مدیر عامل بیمه آسیا:

اخذ مالیات از بیمه‌های زندگی، باعث کاهش ضریب نفوذ بیمه می‌شود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیر عامل بیمه آسیا با اشاره به این نکته که بر اساس برنامه ششم توسعه ضریب نفوذ بیمه باید به 7 درصد افزایش پیدا کند، افزود: در این زمینه، تلاش‌های زیادی به عمل آمده ولی کافی نیست و برای رسیدن به این هدف، باید واقعیت های اقتصادی و اجتماعی را در نظر بگیریم.

مسعود بادین افزود: اگر بخواهیم به رقم 7 درصد ضریب نفوذ بیمه نزدیک شویم باید به بیمه‌های زندگی بیش از پیش توجه کنیم و در این زمینه رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما می‌توانند نقش موثری داشته باشند و با ارتقا سطح آگاهی و دانش مردم از بیمه های زندگی، در این مسیر موثر باشند. 

وی با اشاره به موضوع اخذ مالیات از بیمه‌های زندگی اظهار داشت: اساسا اخذ مالیات باعث کاهش سهم بیمه های زندگی در سبد خانوار‌ها می‌شود، چرا که مالیات بر رقم حق بیمه تاثیر می‌گذارد. این در حالی است که در کشور‌های پیشرفته، بیمه‌های زندگی دارای معافیت‌های مالیاتی هستند.

وی درباره همگانی و فراگیر شدن بیمه در جامعه خاطرنشان کرد: اساسا فعالیت بیمه گری تعاملی دو سویه بین مردم و شرکت های بیمه است و در این فرایند تعاملی، مردم به عنوان مصرف کننده محصولات بیمه ای باید بهترین و کامل ترین پوشش ها را از شرکت های بیمه درخواست کنند و شرکت های بیمه نیز باید به این نیاز ها پاسخ دهند. تحقق این امر مشروط به بالا بردن آگاهی های بیمه ای در سطح جامعه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان