اختلاف قیمت خودروهای دوگانه سوز با تک سوز

این روزها بازار خودرو بعد از افزایش قیمت بنزین تغییر جهت داده و به سمت خرید خودروهای دوگانه سوز رفته و یا قصد دوگانه سوز کردن دارند

این روزها بازار خودرو بعد از افزایش قیمت بنزین تغییر جهت داده و به سمت خرید خودروهای دوگانه سوز رفته و یا قصد دوگانه سوز کردن دارند. در کشور نیز تعداد خودروهای دوگانه سوز بالا نیست و تنها می توان خودروهای مانند پژو 405، پارس، سمند و چند مدل وانت را خریداری کرد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از گسترش نیوز، سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو درباره وضعیت بازار بعد از افزایش قیمت بنزین گفت: با توجه به افزایش قیمت بنزین، خرید خودروهای دوگانه سوز به صرفه تر است. این خودروها به دلیل تعداد کم آن دربازار با افزایش قیمت نسبت به نمونه های تک سوز بنزینی مواجه شده اند. قبل از افزایش قیمت بنزین تفاوت قیمتی خودروهای دوگانه سوز و تک سوز بنزینی در بازار 1 تا 2 میلیون تومان بود، اما اکنون پس از افزایش قیمت بنزین تقاضا برای خرید خودروهای دوگانه سوز افزایش یافته و باعث افزایش این اختلاف قیمتی شده است.
وی در ادامه درباره قیمت برخی خودروهای گازسوز در بازار گفت: در حال حاضر قیمت سمند معمولی 95 میلیون و نمونه دوگانه سوز آن 117 میلیون است. قیمت پارس معمولی 101 میلیون و نمونه دوگانه سوز آن 117 میلیون تومان خرید و فروش می شود. وانت نیسان دوگانه سوز نیز در بازار با قیمت 87 میلیون تومان معامله می شود.
موتمنی در پایان تصریح کرد: نمونه دوگانه سوز پراید از سال 96 دیگر به بازار عرضه نشد و دلیل این عدم عرضه نیز مشخص نیست. در حال حاضر فقط نمونه کارکرده این خودرو در بازار وجود دارد. تا مهرماه و آبان ماه اختلاف خاصی بین خودروهای دوگانه سوز و تک سوز وجود نداشت، اما بعد از افزایش قیمت بنزین این اختلاف به 10 الی 14 میلیون تومان رسیده است و بیشترین اختلاف نیز مربوط به خودرو سمند است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان