فرصت خوب برای عرضه فرآورده‌های نفتی شرکت نفت در بورس انرژی

اقبال معامله‌گران و تجار بین‌المللی از عرضه انواع فرآورده‌های نفتی پالایش و پخش در بورس انرژی فرصت طلایی برای شرکت ملی نفت ایران بوجود آورده تا گازوئیل و نفت کوره خود را نیز روانه این بازار کند.

فرصت خوب برای عرضه فرآورده‌های نفتی شرکت نفت در بورس انرژی

به گزارش ایسنا، در چهارمین روز معاملاتی در این هفته رینگ صادراتی بورس انرژی ایران شاهد عرضه انواع فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، گازوئیل، گاز مایع، رافینیت و حلال 402 با حضور تجار بین المللی این بازار بود.

در این روز 10 هزار و 500 تن نفت گاز (گازوئیل) به ارزش 4 میلیون و 912 هزار و 500 ریال با هدف صادرات به آن سوی مرزهای کشور معامله شد. همچنین 3000 تن گاز مایع (LPG) پالایش نفت لاوان به ارزش یک میلیون و 51 هزار و 500 دلار در این بازار صادراتی معامله شد. پالایش نفت تهران نیز در این روز 2500 تن گاز مایع را به ارزش 927 هزار و 500 دلار فروخت.

در نهایت 500 تن رافینیت پتروشیمی بیستون به ارزش 260 هزار دلار به مقصد بازار های بین المللی مورد معامله قرار گرفت.

گفتنی است در چهارمین روز معاملاتی این هفته  450 متر مکعب حلال 402 پالایش نفت اصفهان در رینگ بین الملل به ارزش 195 هزار و 750 دلار تسویه و محقق شد. به این ترتیب رینگ بین الملل بورس انرژی ایران در پایان معاملات  این هفته نظاره گر معاملات انواع فرآورده به ارزش 7 میلیون و 348 هزار و 250 دلار بود که با هدف صادارت به آنسوی مرزها صورت گرفته است.

موفقیت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در معاملات انواع فرآورده نفتی از طریق رینگ صادراتی بورس انرژی ایران و اقبال سایر پالایشگاه‌ها و شرکت های پتروشیمی از این بازار فرصت مناسبی برای شرکت ملی نفت ایران خواهد بود تا مطابق با قانون برنامه ششم توسعه و همچنین تکالیف قانون بودجه کل کشور، نسبت به عرضه سایر فرآورده ها از جمله گازوئیل و نفت کوره در کنار متنوع کردن روش‌های فروش نفت خام و میعانات گازی در رینگ صادراتی بورس انرژی ایران اقدام کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان