جهانگیری: با بخش خصوصی هیچ سر و سّری ندارم

خبرگزاری تسنیم: اسحاق جهانگیری امروز در مراسم افتتاح سه پروژه تولیدی و تحقیقاتی-دامی در شهرستان فیروزکوه با تأکید بر تقویت روحیه سازندگی در احیای واحدهای صنعتی و تولیدی اظهار داشت: باید قدر مدیران کشور را بدانیم که اگر روحیه مدیران به خوبی حفظ شود بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وی با تأکید بر حمایت از مدیران کاربلد در کشور تصریح کرد: هیچکس طرفدار فرد متخلف، رانتخوار و آدم فاسد نیست و هر مدیری که تخلف کرده باشد باید با او برخورد شود و از سوی دیگر نباید اجازه داد نام مدیران خوب و سالم متزلزل شود که متأسفانه گاهی تحت‌تأثیر برخی فضاسازی‌ها در کشور نام مدیران سالم را هم متزلزل کنند.

معاون اول رئیس‌ جمهور همچنین با بیان اینکه کشور برای احیا و توسعه اقتصادی هیچ راهی جز ارتقا بخش خصوصی ندارد افزود: نباید روحیه بخش خصوصی در کشور را تضعیف کرد، من خودم هیچ کار خصوصی ندارم و با هیچ بخش خصوصی هم سَر و سرّی ندارم.

جهانگیری با اشاره به ضرورت حمایت همه‌جانبه از بخش خصوصی در حوزه تولید و صنعت تصریح کرد: بخش خصوصی باید میدان‌دار واقعی عرصه تولید باشد که هر جا به بخش خصوصی سپرده شده رقابت تعیین‌کننده و شاهد تحولات بسیار بودیم.

وی در ادامه با اشاره به بازدید خود از واحدهای تولیدی در فیروزکوه گفت: ‌باید به مدیرانی کارخانجاتی که در ابتدای راه وارد حوزه صادرات و بازارهای بین‌المللی شده‌اند افتخار کرد که این مدیران و مدیرانی که در جنگ اقتصادی کنونی کشور را اداره کردند و ظرف مدت 2 سال شرایط را به جایی رسانند که بانک جهانی و صندوق جهانی پول با قاطعیت اعلام می‌کند که صنعت ما راه افتاده است سرمایه‌های این کشور هستند.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: تغییرات عمده‌ای در توانمندی صنعتی کشور ایجاد شده که باید قدردان این تغییر و تحولات بود.

جهانگیری سپس با اشاره به نقش دولت در حل مشکلات و تأمین سرمایه در گردش بخش خصوصی تصریح کرد: ما تلاش داریم تا در دولت از صنایعی که می‌توانند با سرمایه در گردش اشتغال و صادرات را افزایش دهند حمایت کنیم و بانک مرکزی وظیفه تأمین این سرمایه را برعهده دارد.

وی در پایان با اشاره به تعهد بانک مرکزی در پرداخت حدود 900 هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی و خدماتی خاطرنشان کرد: در جلسه هفته گذشته با مدیران بانک مرکزی و سایر بانک‌ها این موضوع به رئیس کل بانک مرکزی اعلام شد که علاوه بر اعتبارات روال عادی به این موضوع نیز توجه شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان