طرز تهیه سس چیلی خوشمزه و خوش طعم

طرز تهیه سس چیلی بسیار ساده می باشد، این سس یکی از انواع سس های خوشمزه و پر طرفدار می باشد که با گوجه فرنگی تهیه می شود.

طرز تهیه سس چیلی خوشمزه و خوش طعم

سس چیلی یکی از انواع سس های خوشمزه و تند می باشد که دارای عطر و طعم بی نظیری است و در آشپزی کاربرد فراوان دارد در ادامه این بخش از مطب قصد داریم طرز تهیه سس چیلی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

در مطالب قبلی شما عزیزان با طرز تهیه سس بشامل، سس انار و سس مایونز آشنا کردیم در این مقاله سعی داریم شما را با دستور تهیه سس چیلی آشنا کنیم.

روش تهیه سس چیلی

مواد لازم جهت تهیه سس چیلی

  • فلفل قرمز : شش عدد
  • آب : یک لیوان
  • شکر : دو قاشق مربا خوری
  • سرکه سیب : یک قاشق غذا خوری
  • نمک : یک دوم قاشق چای خوری

دستور تهیه سس چیلی

طرز تهیه سس چیلی

در طرز تهیه سس چیلی ابتدا فلفل های تازه را بشویید سپس کلاهک آن ها را جدا و آماده کنید، دانه های داخل فلفل ها را نیز خارج و آنها را خرد کنید، فلفل ها را داخل قابلمه که یک لیوان آب در آن ریخته اید قرار دهید و در آن را بگذارید اجازه دهید بر روی حرارت ملایم بپزد تا زمانی که فلفل ها نرم شوند.

در این مرحله از روش تهیه سس چیلی حالا با استفاده از مخلوط کن دستی فلفل ها را به شکل پوره در آورید سپس از صافی درشت رد کنید و داخل ظرف شیشه ای قرار دهید فقط دقت داشته باشید دانه فلفل یا هیچ پوست در آن باقی نمانده باشد.

در مرحله آخر از نحوه تهیه سس چیلی حالا به فلفل داخل ظرف، نمک، شکر، فلفل قرمز و سرکه سیب به میزانی که تمایل دارید تند شود اضافه کنید سپس هم بزنید و سس آماده شده را داخل شیشه های کوچک قرار دهید و در یخچال نگهداری نمایید، نوش جان.

نکته : این سس به دلیل داشتن طعم تند برای کودکان و افرادی که به فلفل و گوجه فرنگی حساسیت دارند گزینه مناسبی نمی باشد.

طرز تهیه سس چیلی با طعم بی نظیر

ضمن سپاس از همراهیتان در این نوشتار، امیدواریم از مطلب گفته شده نهایت لذت را برده باشید و این سس خوشمزه و تند را تهیه و در کنار انواع غذا های گوشتی، ساندویچ های گرم و یا به منظور طعم دار کردن گوشت کبابی و سیب زمینی استفاده کنید، اگر تمایل دارید در زمینه دسر و پیش غذا اطلاعات مفیدی کسب کنید می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان