طرز تهیه کمپوت گلابی خانگی خوش طعم و نکاتی که نباید فراموش کنید

در این مطلب با طرز تهیه کمپوت گلابی آشنا خواهید شد که امیدواریم از تهیه این نوع کمپوت در منزل نهایت لذت را ببرید و بتوانید با توجه به نکات ذکر شده کمپوتی خوش طعم را در منزل تهیه کنید.

طرز تهیه کمپوت گلابی خانگی خوش طعم و نکاتی که نباید فراموش کنید

یکی از بهترین روش ها برای استفاده از میوه های انباشته شده در یخچال و جلوگیری از خراب شدن آن ها تهیه کمپوت به کمک این میوه ها است. کمپوت گلابی از انواع کمپوت های پرطرفدار و بی نظیر می باشد و شما می توانید این نوع کمپوت را در منزل به راحتی تهیه نمایید. در طرز تهیه کمپوت گلابی از شکر و گلابی و گلاب و سرکه و آبلیموی طبیعی و تازه استفاده می شود.

کمپوت سیب و کمپوت موز و کمپوت شلیل و کمپوت گلابی از انواع روش ها برای تهیه کمپوت می باشند و شما می توانید این نوع کمپوت های خوشمزه را در منزل به راحتی تهیه کنید.

دستور تهیه کمپوت گلابی

مواد لازم

  • گلابی : 3 کیلوگرم
  • شکر : 510 میلی لیتر
  • آب لیموترش تازه : دو قاشق غذاخوری
  • آب : 1.5 لیتر

طرز تهیه کمپوت گلابی در منزل

برای تهیه کمپوت گلابی ابتدا شیشه هایی را که می خواهید کمپوت را در آن ها نگه دارید با آب داغ بشویید تا ضدعفونی شوند سپس آن ها را خشک کنید. درب های شیشه ها را درون قابلمه آب جوش قرار دهید و اجازه دهید تا روی حرارت ملایم شعله گاز بجوشند سپس حرارت گاز را کم کنید و اجازه دهید تا درب شیشه ها به حالت نیم جوش به مدت 5 دقیقه دیگر نیز درون آب باقی بمانند و بعد از مدت زمان ذکر شده درب بطری ها را از درون آب جوش بیرون آورید.

جوشاندن درب بطری ها

در مرحله بعدی طرز تهیه کمپوت گلابی شیشه ها را درون قابلمه قرار دهید سپس قابلمه را روی حرارت گاز با شعله زیاد قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد و بعد از اینکه آب به دمای جوش رسید حرارت گاز را کم کنید و اجازه دهید شیشه ها به مدت 10 دقیقه دیگر نیز درون آب جوش بمانند.

روش تهیه کمپوت گلابی

اگر در منزل به ماشین ظرفشویی دسترسی دارید می توانید شیشه ها را به کمک آب داغ و بدون استفاده از مواد شوینده بشویید اگر تمایل دارید از مایع ظرفشویی برای شستن شیشه ها استفاده نمایید بهتر است آن ها را به خوبی بشویید تا اثری از مواد شوینده درون شیشه ها باقی نماند.

شیشه ها و درهای آن ها را روی دستمال تمیزی قرار دهید تا خشک و خنک شوند.

خشک کردن شیشه ها

در این مرحله از طرز تهیه کمپوت گلابی باید گلابی های رسیده و سفت را انتخاب نمایید توجه داشته باشید که بهتر است گلابی ها له نباشند و لکه ای روی آن ها وجود نداشته باشید سپس پوست گلابی ها را بگیرید و آن ها را در مکانی مناسب قرار دهید.

به کمک چاقویی تیز گلابی ها را به شکل ورقه هایی ضخیم برش بزنید سپس هسته های درون گلابی ها را بیرون آورید و گوشت گلابی را در اندازه های یکسان برش بزنید.

برش زدن گلابی

درون قابلمه ای مناسب آب لیمو ترش را ریخته و گلابی ها را به آن بیفزایید توجه داشته باشید که آب لیمو ترش باید سطح گلابی ها را به صورت کامل بپوشاند تا گلابی ها سیاه و تیره نشوند.

در این مرحله از طرز تهیه کمپوت گلابی درون قابلمه شکر و آب را با یکدیگر ترکیب نمایید و قابلمه را روی حرارت گاز با شعله ملایم قرار دهید و مخلوط مواد را هم بزنید تا شکر به صورت کامل درون آب حل شود و بعد از اینکه شربت به دمای جوش رسید حرارت گاز را کم کنید و اجازه دهید تا شربت به مدت سه دقیقه به صورت نیم جوش روی حرارت گاز بماند.

شربت را به گلابی ها اضافه کنید و آن ها را با یکدیگر ترکیب نمایید و قابلمه را دوباره روی حرارت گاز با شعله ملایم قرار دهید تا شربت به دمای جوش برسد سپس حرارت گاز را کم کنید تا مواد به صورت نیم جوش به مدت چند دقیقه روی حرارت گاز بمانند سپس شعله گاز را خاموش نمایید و درب قابلمه را روی آن قرار دهید و اجازه دهید تا گلابی ها به مدت 5 دقیقه دیگر درون شربت استراحت کنند تا به صورت کامل نرم شوند.

دستور تهیه کمپوت گلابی

در این مرحله از طرز تهیه کمپوت گلابی برای کمپوت کردن گلابی ها نیز ابتدا 2/3 از قابلمه ای بزرگی را با آب پر نمایید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد سپس گلابی ها را درون شیشه بریزید تا حدود 2/3 از شیشه پر شود و با کمک صافی شربت را روی گلابی ها بریزید و شیشه را با شربت به صورتی پر کنید تا روی گلابی ها به صورت کامل پوشانده شود و حدود 1.5 سانت از بالای شیشه باقی بماند.

ریختن کمپوت گلابی در شیشه

با کمک چاقویی تیز حباب ها و هوای خالی میان مواد کمپوت را از بین ببرید و با کمک دستمال تمیزی اطراف شیشه کمپوت را تمیز کنید و درب شیشه ها را به صورت کامل ببندید تا هوا وارد شیشه ها نشود.

در مرحله آخر طرز تهیه کمپوت گلابی شیشه ها را درون قابلمه حاوی آب روی حرارت گاز قرار دهید و اجازه دهید تا آب با حرارت زیاد به دمای جوش برسد و به صورت کامل استرلیزه شود توجه داشته باشید که مدت زمان استرلیزه برای شیشه ها با اندازه
معمولی حدود 20 دقیقه می باشد.

دستور تهیه کمپوت گلابی

برای اینکه از پلمپ بودن درب شیشه ها مطمئن شوید بعد از گذشت 12 تا 24 ساعت انگشت خود را در مرکز درب شیشه ها قرار دهید و اگر انگشت شما فرو نرفت یعنی درب شیشه ها به خوبی سفت و پلمپ شده است.

دستور تهیه کمپوت گلابی خوشمزه

کمپوت گلابی خوش طعم کمپوت گلابی

نکات طلایی برای تهیه بهتر کمپوت گلابی

  • کمپوت گلابی را می توانید به مدت چند روز درون یخچال نگهداری نمایید.
  • در طرز تهیه کمپوت گلابی برای خوش طعم و خوشرنگ تر شدن کمپوت بهتر است مقداری زعفران به آن اضافه کنید.
  • به جای استفاده از آبلیمو در طرز تهیه کمپوت گلابی می توانید یک قاشق رنده پوست لیمو ترش به مواد کمپوت بیفزایید.

کمپوت گلابی خوش طعم

  • بعد از ریختن کمپوت درون شیشه ها با کمک چاقو حتما هوا را از بین مواد کمپوت از بین ببرید تا از کپک زدن آن جلوگیری شود.
  • برای جلوگیری از سیاه شدن گلابی ها بهتر است آن ها را بعد از پوست کندن درون محلول سرکه و آب قرار دهید.

روش تهیه کمپوت گلابی

در این مطلب با دستور تهیه کمپوت گلابی و نکاتی برای ایجاد طعم ایده آل آشنا شدید که امیدواریم از طعم بی نظیر این نوع کمپوت نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان