طرز تهیه کمپوت انبه خانگی خوش طعم و خوشمزه

خوردن کمپوت انبه خاصیت های فراوانی دارد با مصرف کمپوت انبه انواع بیماری های همچون یبوست، کم خونی و تنگی نفس را رفع می کند برای ادامه مطلب و طرز تهیه کمپوت انبه همراه ما باشید.

طرز تهیه کمپوت انبه خانگی خوش طعم و خوشمزه

طرز تهیه کمپوت انبه روشی بسیار ساده دارد. اگر میوه های زیادی در منزلتان دارید که مصرف نمی کنید بهترین راه درست کردن کمپوت می باشد سعی کنید برای تهیه کمپوت از میوه های سفت استفاده کنید که له و زدگی نداشته باشد و کامل از سالم بودن آن مطمئن شوید کمپوت به دلیل ماندگاری زیادی که دارد می توان چند سالی از آن استفاده کرد. انواع کمپوت ها از جمله کمپوت سیب، کمپوت انجیر و کمپوت گلابی محبوبیت بالایی دارند. همچنین انبه به دلیل فیبری که دارد قند خون را کنترل کرده و برای بیماران دیابتی بسیار مفید می باشد. تقویت میل جنسی، ترمیم و نرمی پوست تنظیم کردن عادت ماهیانه، راحتی هضم غذا، درمان کم خونی و تقویت حافظه از خاصیت های انبه می باشد.

طرز تهیه کمپوت انبه خانگی

طرز تهیه کمپوت انبه

کمپوت همان میوه پخته شده است که اکثر بچه ها خوردن کمپوت را از میوه ی خام بیشتر دوست دارند. همچنین کمپوت هم دارای ویتامین می باشد با توجه به اینکه کمپوتها ویتامین c خود را در اثر حرارت از دست می دهند اما تولیدکنندگان برای جبران آن اسید اسکوربیک به کمپوتها اضافه می کنند دوباره این کمپوت ما به اندازه ی میوه تازه  ویتامین c خود را دارد. برای آشنایی با طرز تهیه کمپوت انبه تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

تهیه کمپوت انبه خانگی

مواد لازم برای تهیه کمپوت انبه

  •  انبه سفت 500 گرم
  •  شکر 2 قاشق غذاخوری
  •  آب انبه 2 پیمانه

دستور تهیه کمپوت انبه

ابتدا انبه خود را پوست بگیرید و خرد کنید بعد شکر روی آن بپاشید سپس در ظرفی آن را بریزید و به مدت 2 ساعت در فریزر قرار دهید آنگاه آن را بیرون آورده و آب انبه را به آن اضافه کنید بعد در شیشه را محکم ببندید و درون آب روی شعله قرار دهید توجه کنید زیر شعله را کم کنید زیرا باعث ترکیدن شیشه می شود بعد 30 دقیقه که روی حرارت گذاشتید آن را بردارید و در شیشه را باز کنید. دوباره درون آب و روی شعله قرار دهید. به مدت 30 دقیقه، سپس آن را بردارید اجازه دهید تا خوب خنک و سرد شود سپس می توانید کمپوت خود را در یخچال نگهداری کنید.

روش تهیه کمپوت انبه

 فواید مصرف میوه انبه

اگر به هر دلیلی نمی توانید میوه تازه و خام بخورید خودتان را هم از خوردن کمپوت محروم نکنید زیرا خواص و ویتامین های که کمپوت دارد و شما از آن بی خبر هستید شما از کمپوت می توانید به عنوان دسر استفاده کنید و از خواص و فایده های آن هم بهره مند شوید.

طرز درست کردن کمپوت انبه

  •  با خوردن انبه سردرد، تنگی نفس، سرفه همه را از بین می برد.
  •  با خوردن انبه حرارت بدن را کاهش داده و باعث می شود تب را پایین بیاورد.
  •  با خوردن انبه رنگ صورت درخشان می شود و بوی بد دهان را از بین می برد.
  •  مصرف کردن انبه باعث می شود که سرماخوردگی را معالجه کند.
  •  مصرف انبه ادرار آور می باشد.
  •  انبه تمیز کننده خون می باشد.
  •  خوردن انبه به دلیل مقوی بودنش باعث می شود که بدن را تقویت کند.
  •  با خوردن انبه عطش را نیز برطرف می کند

در این مطلب با طرز تهیه کمپوت انبه آشنا شدید که امیدواریم از طعم بی نظیر این دسر نهایت لذت را برده باشید و آخر هفته خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده تان سپری کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان