۳ روش تهیه سس انار، چاشنی بی نظیر غذا و دسر

سس انار یک طعم دهنده بی‌نظیر با مزه‌ای ملس است که نه تنها می‌توان آن را برای تهیه دسر به کاربرد، بلکه می‌توان در برخی از غذاها آن را جایگزین رب انار کرد.

طرز تهیه سس خوشمزه  انار

 

ستاره ؛ سرویس آشپزی - سس انار یکی از آن سس‌هایی است که می‌تواند طعم بی‌نظیری به غذاهایی مانند استیک گوشت، جوجه کباب و ماهی شکم‌پر بدهد. به علاوه می‌توان از این سس در آب انار بستنی نیز استفاده کرد. به طور حتم کسانی که از خوردن غذاهایی با طعم ترش و ملس لذت می‌برند، طعم این سس در غذاهایشان دوست خواهند داشت. به همین دلیل اگر از ذائقه غذایی میهمانان‌تان اطمینان دارید می‌توانید با درست کردن این سس و مصرف کردن آنها در غذاهای خود میهمانان خود را از طعم بی‌نظیرش شگفت‌زده کنید. روش‌های تهیه بسیاری برای سس انار وجود دارد که در این مطلب خوشمزه‌ترین و بهترین آن را برای شما گردآوری کرده‌ایم. با ما همراه باشید.


در این مطلب می‌خوانید:


طرز تهیه سس انار کلاسیک

مواد لازم برای تهیه این سس انار در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. شاید به همین دلیل است که این روش تهیه در میان خانم‌های کدبانو رواج بسیاری دارد.

لازم به ذکر است که مقدار مواد ذکر شده در جدول زیر به میزان چهار تا پنج قاشق غذاخوری به شما سس خواهد داد و شما می‌توانید در صورت لزوم مقدار آن را با حفظ نسبت تناسب، کم یا زیاد کنید.

 مواد لازم
آب انار  دو پیمانه
نشاسته   دو قاشق مرباخوری
آب لیموی تازه دو قاشق چای خوری
شکر دو قاشق مرباخوری

 

 نکته: منظور از پیمانه، لیوان دسته‌دار فرانسوی است.

 

روش تهیه

اگرچه مراحل درست کردن این سس بسیار ساده است اما نکاتی وجود دارد که آن را سس خوشمزه‌تر و حرفه‌ای‌تری تبدیل می‌کند که تمام آن را به شما معرفی خواهیم کرد. طرز تهیه این سس خوشمزه به شرح زیر است:

  1. ابتدا آب انار را در قابلمه‌ای مناسب بریزید و بر روی حرارت ملایم قرار دهید و در تمام مراحل مراقب باشید که سس ته نگیرد.
  2. پس از اینکه دمای آب انار ولرم شده نشاسته را الک کرده و در چند مرحله به آب انار اضافه کنید و به آرامی لهم بزنید تا به طور کامل در آب انار حل شده و گلوله نشوند.
  3. شکر و آب لیمو را به مواد اضافه کرده و هم بزنید تا شکر به طور کامل حل شود.
  4. به مواد اجازه دهید با دمای ملایم به صورت نیم جوش تبخیر شود تا غلظت آن به اندازه مطلوبی برسد.

سس شما آماده است شما می‌توانید آن را در ظرف دردار و در یخچال نگه دارید.

 

سس غلیظ انار

 

دستور تهیه سس انار زنجبیلی

برای تهیه این سس بی‌نظیر تنها به مواد ذکر شده در جدول زیر نیاز دارید. شما می‌توانید مقدار مواد را با حفظ تناسب آن کم یا زیاد کنید.

 مواد لازم
آب انار  دو پیمانه
شکر  یک چهارم پیمانه
زنجبیل خرد شده  یک قاشق غذا خوری سر پر
سرکه سیب یک چهارم پیمانه
شکر دانه ریز یک چهارم پیمانه
فلفل سیاه آسیاب شده یک چهارم قاشق چای خوری

 

روش درست کردن سس زنجبیلی انار

این سس خوشمزه زحمت زیادی ندارد و با مقداری صبر و حوصله آماده خواهد شد. لازم به ذکر است که زنجبیل و فلفل سیاه موجود در این سس طبع انار را متعادل می‌کند و طعم دلپذیری به آن می‌بخشد. برای تهیه این سس تنها کافیست  مراحل زیر را انجام دهید:

  1. تمام مواد را در قابلمه‌ای مناسب ریخته و بر روی گاز  قرار دهید تا به جوش آید.
  2. سپس دمای گاز را کاهش دهید تا به صورت نیم جوش تمام مواد در یک دیگر بجوشند تا مواد مزه یکدیگر را بگیرند. مراقب دمای گاز باشید تا سس نسوزد.
  3. جوشیدن مواد را تا هنگامی که به میزان دو سوم  تبخیر شوند ادامه دهید تا مایع چسبناک و غلیظی به دست آید.

سس انار شما اماده است شما می‌توانید مقداری دانه انار تازه برای طعم و ظاهر بهتر به آن اضافه کنید.

 

بیشتر بخوانید: خواص انار؛ 17 خاصیت شگفت انگیز انار برای سلامت جسم و ذهن

 

دستور تهیه سس انار با تمرهندی و رب

این دستور تهیه طعم خاصی نسبت به سس‌های دیگر دارد و گزینه بسیار مناسبی برای غذاهای گوشتی است که به شما پیشنهاد می‌کنیم آن را امتحان کنید. مواد لازم برای تهیه این سس در تمام فصول در دسترس است و این موضوع باعث می‌شود که در فصولی که دسترسی به آب انار ندارید بتوانید از آن استفاده کنید. این مواد در جدول زیر برای شما توضیح داده شده است:

مواد لازم  
رب انار  چهار قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی  دو قاشق چای‌خوری
آب تمبر هندی صاف شده دو پیمانه
روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
شکر دانه‌ریز یک چهارم پیمانه
آبلیمو تازه به مقدار لازم

 

دستور درست کردن سس انار با تمبر هندی و رب

شاید فکر کنید که این دستور تهیه به دلیل مواد مختلف بیشتری که دارد زحمت بیشتری نیز خواهد داشت اما اشتباه می‌کنید زیرا برای تهیه آن تنها کافیست مراحل زیر را انجام دهید.

  1. یک بسته تمبر هندی را در دو پیمانه آب ولرم بهم بزنید تا به طور کامل حل شوند سپس از صافی رد کنید تا از هسته خود جدا شوند.
  2. سپس آب تمبر هندی را با بقیه مواد در یک قابلمه بریزید و بر روی حرارت ملایم هم بزنید.
  3. اجازه دهید تا سس شما به غلظت مطلوبتان برسد سپس از روی حرارت بردارید.

 

غلظت سس با انار

 

بیشتر بخوانید: معرفی و آموزش طرز تهیه انواع سس

 

سخن آخر

در این مرحله خوشمزه‌ترین و حرفه‌ای‌ترین دستور تهیه سس انار را برای شما شرح دادیم. توصیه می‌کنیم که این سس را برای مدت طولانی نگهداری نکنید و به صورت تازه آن را سرو کنید؛ زیرا طعم تازه‌تر و بهتری خواهد داشت. شما می‌توانید از این سس برای سالاد سبزیجات و مرغ بریان نیز استفاده کنید. سس خوشمزه انار به دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدان زیاد تاثیر زیادی در بهبود عملکرد کلیه، قلب و پوست خواهد شد و از بروز سرطان جلوگیری خواهد کرد. لذا قرار دادن انار در برنامه غذایی خانواده می‌تواند در بلندمدت تاثیر بسزایی در سلامت خانواده داشته باشد.

یکی دیگر از موارد استفاده از انار در غذا، رب انار است که می‌توان از آن در غذاهایی مانند فسنجان بهره برد. در صورتی که تمایل دارید با طرز تهیه آن آشنا شوید از شما دعوت می‌کنیم مطلب طرز تهیه رب انار خانگی خوشمزه به دو روش را مطالعه بفرمایید. آیا تا به حال این سس خوشمزه را درست کرده‌اید؟ مصرف آن را با چه غذاهایی پیشنهاد می‌کنید؟ به یاد داشته باشید که شما می‌توانید نظرات و سوالات خود را با ما و سایر همراهان ستاره به اشتراک بگذارید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان