رژیم مدیترانه‌ای، به عنوان بهترین رژیم غذایی در سال ۲۰۲۰ شناخته شد

در سال ۲۰۱۸، رژیم مدیترانه‌ای افتخارات برتر خود را با رژیم DASH (رویکردهای رژیمی برای جلوگیری از فشار خون بالا) به اشتراک گذاشت. هر دو رژیم روی میوه، سبزیجات و غلات کامل تمرکز دارند. همچنین رژیم کتوژنیک، یکی از محبوب‌ترین رژیم‌ها، دوباره در نظرسنجی سالانه جایگاه خوبی را به خود اختصاص داد.

رژیم مدیترانه‌ای، به عنوان بهترین رژیم غذایی در سال 2020 شناخته شد

برای سومین سال متوالی، رژیم غذایی مدیترانه‌ای به عنوان بهترین رژیم غذایی در رتبه بندی‌های ‌سالانه اخبار و گزارش‌های جهانی ایالات متحده شناخته شده است.

در سال 2018، رژیم مدیترانه‌ای افتخارات برتر خود را با رژیم DASH (رویکردهای رژیمی برای جلوگیری از فشار خون بالا) به اشتراک گذاشت. هر دو رژیم روی میوه، سبزیجات و غلات کامل تمرکز دارند. همچنین رژیم کتوژنیک، یکی از محبوب‌ترین رژیم‌ها، دوباره در نظرسنجی سالانه جایگاه خوبی را به خود اختصاص داد.

آنجلا هاوپ، مدیر مسئول بهداشت و درمان برای نشریه‌ها، می‌گوید که لیست امسال “جای تعجب ندارد”، زیرا رژیم‌های غذایی بسیاری را شامل می‌شود که قبلاً نیز برجسته بودند و رتبه بالایی داشتند.

او می‌گوید: رژیم‌های غذایی مرسوم و مد روز، در این لیست یافت نمی‌شوند، و توضیح می‌دهد که متخصصان به دنبال رژیم‌هایی هستند که ثابت و پایدار باشند و در عین حال قدرت غذایی بالایی داشته باشند.

امسال، دهمین سال ارزشگذاری و رتبه‌بندی رژیم‌های غذایی است.

امسال، کارشناسان لیستی از 35 رژیم غذایی تهیه و رتبه‌بندی کردند. لیست سال قبل شامل 41 رژیم غذایی بود. علاوه بر رتبه گذاری بر اساس بهترین رژیم غذایی به طور کلی، آنها همچنین رژیم‌ها را بر اساس موارد زیر رتبه بندی کردند:

  • بهترین رژیم‌های غذایی برای کاهش وزن
  • بهترین رژیم‌های غذایی تبلیغاتی و تجاری
  • بهترین رژیم‌های غذایی برای کاهش سریع وزن
  • بهترین رژیم های غذایی برای تغذیه سالم
  • ساده‌ترین رژیم‌های غذایی برای دنبال کردن
  • بهترین رژیم‌ها برای افراد مبتلا به دیابت
  • هستید بهترین رژیم ها برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی
  • بهترین رژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاه

این هیئت شامل کارشناسان شناخته شده ملی در زمینه‌های رژیم، تغذیه، چاقی، روانشناسی غذا، دیابت و بیماری‌های قلبی بود. آنها هفت معیار را در نظر گرفتند، که شامل ساده‌ترین رژیم غذایی برای دنبال کردن، توانایی رژیم غذایی در کاهش وزن کوتاه مدت و طولانی مدت، کامل بودن رژیم از نظر ارزش غذایی، ایمنی آن و پتانسیل‌‌های آن برای پیشگیری و مدیریت دیابت و بیماری‌های قلبی بود. از کارشناسان نیز خواسته شد که هرگونه توصیه یا اظهار نظر ویژه‌ای را که مفید بدانند، اضافه کنند.

برندگان سال 2020:

برترین‌ها از هر نظر (کلی): رژیم مدیترانه‌ای مقام اول را بدست آورد و پس از آن:

  • رژیم‌های فلکسیترین (flexitarian) و DASH در مقام دوم و سوم قرار گرفتند.
  • رژیم WW که ارزش غذایی در آن بالاست، در مکان چهارم قرار گرفت.

بهترین رژیم‌های کاهش وزن: WW اول شد، و در ادامه:

  • ولومتریکس (Volumetrics) که بر روی غذاهای کم کالری اما پر کننده و رژیم وگان (بدون گوشت، بدون لبنیات) دوم و سوم شدند.
  • Flexitarian نیز جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد.

بهترین رژیم‌های غذایی تجاری: WW مقام اول را کسب کرد و سپس:

  • جنی کریگ (Jenny Craig)، بسته‌بندی شده، غذاهای کم کالری، همراه با مشاوره و پشتیبانی
  • رژیم Nutritarian که شامل غذاهای با ارزش غذایی بالا و کم کالری است.

بهترین رژیم‌های کاهش سریع وزن:HMR  وعده‌های غذایی مبتنی بر شیک‌ها به همراه میوه و سبزیجات جایگاه اول و سپس:

  • Optavia، ترکیبی از غذاهای سالم و محصولاتی با نام “Fuelings” در جایگاه دوم قرار گرفت.
  • این چهار رژیم غذایی نیز جایگاه سوم را کسب کردند: رژیم غذایی WW ، Jenny Craig، Atkins (کم کربوهیدرات) و کتوژنیک یا رژیم غذایی “کتو” (پر چرب، کم کربوهیدرات(

بهترین رژیمهای غذایی برای تغذیه سالم: مدیترانه‌ای و DASH اول شدند، و در ادامه:

  • رژیم Flexitarian
  • رژیم غذایی MIND که ترکیبی از رژیم‌های DASH و مدیترانه ای است؛ هدف از این رژیم، تقویت سلامت مغز است.

آسان‌ترین رژیم‌های غذایی: رژیم مدیترانه‌ای اول شد، و پس از آن:

  • Flexitarian
  • رژیم‌های WW و MIND سوم شدند.

بهترین رژیم های غذایی برای دیابت: رژیم غذایی مدیترانه‌ای اول، و به دنبال آن چهار رژیم غذایی مقام دوم را کسب کردند:

  • DASH
  • Flexitarian
  • رژیم غذایی کلینیک مایو (تأکید بر میوه، سبزیجات، و حرکات فیزیکی)
  • رژیم وگان

بهترین رژیم‌های غذایی برای داشتن قلبی سالم: رژیم‌ غذایی اورنیش (Ornish) که شامل غذاهای کم چربی، کربوهیدرات‌های تصفیه شده و پروتئین حیوانات است در جایگاه نخست قرار گرفت و پس از آن:

  • مدیترانه‌ای
  • DASH

بهترین رژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاهان: رژیم غذایی مدیترانه‌ای اول و پس از آن:

  • Flexitarian
  • رژیم اورنیش، وجترین یا گیاهی و نوردیک سوم شدند. Nordic که اخیرا در این لیست اضافه شده است، بر روی ماهی، سبزیجات و غلات کامل تمرکز دارد.

پایین لیست

شماره 35 در لیست کلی، رژیم Dukan بود که کربوهیدرات‌ها را محدود کرده و بر مصرف پروتئین تأکید دارد. اگرچه رژیم کتوژنیک از نظر بهترین رژیم برای کاهش سریع وزن جایگاه اول را به خوا اختصاص داد اما از نظر رژیم کلی، در رده 34 در رتبه‌بندی قرار گرفت. رژیم غذایی Whole 30 در رتبه 33 قرار گرفت. رژیم غذایی Whole 30 قند اضافه شده، الکل، غلات و لبنیات را به مدت 30 روز ممنوع می‌کند. کارشناسان این رژیم را رژیم بسیار محدود کننده‌ای در نظر گرفته‌اند که برای طولانی مدت مناسب نیست.

یکی از متخصصین می‌گوید: “بسیاری از افراد رژیم کتو را اشتباه انجام می‌دهند. رژیم کتوژنیک به دلیل نتایج سریع آن برای کاهش وزن و بهبود انرژی، در سال گذشته محبوبیت زیادی کسب کرده است.” وی ادامه داد: “متأسفانه به دلیل محبوبیت آن از طریق وبلاگ‌های اینترنتی، گروه‌های فیس بوک و تأثیرگذار در رسانه‌ها، بسیاری از افراد، این رژیم بسیار مفید را به روش نادرست انجام می‌دهند.”

“یک رژیم کتوژنیک درست تنظیم شده به معنای نه گفتن به کربوهیدرات، سبزیجات، مقادیر نامحدود چربی اشباع شده یا مقدار نامحدود شیرین کننده‌های مصنوعی نیست. من به عنوان یک متخصص تغذیه موافقم که این رویکرد همگانی و اشتباه در مورد رژیم کتوژنیک در طولانی مدت، پایدار یا سالم نیست. “

با این حال، او می‌گوید: “یک رژیم غذایی کتوژنیک به خوبی فرموله شده با کمک یک پزشک متخصص، از جمله یک متخصص تغذیه، می‌تواند در بهبود سلامتی، کاهش وزن و بهبود عملکرد شناختی کاملا موثر و در طولانی مدت پایدار باشد … در حالی که نسخه “مد اینترنت” از رژیم کتوژنیک ممکن است برای دراز مدت پایدار نباشد. یک برنامه غذایی کتوژنیک کاملاً تدوین شده با کمک یک متخصص تغذیه می‌تواند نتایج طولانی مدت و پایدار داشته باشد و تنها به دنبال کاهش سریع وزن نباشد.”

انتخاب بهترین رژیم برای خود

یکی از متخصصین بیان می‌کند: “افراد باید از رتبه بندی‌ها و اطلاعات عمیق ما استفاده کنند تا بهترین رژیم برای خود را پیدا کنند. چیزی به نام “یک سایز برای همه” وجود ندارد. او به مردم توصیه می‌کند که در مورد هدف خود فکر کنند – شاید بخواهند مثلاً قبل از یک مهمانی در آینده، به سرعت وزن بکاهند یا مثلاً مایل به جلوگیری از بیماری خود هستند.”

به گفته وی، قبل از مصرف، به ویژگی‌های رژیم غذایی توجه کنید. آیا می‌توانید طبق برنامه‌ای که در نظر دارید، پیش بروید؟ آیا باید برای تهیه غذاها طبق برنامه خود، وسایل زیادی خریداری کنید؟ آیا الکل مجاز است؟

او می‌گوید: “شما نیازی به جدا کردن کل گروه‌های مواد غذایی ندارید. و در بسیاری از رژیم‌های غذایی برتر ما، شما کاملاً آزادی خوردن هر از چندگاهی یک کیک یا کلوچه را دارید.

او می‌گوید رژیم‌های غذایی مرسوم، لزوماً رژیم‌های سالمی نیستند. همانطور که ​​یکی از متخصصان ما اظهار داشت، هر رژیم غذایی که در آن وعده یا میان وعده‌های سوسیس و کالباس باشد، خوب نخواهد بود.”

“شما باید رژیمی را انتخاب کنید که شما را خوشحال کند، و این متناسب با ترجیحات ذائقه، سبک زندگی و اهداف شما است. از خود بپرسید که چه برنامه‌ای را می‌توانید به صورت برنامه بلند مدت دنبال کنید. او پیشنهاد می‌کند که چند مورد را انتخاب کنید، سپس برای وارد شدن به یکی از آنها، با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.”

به 10 رژیم برتر لیست نگاهی بیندازید. رژیم‌های پایین لیست وزن شما را پایین می‌آورند، اما با دنبال کردن طولانی مدت آنها، لزوما بدن سالمی نخواهید داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان