در راستای توسعه فعالیتهای اقتصادی گروه تجاری میتسوبیشی موتورز (Mitsubishi Motors Corporation) و پس از مذاکرات به عمل آمده در سال 1389 با این شرکت به منظور واردات خودروهای سواری، شرکت آرین موتور پویا (سهامی خاص) با بهرهگیری از منابع مالی لازم، نیروهای متخصص و استفاده از رویکردهای نوین مدیریتی نسبت به اخذ نمایندگی رسمی شرکت میتسوبیشی موتورز در سال 1390 اقدام نمود و به تبع آن زیر ساختهای لازم در حوزههای فروش و خدمات پس از فروش به منظور استفاده مشتری ایرانی از فنّاوری، امنیت و رفاه خودروهای این برند تجاری معتبر ژاپنی باسابقه درخشان در ایران در مرحله اول ایجاد گردید و بومیسازی این فناوری جز چشم انداز فعالیتهای شرکت در آینده قرار گرفت.
شرکت آرین موتور، نماینده رسمی میتسوبیشی در ایران، قصد دارد طرح بهینه سازی سرویس های ادواری خودروهای میتسوبیشی که حاصل تجربیات فنی، نظرات مشتریان گرامی و نیز عاملیت های مجاز است را از تاریخ 98/07/06 در عاملیت های مجاز سراسر کشور اجرا نماید. هدف از این طرح، افزایش رضایت مندی مشتریان و سلامت خودروهاست. در این طرح سرویس های ادواری تمامی خودروهای میتسوبیشی به 5000 کیلومتر یا 4 ماه تغییر می یابد. مشتریان گرامی جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانند به نزدیکترین نمایندگی خدمات پس از فروش شهر خود مراجعه فرمایند.
این طرح مزایای مختلفی دارد، از جمله کاهش فاصله بررسی قطعات و انجام سرویسهای دورهای، که باعث تشخیص سریعتر و راحتتر خرابیهای احتمالی شده و از سرایت آن به دیگر قطعات خودرو جلوگیری میکند. در چک لیستهای جدیدی که آرین موتور تدوین نموده است، آیتمهای غیر ضروری و اضافه حذف شده که این مورد باعث افزایش بهرهوری سرویس های ادواری، کاهش زمان توقف خودرو در عاملیت و نیز افزایش سلامت خودرو خواهد گردید. در نهایت به منظور افزایش رضایت مشتریان، اجرت و قطعات مصرفی در هر سرویس دوره ای کاهش یافته است.
همچنین باید اشاره کرد که باطری بعضی از خودروهای شاسیبلند هیبریدی زیر کابین سرنشین نصب میشوند (همچون میتسوبیشی اوتلندر PHEV که در ایران نیز حضور دارد) لذا شرکت عرضهکننده به خریداران این نوع شاسیبلندها توصیه میکند که با این خودرو به آفرود نروند زیرا در صورت وارد شدن ضربهای حتی اندک به زیر خودرو، ممکن است باطریها صدمه شدیدی ببینند.