اکسیر سلامتی

امروزه بیشتر افراد استفاده از مواد گیاهی را به مواد شیمیایی ترجیح می دهند و متخصصان تغذیه و درمانگران طب سنتی دمنوش های گیاهی را بهترین و ساده ترین راه برای تسکین دردهای بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماری ها می دانند.

اکسیر سلامتی

دمنوش های گیاهی علاوه‌ بر طعم‌های منحصربه‌فردشان، فواید بی‌شماری نیز برای سلامتی دارند. در حقیقت دمنوش های گیاهی صدها سال است که به‌عنوان داروهای طبیعی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و دردها استفاده می‌شوند.

خوشبختانه امروزه انواع دمنوشها در بازار عرضه شده و به سادگی قابل تهیه هستند. این دمنوش ها می توانند سلامت احساسی، ذهنی و جسمانی را در روش های بی شماری تقویت کنند.

نکات مهم در انتخاب و خرید دمنوش

1.خواص دمنوش ها:

دمنوش ها از گیاهانی با خواص گوناگون درست شده اند و خاصیت های پاکسازی بدن، تقویت ایمنی بدن، تنظیم فشار خون و کلسترول خون، آرامش بخش بودن و … را دارند که بسته به نوع گیاه از خواص متفاوتی میتوان بهره مند شد.

هر یک از دمنوش ها دارای خواص منحصر بفردی هستند و به کاری می آیند. به عنوان مثال:

*دمنوش چای سبز و رزماری و گل محمدی(سرخ) : جهت کاهش وزن با افزایش سخت و ساز ،رفع یبوست، تسریع گردش خون ، افزایش قوی جنسی ، درمان التهابات گوارشی ،کاهش قابل توجه سرفه و  بهبود خواب

دمنوش های طبیعی

*دمنوش چای سبز و گزنه و برگ زیتون: جهت کاهش وزن افراد دیابتی، کاهش و کنترل قند خون، بهبود عملکرد دستگاه گوارش

دمنوش های طبیعی

کاهش کلسترول و تری گلیسیرید، پیشگیری از لختگی خون در عروق، پیشگیری از پوکی استخوان، پیشگیری از سنگ کلیه

*دمنوش ریزه زنیان آویشن:  تسریع کننده کاهش وزن ، بهبود عملکرد دستگاه گوارش ، نقش موثری در بهبودی زخم معده

مهار دردهای تونیکی و مداوم و افزایش تراکم استخوان

*دمنوش چای سبز و نعناع فلفلی: موثر در بهبود سرماخوردگی و عفونت های گلو، خوشبو کننده و تمییز کننده دهان، افزایش متابولیسم بدن، کاهش وزن و تناسب اندام، ضد سرفه و ضد خارش، کمک به هضم غذا و کاهش اشتها

دمنوش های طبیعی

*دمنوش چای سیاه و کرنبری (کرن بری): کاهش احتمال حمله قلبی در زنان، پشتیبان طبیعی برای قلبی سالم، درمان عفونت مجاری ادراری، جلوگیری از گرفتگی رگ ها، جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه

دمنوش های طبیعی

* دمنوش چای سبز و جنسینگ و عسل: موثر در کمک به بهبود کم کاری تیروید، مشهور به گیاه جوانی یا نوش دارو، رفع نوسانات خلقی پیش از قاعدگی، خون رسانی بهتر به سلول ها، نیروزای فوق العاده و تقویت کننده قوی جنسی.

دمنوش های طبیعی

بنابراین توجه به خواص انواع دمنوش ها یکی از نکاتی است که قبل از خرید اینترنتی از فروشگاه نوشاتی باید مورد توجه قرار گیرد.

2.مزاج دمنوش 

انسان همانند هر موجود دیگری در جهان، ترکیبی از این 4 صفت اصلی را در بدن خود دارد. اما توزیع این مزاج ها در بدن هر فرد با دیگری متفاوت است. مثلا ممکن است در بدن یک شخص، مزاج گرم و خشک غالب باشد و در بدن شخصی دیگر، مزاج سرد و تر. به عبارتی در بدن همه ما رطوبت، خشکی، گرمی و سردی به صورت مختلط وجود دارد، اما ممکن است یک یا چند صفت، در بدن یک فرد به میزان بیشتری از حد تعادل وجود داشته باشد. در این صورت مزاج شخص به سمت آن صفت می رود.

دمنوش های طبیعی

به علم تشخیص مزاج ها، مزاج شناسی اطلاق می شود. هر نوع خوردنی و نوشیدنی، دارای طبع خاصی است و این طبع می تواند بر روی مزاج انسان ها اثر بگذارد. بنابرین پیش از مصرف هر نوع غذا و دمنوش لازم است نسبت به مزاج خود (یعنی مزاج پایه ی خود و غلبه مزاج خود) آگاهی کامل داشته باشید.

برای مثال دمنوش چای سبز و رزماری و گل محمدی(سرخ) برای طبع گرم، دمنوش چای سبز و گزنه و برگ زیتون برای طبع معتدل، دمنوش چای سبز و نعناع فلفلی برای طبع : گرم و خشک، دمنوش چای سیاه و کرنبری (کرن بری) برای طبع: سرد می باشد.

3.ترکیب گیاهان دمنوش

در طب سنتی برای گیاهان مختلف خواص مختلفی ذکر شده است. بسیاری از خواص در چند گیاه مشترک است. اما بعضی گیاهان در کنار یک خواص چندین خواص دیگر نیز دارند که ممکن است اثر متفاوتی بر جای بگذارد. چنانچه ترکیب در نظر گرفته شده برای تولید دمنوش ها تحت نظر متخصص گیاه شناسی و طب سنتی صورت گیرد می توان بهره حاصل از دمنوش گیاهی را به حداکثر رساند.

اگر گیاهان درستی با یکدیگر ترکیب شوند می توان اثرگذاری بهتری به دست آورد، طبع یک دمنوش را معتدل نمود تا برای بعضی افراد خاص ناسازگاری ایجاد نکند و همچنین می توان طعمی دلپذیر تر از یک گیاه تنها ایجاد نمود.

در طب سنتی برای گیاهان مختلف خواص مختلفی ذکر شده است. بسیاری از خواص در چند گیاه مشترک است. اما بعضی گیاهان در کنار یک خواص چندین خواص دیگر نیز دارند که ممکن است اثر متفاوتی بر جای بگذارد. چنانچه ترکیب در نظر گرفته شده برای تولید دمنوش ها تحت نظر متخصص گیاه شناسی و طب سنتی صورت گیرد می توان بهره حاصل از دمنوش گیاهی را به حداکثر رساند.

اگر گیاهان درستی با یکدیگر ترکیب شوند می توان اثرگذاری بهتری به دست آورد، طبع یک دمنوش را معتدل نمود تا برای بعضی افراد خاص ناسازگاری ایجاد نکند و همچنین می توان طعمی دلپذیر تر از یک گیاه تنها ایجاد نمود.

برای مثال دمنوش راز سلامتی مخلوطی از 4 گیاه معجزه آسای رازیانه ، چای‌ سبز ، کاکوتی و آلوئه‌ ورا است که ترکیب گیاهان گرم و معتدل می باشد و دمنوش چای سبز و نعناع فلفلی بدلیل گرمی و خشکی زیاد با چای سبز ترکیب شده است.

4.توجه به برند و کیفیت دمنوش

هم اکنون صدها دمنوش شناخته شده در تمامی عطاری ها وجود دارد. با این وجود، رعایت بهداشت در مراحل کاشت، داشت، برداشت و تبدیل آن ها به گیاهان دارویی همیشه مورد سوال بوده است. از این جهت است که باید نسبت به برند و کیفیت دمنوش های گیاهی اطمینان خاطر داشته باشیم. مطمئنا شما نمی خواهید وقتی در پی رفع یکی از مشکلات بدنتان هستید، به علت غیر بهداشتی بودن گیاهان دارویی تهیه شده از یک عطاری، به مشکلات دیگری دچار شوید.

کیفیت بسته بندی دمنوش را می توان با عوامل متعددی سنجید. بسته بندی دمنوش هم شامل کیسه های دمنوش است و هم شامل لفاف و جعبه آن. در مرحله اول باید توجه نمود که کیفیت کیسه های دمنوش بالاترین اولویت را داراست. از آنجا که این قسمت همراه با دمنوش در آب جوش قرار می گیرد، کیفیت و سلامت آن بسیار اهمیت دارد.

5.کیفیت و اصالت دمنوش

 اگر شما دمنوش ها را برای بهره بردن از خواص دارویی آنها انتخاب میکنید از دمنوش های طبیعی بدون اسانس استفاده کنید. در موقع انتخاب دمنوش مهم است که شما دمنوشی را از تولید کننده ی مطمئن با کیفیت بالا خریداری کنید.

6.طراحی و بسته بندی دمنوش 

زیبایی جعبه های دمنوش با توجه به محل مصرف آن  می تواند نکته مهمی باشد که افراد در خرید دمنوش می توانند آن را در نظر بگیرند. همچنین طراحی لفاف های دمنوش ها باید به گونه ای باشد که هم کیفیت بالایی داشته باشد و هم طرح و رنگ جذابی داشته باشد.

طراحی و بسته بندی زیبای دمنوش خریداری شده می تواند زیبایی خاصی به میز پذیرایی شما در منزل و یا میز کارتان در اداره بدهد. امروزه دمنوش یکی از المان های پذیرایی به حساب می آید. پس در خرید دمنوش به زیبایی و جلوه آن نیز توجه کنید.

7.دمنوش هدیه

با نوجه به اینکه دمنوش ها به عنوان نوشیدنی ای سالم و خوشمزه بین افراد محبوبیت پیدا کرده است می توان آن را به عنوان هدیه سلامتی به دوستان خود هدیه دهیم. اگر دمنوش را برای هدیه به منزل و یا محل کار دوستانتان انتخاب میکنید می توانید با توجه به رنگ دکور و یا رنگ میز کار هدیه گیرنده هدیه ی خود را انتخاب کنید، اگر فرد هدیه گیرنده اهل کافی میکس و قهوه های فوری است از جعبه ها یا بسته بندی هایی که جایی برای قرار گرفتن کافی میکس دارند هم میتوانید استفاده کنید.

جعبه هدیه

در هر حال شما با هدیه ی خود نشان می دهید برای سلامتی هدیه گیرنده ارزش قائل هستید و در عین حال موارد زیبا شناسی را مورد توجه قرار داده اید.

در انتخاب دمنوش و چای به عنوان هدیه بهترین حالت این است که هدیه ی شما حاوی دمنوش ها و چای های متفاوتی باشد، تنوع در طعم های چای ها و یا دمنوش ها باعث میشود که هدیه گیرنده لذت چند برابری از مصرف آنها ببرد و از بین طعم های مختلف طعم مورد علاقه ی خود را پیدا کند.

جعبه هدیه

8.توجه به پشتیبانی محصولات و دریافت مشاوره های تخصصی

با توجه به متنوع بودن دمنوش های گیاهی، وجود مرجعی قابل اطمینان جهت کسب مشاوره طب سنتی لازم به نظر می رسد. فروشگاه نوشاتی  با ارائه با ارائه مقالات آموزشی و مشاوره های آنلاین کاملا رایگان درخصوص مزاج شناسی، رژیم های غذایی و حرکات اصلاحی، گزینه ی مناسبی برای کسب اطلاعات بروز و مطمئن در مورد انواع دمنوش های مورد نیاز و همچنین مشاوره های تخصصی طب سنتی و مزاج شناسی است.

انتخاب  پکیج های سلامتی

چرا برای مشکلات مختلف به جای یک  دمنوش پکیج رو توصیه می‌کنیم …

بنا به مبنای طب سنتی که بر پایه 4 مزاج اصلی صفرا و سودا و بلغم و دم است و به هم خوردن تعادل مزاج در بدن هر شخص منجر به مشکلاتی از قبیل چاقی فشار خون مشکلات گوارش کبد چرب التهابات کلیه و … می شود.

یک نوع دمنوش به تنهایی نمی تواند ریشه التهاب را به تنهایی درمان کند. برای هر عارضه ای ابتدا بدن باید پاکسازی شود . در همین راستا، فروشگاه نوشاتی با گردآوری محصولات دمنوش های مختلف از هرگروه در یک پکیج با طی دوره معین مصرف سعی در پاکسازی بدن، دفع سموم  و درمان شما می کند. مثلا در پکیج لاغری ابتدا با دمنوش هایی مانند ریز میوه و نعناع فلفلی و گزنه و برگ زیتون بدن پاکسازی و سپس با دمنوشهایی مثل بلوبری و کرن بری چربی سوزی و کاهش اشتها صورت می گیرد و با  دمنوش رزماری و گل محمدی سموم بدن خارج می شود.

دمنوش های طبیعی

یا برای مثال در پک کاهش وزن در زنان شیرده به دلیل حساسیت شیر مادر به چای سبز  حداقل تا 6 ماهگی فرزند از چای سبز نباید استفاده شود. و چون پایه بسیاری از دمنوش های لاغری چای سبز است باید در این مورد دقت شود که فقط از دمنوش ها ی لاغری بدون بدون چای سبز  استفاده شود که همزمان هم چربی سوزی هم کاهش اشتها  هم تقویت اعصاب و رفع مشکلات گوارشی و متعادل کردن مزاج صورت گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان