رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) مطرح کرد؛

باید به سراغ بنگاه‌های اقتصادی خرد و خانگی برویم/ ضرورت احیای سرمایه‌های معطل مانده در کشور

مخبر بر ضرورت احیای سرمایه‌های معطل مانده در کشور و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی خانگی تأکید کرد.

باید به سراغ بنگاه‌های اقتصادی خرد و خانگی برویم/ ضرورت احیای سرمایه‌های معطل مانده در کشور

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در آیین افتتاح 4 طرح بنگاه‌محور بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان مازندران گفت: خلق ثروت یک هنر است و همان‌گونه که هنرمندان را تکریم می‌کنیم باید کارآفرینان را نیز هنرمند بدانیم و قدردان‌شان باشیم.

باید به سراغ بنگاه‌های اقتصادی خرد و خانگی برویم/ ضرورت احیای سرمایه‌های معطل مانده در کشور

وی با تاکید بر اینکه امروزه در یک تقابل اقتصادی با دشمنان هستیم، تصریح کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، کارآفرینان رزمندگان کارزار اقتصادی هستند و از همین رو، باید آن‌ها را تکریم و حمایت کرد.

مخبر تصریح کرد: با وجودی که در کشور پروژه‌های بزرگ اقتصادی اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده، اما در شرایط امروز باید به سراغ بنگاه‌های اقتصادی خرد و خانگی برویم. بخش عمده‌ای از اقتصاد کشور‌های پیشرفته با همین بنگاه‌ها تامین می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از راه‌اندازی روزانه 100 طرح اقتصادی در این ستاد خبر داد و گفت: این 100 طرح به ایجاد 300 شغل در روز منجر می‌شود. اگر این مکانیسم در کشور فراگیر شود، اتفاقات بزرگی در حوزه اقتصاد و اشتغالزایی پایدار رخ خواهد داد.

وی با اشاره به راه‌اندازی نهضت احیای واحد‌های صنعتی تعطیل یا نیمه تعطیل در ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: این رویکرد باعث بازگشت 2050 طرح به چرخه تولید کشور در 14 ماه گذشته شده است. به عبارت دیگر، ستاد اجرایی توانسته با 1600 میلیارد تومان آورده، 6700 میلیارد تومان از سرمایه‌های معطل مانده در کشور را احیا کند که ایجاد اشتغال برای 210 هزار نفر را به دنبال داشته است.

وی با تاکید بر احیای سرمایه‌های معطل مانده در کشور اظهار داشت: تا به امروز 1190 طرح نیمه تعطیل را در استان مازندران احیا کرده‌ایم که 440 میلیارد تومان بازگشت سرمایه را در پی داشته و باعث شده تا 11700 نفر دوباره به کار مشغول شوند.

باید به سراغ بنگاه‌های اقتصادی خرد و خانگی برویم/ ضرورت احیای سرمایه‌های معطل مانده در کشور

به گفته رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، 5800 طرح اقتصادی این ستاد در مازندران با سرمایه‌گذاری 1120 میلیارد تومانی، باعث ایجاد 22 هزار شغل در این استان تا پایان سال جاری می‌شود.

مخبر با تاکید بر اینکه احیا و راه‌اندازی دوباره کارخانه نساجی مازندران به دستور رهبر معظم انقلاب بوده است، اظهار امیدواری کرد که همه ظرفیت این کارخانه تا شش ماه آینده به چرخه تولید بازگردد.

گفتنی است، کارخانه پارس کاغذ نکا، پارس جوانه طبرستان بابل، گل چشمه سیاه بیشه آمل و آریو سلولز جویبار چهار طرح بنگاه‌محور افتتاح شده در جریان سفر رییس ستاد اجرایی فرمان امام به استان مازندران بودند. ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از طریق بنیاد برکت در مجموع 381 میلیارد ریال در این واحد‌های صنعتی و تولیدی سرمایه‌گذاری کرده که ایجاد اشتغال برای 755 نفر را در پی دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان