق 2‌میلیون و 500‌هزار تومان و میوه‌آرایی بین یک و نیم‌میلیون تا 3‌میلیون تومان می‌شود.

اگر تمایل به پخش موسیقی زنده روی عرشه کشتی داشته باشید هم ما می‌توانیم به شما گروه پیشنهاد دهیم که برای اجرای یک ساعت موسیقی زنده بین 2 تا 3‌میلیون تومان دستمزد می‌گیرند و اگر هم خودتان بخواهید گروه یا فرد مورد نظرتان را انتخاب کنید، ما فقط حدود یک‌میلیون تومان بابت استفاده از امکانات کشتی از شما پول می‌گیریم. سفارش کیک، غذا و بقیه موارد هم اگر بخواهید می‌توانید خودتان تهیه کنید، اگر هم نه که ما به انتخاب شما سفارش می‌دهیم و هزینه را از خودتان می‌گیریم.»

با این شرایط با یک حساب سرانگشتی به این نتیجه می‌رسیم که حدود 3 ساعت تفریح در کشتی‌های خصوصی با خدماتی مثل شمع‌آرایی و گل‌آرایی و غذا و کیک و بقیه موارد حتی می‌تواند تا 20‌میلیون تومان برایتان آب بخورد!

کشتی دربستی و میهمانی روی دریا؛ تفریحات جدید پول‌دار‌ها

دنیای زیرآب برای غواص‌های غیرحرفه‌ای

علاوه بر کشتی‌های تفریحی خصوصی که می‌توانید در جزیره کیش آن‌ها را اجاره کنید، قایق‌های لوکس و تفریحی هم هستند که البته خصوصی نیستند، اما می‌توان آن‌ها را هم جزو تفریحات لاکچری در جزیره کیش معرفی کرد. این قایق‌ها امکاناتی مثل وسایل ماهیگیری و غواصی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند و گشت‌های دریایی هم دارند.

جت اسکی

هزینه این قایق‌ها از ساعتی یک‌میلیون تومان است که بسته به نوع قایق و امکانات آن‌ها قیمت‌ها بالاتر هم می‌رود، اما قیمت ورودیه به همراه یک ساعت گشت‌وگذار با این قایق‌ها از یک‌میلیون تومان آغاز می‌شود.

اگر هم بخواهید به صورت اختصاصی و انفرادی در آب‌های خلیج‌فارس غواصی کنید، می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای بین 100 تا 150‌هزار تومان برای هر ساعت این تفریح هیجان‌انگیز را انتخاب کنید. شرکت‌های تفریحی وسایل غواصی و تجهیزات و امکانات لازم را در اختیارتان قرار می‌دهند. این شرکت‌ها به شما پیشنهاد فیلمبرداری و عکسبرداری هنگام غواصی را هم می‌دهند که هزینه هر ساعت فیلمبرداری و عکسبرداری از این تفریح لاکچری ساعتی 50 تا 100‌هزار تومان است.

اسکوتر دریایی

کشتی دربستی ویژه پولدارها

اسکوتر دریایی هم یکی دیگر از تفریحات لاکچری در آب‌های خلیج‌فارس است. شرکت‌های تفریحی که این روز‌ها یکی پس از دیگری در جزیره کیش تاسیس می‌شوند، با تبلیغات فراوان و ادعای این‌که بهترین لحظات تفریحی را برای مسافران جزیره فراهم می‌کنند، در رقابت با همدیگر هستند، تا بیشترین مشتری را داشته باشند. یکی دیگر از تفریحات گرانقیمت و ویژه که تازگی‌ها در کیش مد شده و طرفداران زیادی دارد، استفاده از اسکوتر دریایی است.

اسکوتر زیر دریایی، دستگاهی است که بدون نیاز به تجربه غواصی حمل وسایل غواصی یا گواهینامه‌های حرفه‌ای مربوطه می‌توانید به اعماق دریای نیلگون کیش رفته و از دنیای رنگارنگ شگفتی‌های زیر آب لذت ببرید. هزینه استفاده از این دستگاه برای یک تور یک ساعته، درحال حاضر 200‌هزار تومان است که البته اگر بخواهید به اعماق آب بروید یا مسافت‌های دورتری را تجربه کنید، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

گشت شبانه با کشتی‌ها

گشت تفریحی شبانه با کشتی در خلیج‌فارس در ساعات پایانی شب آغاز می‌شود و تا پاسی از شب هم ادامه دارد. این کشتی‌های شبانه با آپشن‌هایی مثل گشت‌های دریایی آکواریومی، پخش موسیقی زنده و بازدید از سایت ماهی‌های آکواریومی یا سایت لاک‌پشت‌ها ازجمله آپشن‌های این کشتی‌ها هستند که البته آپشن‌های دیگر هم قیمت‌های بلیت این کشتی را افزایش می‌دهد. بلیت این کشتی‌ها از ساعتی 150‌هزار تومان آغاز می‌شود و همان‌طور که گفتیم بسته به امکانات و ساعتی که بخواهید در کشتی حضور داشته باشید، قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان