آخرین وضعیت آب و برق مناطق سیل زده

برق تمامی روستاهای سیستان و بلوچستان امشب وصل می‌شود

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو آخرین وضعیت آب و برق مناطق سیل زده را تشریح و اظهار کرد: هدف این است که تا پایان امشب برق تمامی روستاهای استان سیستان و بلوچستان و ۲۶ روستای استان هرمزگان را وصل کنیم.

برق تمامی روستاهای سیستان و بلوچستان امشب وصل می‌شود

میثم جعفر زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که سه استان کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان درگیر سیل هستند، اظهار کرد: در استان کرمان 66 روستا بی آب شده بود که در حال حاضر هیچ روستای بی آبی در این استان نداریم و شرایط آب رسانی کاملا نرمال است.

وی در خصوص وضعیت برق استان کرمان نیز گفت: مشکل برق این استان نیز به طور کامل حل شده  و استان کرمان از نظر آب و برق هیچ مشکلی ندارد.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو در خصوص آخرین وضعیت استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: تعداد شهرها و روستاهای درگیر سیل در این استان بسیار بیشتر بوده به گونه‌ای که در ابتدا 245 روستا با قطع آب مواجه شدند که با تلاش‌های صورت گرفته اکنون تعداد این روستاها به 146 کاهش یافته و برای 99 روستای باقی مانده نیز تدابیر متعددی را در نظر گرفته‌ایم.

جعفر زاده ادامه داد: مهمترین مشکل تامین خطوط و شبکه آب رسانی مشکلات مسیرهای عبوری است که اگر این مسیرها هموار شود می توانیم سرعت کار را افزایش دهیم.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو  با اشاره به قطعی برق در روستاهای سیستان و بلوچستان نیز اظهار کرد: ابتدا تعداد روستاهای بی برق در پی حادثه سیل 120 روستا بود که اکنون به 60 روستا کاهش یافته که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا آخر امشب تمام این 60 روستا را نیز برق دار خواهیم کرد.

وی با بیان این که مشکل اصلی در برق دار کردن این روستاها تدابیر ایمنی بوده واز نظر خدمات فنی و تجهیزات مشکلی نداشته‌ایم اظهار کرد: با دستور وزیر نیرو قرار شده تا ایمنی حداقلی در این روستاها ایجاد شود که اگر مشکلی پیش نیاید امشب برق این روستاها را نیز وصل خواهیم کرد.

به گفته مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو  د رحال حاضر نمی‌توان عدد دقیقی از میزان خسارت وارد شده به تاسیسات آب و برق در استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد اما نهایتا تا سه روز آینده اعداد و ارقام مربوط به این مسئله اعلام خواهد شد.

جعفر زاده  همچنین در خصوص آخرین وضعیت روستاهای استان هرمزگان پس از حادثه سیل گفت: در ابتدا آب 243 روستا  با مشکل مواجه شد که اکنون با اقداماتی که صورت گرفته آب 151 روستا وصل شد و برای 91 روستای دیگر اقدامات در حال انجام است.

وی افزود: 36 روستا نیز مشکل برق دارد که 24 روستا تا آخر امشب وضعیت برق رسانی آنها نرمال می‌شود و باقی روستاها نیز در روزهای آینده برق دار خواهند شد.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو  اظهار کرد: با توجه به این که 12 روستای باقی مانده در مناطق صعب العبور واقع شده‌اند و مسیر تردد برای آنها وجود دارد عملیات برق رسانی مشکل است اما به محض این که یک راه اضطراری ایجاد شود قطعا برق 12 روستای باقی مانده را نیز وصل خواهیم کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان