انتشار تک‌پرده‌ای‌های چخوف و ۲ کتاب دیگر

ترجمه‌ کتاب‌های «تک‌پرده‌ای‌های چخوف»، «شجاعت خوشبخت بودن» و «شجاعت منفور بودن» منتشر شد.

انتشار تک‌پرده‌ای‌های چخوف و 2 کتاب دیگر

به گزارش ایسنا، «تک‌پرده‌ای‌های چخوف» نوشته آنتون چخوف با گردآوری و ترجمه داریوش مودبیان در 320 صفحه با شمارگان 300 نسخه و قیمت 49 هزار تومان در نشر گویا راهی بازار شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: آنتون پاولوویچ چخوف (1904-1860) پزشک، داستان‌نویس و نمایشنامه‌نویس نامدار روس. چخوف بیش از ششصد داستان کوتاه و بلند طنز نگاشته و هشت نمایشنامه بلند و ده نمایشنامه کوتاه تک‌پرده‌ای در کارنامه کم‌نظیر خود دارد. در این کتاب با عنوان «تک‌پرده‌ای‌های چخوف» تمام نمایشنامه‌های کوتاه و تک‌پرده‌ای او را عرضه داشته‌ایم: هفت نمایشنامه بیشتر کمدی و دو نمایشنامه (آن‌هم با رگه‌هایی از طنز فاخر چخوف). در بخش افزوده‌ کتاب نیز یک کمدی بسیار کوتاه و یک‌نمایشنامه ناتمام از وی آورده‌ایم.

چخوف در همه آثار خود، به زندگی آدم‌های زمان خویش نظر دارد. اما توصیف زندگی آن‌چنان که هست، هدف او نیست؛ هدف نهایی‌اش: نهادن آیینه‌ای در برابر خواننده و یا تماشاگر است تا خود معایب خویش را در آن به خوبی ببیند؛ صد البته در کمدی‌هایش این‌ آیینه معوج است و تصویر ما را خنده‌برانگیز به ما بازمی‌نمایاند.

داریوش مودبیان، پژوهشگر، نویسنده، بازیگر، کارگردان، مدرس و مترجم تئاتر، رادیو، تلویزیون و سینما. در نوجوانی کار نمایش در رادیو و تلویزیون را آغاز می‌کند و خیلی زود به تئاتر و صحنه روی می‌آورد. در هیجده‌سالگی به «گروه تئاتر مردم» (استادعلی نصیریان) می‌پیوندد و تاکنون همچنان وفادارانه کار خود را با این گروه دنبال می‌کند. تحصیلات دانشگاهی (در دو رشته نمایش و  زبان‌فارسی) را ابتدا در ایران و سپس در فرانسه  پی‌ می‌گیرد و به اتمام می‌رساند.

داریوش مودبیان دارنده لقب و نشان «شوالیه هنر و ادب» از کشور فرانسه است.

همچنین کتاب «شجاعت خوشبخت بودن» نوشته ایچیرو کیشیمی و فومیتاکه کوگابا ترجمه علی‌اکبر عبدالرشیدی در 304 صفحه با شمارگان 500 نسخه و قیمت 49 هزار تومان در نشر یادشده راهی بازار شده است.

در پشت جلد کتاب نوشته شده است: این کتاب چالشی است بین یک فیلسوف و یک دانشجو بر سر گفتمان‌های: تعلیم و تربیت، احترام، عشق، ازدواج، شادمانی و خوشبختی. از نگاه منتقدان، این کتاب در یک سخن برای کسانی که  گرفتار پریشان‌حالی هستند و یا بر سر دوراهی‌های گیج‌کننده زندگی سرگردان مانده‌اند، راهگشا و روشن‌گر و همچون چراغی راهنماست که با آموزه‌های روانشناختی و فلسفی هم راه زندگی انسان پریشان را روشن و هم زندگی را امیدبخش می‌کند. اگر کسی، به ویژه جوانی، در جستجوی خوشبختی است  باید با در پیش گرفتن راهی تازه در زندگی خود به این شادمانی که در اندرون ما نهفته است دست یابد. اما چگونه؟ این همان گوهر نهفته در نوشته‌های این کتاب است که خواندنی است.

دیگر کتاب منتشرشده در نشر گویا، «شجاعت منفور بودن» نوشته ایچیرو کیشیمی و فومیتاکه کوگا با ترجمه علی سلامی است که در 288 صفحه با شمارگان 500 نسخه و قیمت 46هزار تومان راهی بازار شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: زیگموند فروید، کارل یونگ و آلفرد آدلر غول‌هایی در جهان روان‌شناسی هستند. این کتاب برگرفته از اندیشه‌ها و تعالیم فلسفی و روانشناسی آدلر است که به شکل گفتگویی روایی بین یک فیلسوف و یک مرد جوان اتفاق می‌افتد. روانشناسی آدلر در اروپا و آمریکا حامیان بسیاری از طیف‌های مختلف دارد و پاسخ‌های ساده و صریحی به این پرسش فلسفی ارائه می‌دهد: انسان چگونه می‌تواند خوشبخت باشد؟ روان‌شناسی آدلر شاید کلید این پرسش باشد. خواندن این کتاب می‌تواند زندگی شما را متحول کند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان